Må man brokke sig over sin graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2013

Trekløver(:

ette1987 skriver:

Skrev et blog indlæg i går om de ting der er nederen ved at være gravid. Skrev indlægget med et glimt i øjet og for at være ærlig. Der er så en bekendt der skriver jeg skal flette næbbet fordi de er i behandling og det er hårdt. Jeg synes det er uretfærdigt for dem der ikke selv kan få børn, og kan godt se det trælse i en der bliver let gravid brokker sig. Meeen... Nu står jeg nu engang i det, og må vel ytre mig herovre fra? Hvad siger i? Er det okay at brokke sig eller skal man tie stille og være taknemmelig? Er skam både taknemmelig og velsignet, men åbenbart har ironien ikke været til at læse.

Selvfølgelig må man da brokke sig, og du kan jo ikke gøre for at din bekendte ikke kan blive naturligt gravid Syntes det er meget synd og uretfærdigt at nogle par skal kæmpe så meget for en graviditet, men altså det er jo ikke sådan at fordi de ikke kan, så må man ikke beklage sig som gravid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2013

modesty

Jeg har det meget som lineog4.

Jeg har selv været i fertilitetsbehandling og jeg kunne da helt sikkert bande og svovle over sådan et blog-indlæg og tænke at du var en utaknemmelig satan uden en eneste bekymring i livet. Men jeg ville holde de tanker for mig selv, for rationelt kan jeg jo sagtens se at du selvfølgelig har lov til at ytre dig om de problemer der for dig er meget virkelige og fylder meget netop nu.

Men ja - hvis jeg var dig, ville jeg være storsindet i forhold til veninden og forstå at hun er i underskud grundet den psykiske belastning det er at være i fertilitetsbehandling. Det handler ikke om dig og dit blog-indlæg, men om hendes egen smerte, og den er hun så ikke i stand til at give udtryk for på en konstruktiv måde i øjeblikket.

Anmeld

12. december 2013

ette1987

Det er ikke en veninde, men en bekendt Nej forfølger den heller ikke mere.. Kan bare håbe snart lykkes dem, som jeg også skrev Dejligt med nogle input!

Anmeld

12. december 2013

Mother-love

Self må du brokke dig. Det har du din gode ret til. For det er sgu ikke en dans på roser at være gravid. Nogen er heldige at gå igennem en graviditet nogen nogen former for belastning som sådan.

Der sker utrolig meget med ens krop når man er gravid. Og det ville fandme også være mærkeligt hvis man ikke blev påvirket af det. Gid det var så vel.

Self er det synd for de mennesker der har svært ved at blive gravide. Jeg synes det er noget ingen mennesker skulle opleve. Men det er der desværre. Og lur mig om ikke dem der har svært ved det også brokker sig lidt over deres graviditet når de engang er heldige?

Og uanset om det er brok med et glimt i øjet eller om det er et surt opstød så har man den fulde ret til at brokke sig. Basta

Anmeld

12. december 2013

CroQuis

Jooh det må man da.. 

Men kan sagtens se det fra hendes side også, da jeg selv har været i behandling  Og hvis der var nogle der "brokkede sig", kunne jeg virkelig ønske at "bare det var mig" der havde ondt i ryggen eller kvalme pga. en graviditet, men det var det ikke, og derfor kunne jeg sagtens blive såret over andres brokkeri.. 

Men sådan er det vel også mht økonomi osv, med dem der har mange penge, og dem der har få 

Anmeld

12. december 2013

lineog4

Havanagila skriver:

Self må du brokke dig. Det har du din gode ret til. For det er sgu ikke en dans på roser at være gravid. Nogen er heldige at gå igennem en graviditet nogen nogen former for belastning som sådan.

Der sker utrolig meget med ens krop når man er gravid. Og det ville fandme også være mærkeligt hvis man ikke blev påvirket af det. Gid det var så vel.

Self er det synd for de mennesker der har svært ved at blive gravide. Jeg synes det er noget ingen mennesker skulle opleve. Men det er der desværre. Og lur mig om ikke dem der har svært ved det også brokker sig lidt over deres graviditet når de engang er heldige?

Og uanset om det er brok med et glimt i øjet eller om det er et surt opstød så har man den fulde ret til at brokke sig. Basta

Skal ikke kunne udtale mig for alle, men jeg er endnu ikke noget til jeg kan brokke mig over "små" ting med hensyn til børn - er da heldigvis nået der til i andre facetter af livet ellers ville det da være udholdeligt at rende rundt uden småbrok  Men nej brok over graviditet har jeg ikke kunne siden vi mistede, og heller ikke over manglende søvn osv - husker stadig med fryd hvordan jeg kunne med min store datter og nøj hvor gad jeg godt kunne igen.... Så nej alle når ikke til de kan brokke sig....

Anmeld

12. december 2013

DianaRJS

ette1987 skriver:

Skrev et blog indlæg i går om de ting der er nederen ved at være gravid. Skrev indlægget med et glimt i øjet og for at være ærlig. Der er så en bekendt der skriver jeg skal flette næbbet fordi de er i behandling og det er hårdt. Jeg synes det er uretfærdigt for dem der ikke selv kan få børn, og kan godt se det trælse i en der bliver let gravid brokker sig. Meeen... Nu står jeg nu engang i det, og må vel ytre mig herovre fra? Hvad siger i? Er det okay at brokke sig eller skal man tie stille og være taknemmelig? Er skam både taknemmelig og velsignet, men åbenbart har ironien ikke været til at læse.

Man må gerne brokke sig, selvom man måske har Bent ved at blive gravid som jeg også selv har er graviditeten altså ikke altid en gave hele vejen igennem... Der kan komme ting man bare at nødt til at lukke ud og sådan er det

Anmeld

12. december 2013

lycly

ette1987 skriver:

Selvfølgelig må man brokke sig!
Selvfølgelig er det rigtig trist og ærgerligt at mange kvinder ikke kan blive gravide, men jeg vil sgu have lov at brokke mig både med og uden et glimt i øjet

Jeg fik tit at vide da jeg brokkede mig under min graviditet at jeg skulle nødig snakke for TÆNK på alle dem med vand i kroppen og bækkenløsning.
Nå, så fordi jeg ikke er ramt af det aller værste så bør min graviditet bare være lutter behagelig??

Anmeld

12. december 2013

grinny

Ja det må man! Og ja det gør jeg! 

Her tog det tre år før der var gevinst, så det er ikke fordi vi har haft let ved det, men nu hvor jeg er gravid så brokker jeg mig altså når jeg har brug for det.

Er 38+3 idag, min bækkenløsning er helt ude og skide, det er tungt, vand i fødder og ben og får intet søvn om natten - det må jeg gerne brokke mig over, for min situation som det er lige nu er noget rigtig skidt 

Man kan og skal ikke hele tiden gå rundt og passe på hvad man siger for ikke at støde andre, så kunne vi jo ikke lave andet!

Anmeld

12. december 2013

Mor til Ella

ette1987 skriver:

Selvfølgelig må man det

Har skam også forståelse for dem der har svært ved at blive gravid, men det ændre ikke på de følelser jeg har i nuet!

Og jeg ydre gerne at jeg her anden gang synes det er meget hårdt og nedern at være gravid, håber dog at det ændre sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.