Skal dine børn med i kirke juleaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2013

Muffinmus

Nixen bilen, julen er skøn, så længe jeg ikke behøver at blive prakket religion på. Hader at ære i kirke, føler mig utilpas og tager kun derhen når andre i familien har barnedåb eller lign, ellers holder jeg mig pænt væk. Kan slet ikke tåle at høre en prædiken, får kriller over hele kroppen, sådan helt seriøst
Men god tur til jer der kan lide det, det gør sikkert noget bedre for jer end for mig, jeg vil bare hygge med min familie med Søren Banjomus, ham kan jeg vist bedre forholde mig til end Gud
Glædelig jul

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

wamse

Nej det har aldrig været en tradition i min familie og så er jeg heller ikke medlem af den danske folkekirke, så ser slet ingen grund til at gå der ned, når jeg fejre jul for hyggens skyld

Anmeld

12. december 2013

mommy1991

Abemor skriver:

Ja altså de lidt større børn??? Jeg skal have min søn på 5 med. Det var vi også sidste år og det var super hyggeligt, og vi fik en god snak om julen, Jesus fødsel, osv. Han synes selv det ar super hyggeligt, og vil gerne afsted igen i år. 

Jeg har altid været vant til, at man tog i kirke juleaften ( nogle år gad jeg selfølgelig ikke, men sådan var det i min familie, og jeg er glad i dag glad for, at jeg lærte det) og denne tradition vil jeg gerne give videre til mine børn. Jeg synes det giver aftenen noget "magi" og løfter juleaften til noget helligt fremfor bare gave/spise orgie, som så mange andre højtider vi har. Vi er ikke vildt religiøse, men mine børn er døbt og bliver opdraget efter de kristne værdier, og synes derfor også de skal lære at komme i kirken

hvad med jer? Skal I i kirke juleaften ?  

Glædelig jul

Vi skal ikke i kirke juleaften 

Anmeld

12. december 2013

hekran

I min verden er der bare ikke juleaften, før man har været i kirke Det kan ikke huske en juleaften, hvor jeg ikke har været afsted og det kan min mand heller ikke, så vi er helt enige om, at vi skal afsted som familie også.
Vores kirke har familiegudstjeneste kl 10.30, som er lidt mere børnevenlig og hvor der er bedre plads, da de ældre vælger at komme om eftermiddagen. Det er rigtig hyggeligt og helt i børnehøjde. Vores børn på 0,2,4 og skal da med. De skal jo vide, hvorfor vi egentlig holder jul!

Anmeld

12. december 2013

lycly

Abemor skriver:

Ja altså de lidt større børn??? Jeg skal have min søn på 5 med. Det var vi også sidste år og det var super hyggeligt, og vi fik en god snak om julen, Jesus fødsel, osv. Han synes selv det ar super hyggeligt, og vil gerne afsted igen i år. 

Jeg har altid været vant til, at man tog i kirke juleaften ( nogle år gad jeg selfølgelig ikke, men sådan var det i min familie, og jeg er glad i dag glad for, at jeg lærte det) og denne tradition vil jeg gerne give videre til mine børn. Jeg synes det giver aftenen noget "magi" og løfter juleaften til noget helligt fremfor bare gave/spise orgie, som så mange andre højtider vi har. Vi er ikke vildt religiøse, men mine børn er døbt og bliver opdraget efter de kristne værdier, og synes derfor også de skal lære at komme i kirken

Glædelig jul

Nu er mine børn små, men når de når skolealderen, eller lidt før, så skal vi i kirke. Har aldrig gået i kirke juleaften som barn men jeg er selv kristen og vil rigtig gerne gøre det til en tradition med mine børn. Men vi holder aldrig jul hjemme, vi skiftes mellem at holde hos mine forældre og svigerfamilien. Så jeg er spændt på hvordan det kommer til at passe ind når ingen af vores familier går i kirke. Dog er det kun vores forældre så det er ikke et helt selskab der skal sidde og vente på at vi har været i kirke. Men jeg er lidt spændt på hvordan de tager det til den tid.

Anmeld

12. december 2013

Maja_4000

Caroline bliver 3 på søndag og hun skal med.. Hvis vi når det.. Vi skal ikke holde jul i vores by, så ved ikke helt om det kan hænge sammen..
Jeg har været i kirke alle de år jeg kan huske.. Bortset fra de sidste tre år hvor jeg synes at Caroline har været for lille jeg synes det er SÅ hyggeligt

Anmeld

12. december 2013

MortilElias2010

Abemor skriver:

Glædelig jul

Jeg er døbt og konfirmeret og mere er der ikke i det. Men vi har på min side af familien haft en tradition med at gå i kirke juleaften, her ser man de andre sognebørn - dem fra lokalområdet og kirken bliver oplyst nok så smukt især hvis der ligger sne og får det hele til at glimte. Elias er navngivet og vælger selv senere, men han er helt vild med kirken - det være sig salmerne vi synger (både mor og far og Elias) Han kender dem ikke, men lytter og synger så efter hvad han kan/tror han høre, den lille oblat elsker han som sin mor og sidst vi var afsted smagte han det der alkohol som ikke er alkohol som alligevel er lidt, kan aldrig huske hvad det er og var sikker på han ville sige bwadr men nej, det kunne han godt lide. Jeg elsker at synge i kirken Og tog som lille ofte afsted uden nogen voksne op i den lokale kirke når jeg blev passet hos min mormor for det var det eneste sted hvor jeg kunne synge så højt og som jeg havde lyst uden at blive mobbet for det. Så stemningen i kirken holder jeg meget af ligeså kirkegården uanset hvilken kirke. Så ja, jeg håber jeg får min familie med i kirke juleaften. Vi får nemlig gæster i år her på Regnbuegården For første gang til jul 

Anmeld

12. december 2013

serinasmor

Ja

Jeg håber at få det hele til at passe sammen så jeg kan tage Serina med i kirke i år... Hun var også med sidste år - med helt specielle kirke(marie)kiks i tasken ... Det gik helt fint vi har tradition for at gå i kirke i min familie ... I mange år har jeg været afsted 2 gange juleaften

De første 2 år passede det med at hun sov til middag ..
Jeg var i øvrigt også i kirke og synge da der var 2 dage til termin ...

Anmeld

12. december 2013

LinLin

Nej det skal vi ikke. Jeg har aldrig været i kirke juleaften!

Jeg kan ikke forstå ideen med at gå i kirke juleaften hvis ikke man gør det resten af året...!? Synes faktisk det er lidt noget pjat

Anmeld

12. december 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis vi får tid tager thea, mormor, farfar, ims og mig nok i kirke mens alberte sover til middag. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.