Hvor kan man føle sig alene...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.619 visninger
31 svar
0 synes godt om
28. juli 2009

LineD

(Dette er et klynke indlæg så skyyynd dig videre!)

Ja som overskriften siger, hold da OP hvor kan man føle sig alene i verden selvom man er omgivet af forstående familie og en dejlig mand...

Nu har jeg jo gået hjemme det meste af graviditeten indtil videre, og skal blive hjemme til efter barsel...
Men for søren hvor man da føler sig alene når man bare går hjemme og har så ondt i lænd og bækken at man intet kan, der er en masse ting man bare så gerne vil, men bare det at tage opvasken tager mig knap 2-3 timer med mange pauser fordi jeg bare ikke kan stå ude ved vasken...

Klynke klynke hvor jeg synes det er strenge at være mig ind i mellem, og så kan det godt være graviditet ikke er en sygdom, men herhjemme er det meget værre..

Er jeg den eneste der synes ddet kan være lidt ensomt at slæbe sig igennem en smertefyldt dag... dag ind og dag ud, uden udsigt til bedring før om 18 uger

(Skal nok lige tilføjes at jeg i forvejen har en kronisk rygsygdom + 3 diskusser, så derfor synes jeg nok smerterne er ekstra svære at holde ud)..

Andre der går hjemme og har lidt ondt af dem selv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2009

mortil(nichlasogmathias)

LineD skriver:

Ja som overskriften siger, hold da OP hvor kan man føle sig alene i verden selvom man er omgivet af forstående familie og en dejlig mand...

Nu har jeg jo gået hjemme det meste af graviditeten indtil videre, og skal blive hjemme til efter barsel...
Men for søren hvor man da føler sig alene når man bare går hjemme og har så ondt i lænd og bækken at man intet kan, der er en masse ting man bare så gerne vil, men bare det at tage opvasken tager mig knap 2-3 timer med mange pauser fordi jeg bare ikke kan stå ude ved vasken...

Klynke klynke hvor jeg synes det er strenge at være mig ind i mellem, og så kan det godt være graviditet ikke er en sygdom, men herhjemme er det meget værre..

Er jeg den eneste der synes ddet kan være lidt ensomt at slæbe sig igennem en smertefyldt dag... dag ind og dag ud, uden udsigt til bedring før om 18 uger

(Skal nok lige tilføjes at jeg i forvejen har en kronisk rygsygdom + 3 diskusser, så derfor synes jeg nok smerterne er ekstra svære at holde ud)..

puha det er synd for dig...
jeg syntes også jeg har det hårdt, går med daglig kvalme og opkast... det kan godt være at det ikke er en sygdom, som du siger, men hva er det så... for nogen er det ikke en dans på roser og man vil så gerne have forståelse, men dem som ikke har prøvet det, ved ikke hvor hårdt det kan være.. så på den måde kan man blive enormt ensom..

Anmeld

28. juli 2009

H+S Skjolgborg.

Går også hjemme og gjort det siden okt 2008...
Venter mit til 22 dec..
Kan være ret kedeligt ja...

Jeg har så også problemmer med ryggen og meget hængen underliv så må ikke lave det vide.Kender alt til af ville lave nået..

Pt laver manden badeværelse og ville så gerne være meget med men må ikke løft osv sååå...

Men lidt gør man jo af og til afligevel ...

Glæder mig bare til jeg har født er dog bange for min sygdom blusser op igen men jo strækker jeg er jo mindre chance tro jeg den kommer meget frem..

Er det jeres den første ???..

Mvh og Henriette 19+0

Anmeld

28. juli 2009

LineD

karina22 skriver:

puha det er synd for dig...
jeg syntes også jeg har det hårdt, går med daglig kvalme og opkast... det kan godt være at det ikke er en sygdom, som du siger, men hva er det så... for nogen er det ikke en dans på roser og man vil så gerne have forståelse, men dem som ikke har prøvet det, ved ikke hvor hårdt det kan være.. så på den måde kan man blive enormt ensom..

Lige præcis, folk har svært ved at finde forståelse for at en graviditet er lidt mere som et marathon løbet baglæns end en sprint for nogen...
Jeg ved ikke om de fleste tror at det er en dans på roser, for jeg tror da at selv gravide uden de store gener kan synes det er øv ind imellem...

Jeg bliver tit mødt af rynken på næsen over jeg går hjemme "allerede"... men ja sådan er der jo nogen uden sans for forståelse

Anmeld

28. juli 2009

LineD

Henriette Skjoldborg Jørgensen skriver:

Går også hjemme og gjort det siden okt 2008...
Venter mit til 22 dec..
Kan være ret kedeligt ja...

Jeg har så også problemmer med ryggen og meget hængen underliv så må ikke lave det vide.Kender alt til af ville lave nået..

Pt laver manden badeværelse og ville så gerne være meget med men må ikke løft osv sååå...

Men lidt gør man jo af og til afligevel ...

Glæder mig bare til jeg har født er dog bange for min sygdom blusser op igen men jo strækker jeg er jo mindre chance tro jeg den kommer meget frem..

Er det jeres den første ???..

Mvh og Henriette 19+0

Hej Henriette!
Ja det er vores den første, og man gik jo inden graviditeten med en masse dejlige tanker om en stor børneflok, jeg skal være ærlig at sige den tanke er pt. forsvundet

Herhjemme er vi også ved at renovere lidt her og der, og man vil jo super gerne hjælpe.. men nej...

Her er jeg også slem til at bruge noget af tiden på at tænke hvordan pokker han nu skal komme til verden, da JM har måtte kontakte nogle ortopædkiruger i Århus, for at få lidt mere at vide om min ryg, men da det ikke er noget der som sådan bliver forsket meget i aner lægerne stadig ikke om jeg overhovedet kan føde selv, samt om ryggen overhovedet kan bære en højgravid mave...
Så kan man ikke undgå at blive lidt nedtrykt...

Men der er da også gode dage, hvor jeg får nydt en lille tur ved vandet med hundene, og nyder da også at mærke ham mosle derinde...

Men jeg tror jeg er slem til at lade det nagative få overhånd...

Anmeld

28. juli 2009

FruPudderkvast

LineD skriver:

Tell me about it  

Jeg går også hjemme med bækkenløsning.. - Og hold da kæft, hvor kan jeg også føle mig ensom.. På trods af at jeg også har en dejlig kæreste, familie og venner.. Men jeg tror bare at jeg lige er i en fase af min graviditet hvor jeg har meget ondt af mig selv.. Hormonerne fiser rundt i kroppen og der skal ikke meget til at få mig til at tude..

Så ja, jeg kan sagtens følge dig..

Men det går vel over - SNART?   

Sarah 22 + 0

Anmeld

28. juli 2009

Smukkert

Saped90 skriver:

Tell me about it  

Jeg går også hjemme med bækkenløsning.. - Og hold da kæft, hvor kan jeg også føle mig ensom.. På trods af at jeg også har en dejlig kæreste, familie og venner.. Men jeg tror bare at jeg lige er i en fase af min graviditet hvor jeg har meget ondt af mig selv.. Hormonerne fiser rundt i kroppen og der skal ikke meget til at få mig til at tude..

Så ja, jeg kan sagtens følge dig..

Men det går vel over - SNART?  

Sarah 22 + 0

Hvordan opdagede du at du havde bækkenløsning?
Hvor sidder smerterne og hvor ondt gør de egentlig???

For min jordmoder fortalte mig at der ikke var noget der hed bækkenløsning.. At det bare var gravide der piver over de NATURLIGE smerter der kommer ved en graviditet - og at læger sygemelder dem så nemt, fordi de ikke gider høre på brok...????

Jeg er selv begyndt at få ondt bagpå, ikke lænden men øverst på ballen, dybt.. Svært at forklare, men jeg gætter på det er min bækken der udvider sig og så gør det rigtig ondt. Især hvis jeg har sat ned og skal rejse mig op og begynde at gå. Så halter jeg.. Men det er vel egentlig meget normalt...? Eller kunne det være begyndende bækkenløsning???

Anmeld

28. juli 2009

LineD

Mælkebøttebarn skriver:

For min jordmoder fortalte mig at der ikke var noget der hed bækkenløsning.. At det bare var gravide der piver over de NATURLIGE smerter der kommer ved en graviditet - og at læger sygemelder dem så nemt, fordi de ikke gider høre på brok...????

Jeg er selv begyndt at få ondt bagpå, ikke lænden men øverst på ballen, dybt.. Svært at forklare, men jeg gætter på det er min bækken der udvider sig og så gør det rigtig ondt. Især hvis jeg har sat ned og skal rejse mig op og begynde at gå. Så halter jeg.. Men det er vel egentlig meget normalt...? Eller kunne det være begyndende bækkenløsning???

Det min jordemoder fortalte mig var at mange læger tog fejl af bækkensmerter og bækkenløsning...

Bækkensmerter var når man havde ondt i musklerne, baller/lår m.m.
Og bækkenløsning var når man desideret havde ondt i leddene i bækkenet, specielt de 3 steder der gør bækkenet kan åbne sig...

Hos mig følel bækkenløsningen somom understellet er ved at falde af, jeg kan kun gå med en bred fodstilling, det føles somom der er grus i ledene, det slider og gør rigtig ondt, og så har jeg en dyb dyb smerte i lænden, der er svær at forklare.. Jeg halter også meget når jeg går /rejser mig...

Det kunne jo godt lyde som lidt begyndende BL

Anmeld

28. juli 2009

FruPudderkvast

Mælkebøttebarn skriver:

Jeg har ikke fået konstateret "rigtig" bækkenløsning, men begyndende bækkenløsning.. Og er derfor sygemeldt fra mit arbejde i vuggestue fordi jeg ikke må løfte, bukke mig osv..

Men for mig er smerterne hele vejen rundt.. Altså haleben, den øverste del af ballerne, lænden og omkring skambenet.. Og det du fortæller med at det gør ondt når du rejser dig osv - sådan har jeg det også..

Men det kan da godt være at det bare er naturlige smerter ved en graviditet, men så er jeg altså en pivskid, for jeg kan ikke klare de her smerter samtidig med arbejde..  Men som min læge siger, så er det altså min gravidtet der er vigtigst  - og gør det ondt, så skal jeg jo lytte til min krop og stoppe i tide inden det ender med at jeg skal bruge de sidste par måneder liggende i sengen..

Håber du forstod mit svar?

Anmeld

28. juli 2009

FruPudderkvast

Min jordemoder sagde at hvis du kan sidde med benene over kors, så har du ikke bækkenløsning, så er det højst sandsynligt "bare" bækkensmerter..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.