Skal dine børn med i kirke juleaften?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.105 visninger
28 svar
10 synes godt om
12. december 2013

Mum33

Ja altså de lidt større børn??? Jeg skal have min søn på 5 med. Det var vi også sidste år og det var super hyggeligt, og vi fik en god snak om julen, Jesus fødsel, osv. Han synes selv det ar super hyggeligt, og vil gerne afsted igen i år. 

Jeg har altid været vant til, at man tog i kirke juleaften ( nogle år gad jeg selfølgelig ikke, men sådan var det i min familie, og jeg er glad i dag glad for, at jeg lærte det) og denne tradition vil jeg gerne give videre til mine børn. Jeg synes det giver aftenen noget "magi" og løfter juleaften til noget helligt fremfor bare gave/spise orgie, som så mange andre højtider vi har. Vi er ikke vildt religiøse, men mine børn er døbt og bliver opdraget efter de kristne værdier, og synes derfor også de skal lære at komme i kirken

hvad med jer? Skal I i kirke juleaften ?  

Glædelig jul

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

De3Guldklumper

Abemor skriver:

Ja altså de lidt større børn??? Jeg skal have min søn på 5 med. Det var vi også sidste år og det var super hyggeligt, og vi fik en god snak om julen, Jesus fødsel, osv. Han synes selv det ar super hyggeligt, og vil gerne afsted igen i år. 

Jeg har altid været vant til, at man tog i kirke juleaften ( nogle år gad jeg selfølgelig ikke, men sådan var det i min familie, og jeg er glad i dag glad for, at jeg lærte det) og denne tradition vil jeg gerne give videre til mine børn. Jeg synes det giver aftenen noget "magi" og løfter juleaften til noget helligt fremfor bare gave/spise orgie, som så mange andre højtider vi har. Vi er ikke vildt religiøse, men mine børn er døbt og bliver opdraget efter de kristne værdier, og synes derfor også de skal lære at komme i kirken

Glædelig jul

Jeps min datter som er 6 år skal med - det har hun været de sidste par år.

Sidste år var vi afsted til børne julegudstjeneste så der var ham på 4 også med. Han vil dog hellere hjælpe far med at passe anden

Anmeld

12. december 2013

Janni.

Ja silas skal med sin far og faster. Jeg skal arbejde indtil kl. 15 så jeg kan ikke selv nå det i år. 

Silas bliver 3 i Marts. 

Anmeld

12. december 2013

Carina:-)

Nej det gør vi ikke.

Har været det for mange år siden ,og det var hyggeligt .Det var så i en landsby kirke med god plads og ikke ret mange folk

Men nu bor vi i Herning hvor der er pænt mange kirkegængere i forvejen-Og juleaften går det helt bananas -Så synes hyggen går fløjten med manglende siddepladser,larm ,grædende babyer og folk der snakker under det hele.

Sidst vi holdt barnedåb ,fik jeg en forsmag på hvordan det er i et område hvor mange går op i kirken.

Nu er vi så heller ikke religiøse ,og slet ikke højtidskristne -Så vi har det fint med det vores børn hører om i religion i skolen

Anmeld

12. december 2013

Mor til Majbørn

Abemor skriver:

Glædelig jul

sidst havde vi alle tre med (7 mdr, 12 og 19 år) - alle var glade

Anmeld

12. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nej har aldrig haft det som tradition.

Anmeld

12. december 2013

modesty

Jeg er ikke religiøs, så vi går aldrig i kirke medmindre vi bliver inviteret til bryllup eller barnedåb. Hverken min søn eller jeg er døbt og ingen af os i familien er medlem af folkekirken.

Anmeld

12. december 2013

lineog4

Ingen kirke her - er ikke udøvende kristen. Synes nu stadig dagen er magisk og langt fra gave og madorgie ;-) vi går altid forbi den katolske kirke og tænder et lys for vores datter - ikke fordi vi er katolikker, men fordi det er en mulighed der og vi heller ikke er antikristne, så ser vi lidt på krybbespillet og nogen gange tager vi en snak og andre ikke. Så fodrer vi ænder fordi vi skal give noget af det igen vi tager og ellers er det råhygge og nærvær - knapt så meget mad og få gaver.

skulle jeg i kirke ville det være midnatsgudstjenesten

Anmeld

12. december 2013

MyLove E

Jeg er ret sikker på at vi skal i kirke og Elias skal med, Han er 2.5.
Vi bor ude på landet, hvor der ligger kirker for hver ca 2km. Elias snakker meget om at han vil ind i en kirke. Så en julegudtjenste ville være en god anledning :-D
Også ved jeg Elias farfar ville elske at have Elias med

Anmeld

12. december 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nej, det skal vi ikke. Det har vi ikke tradition for.

Men jeg skal i kirke på mandag, hvor min datter skal synge med koret. Hun går til kor i børnehaven og der er ca. 10 børn der skal afsted. De sang i en anden kirke i mandags og på i morgen er det borgmesteren der får lov til, at hører deres smukke stemmer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.