Jeg blev fulgt tæt, både af min egen læge, og så fik jeg en læge på jm-centret, som fulgte mig, og skulle have et hold klar når jeg gik i fødsel. Lægen lavede ekstra scanninger, og vi snakkede om at jeg skulle ligge på "storken" (barselsgangen) i 5 dage for lige at holde lidt øje med mig, og Lilje. Lilje blev født med en lille snert af abstinenser, som ikke kan undgås når man er på antidepressiv (Men hun kom jo for tidligt, så vi lå 18 dage på neo i stedet)
Men jeg vil næsten sige at jeg havde bedre ods for at klare mig, end mange andre mødre. Jeg kender min psyke ud og ind, kender alle tegnene på når jeg er på vej ned, og skal be om hjælp, og så er jeg ikke bange for at be om hjælpen når det går galt.
Mange føler de skal holde det pæne billed, og hvordan ser det ikke ud at få en fødselsdapression, og anerkendelsen ved det. Alt det var jeg ude over, for jeg ved hvordan det er at skrabe bunden, og jeg skulle nok be om hjælp inden jeg ramte. Og jeg bad om hjælp, jeg bad om hjælp, til bagning, mad til fryseren, og både min mor og svigermor hjalp med rengørringen.
Snak med de forskellige du har inde over, og fortæl dem både om din angst for at miste, og din længsel for at gøre Eliasntil storebror... Jeg er sikker på du får en masse hjælp, bare du tager i mod den
Anmeld