Gravid med en misbruger.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2013

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Eller i nærheden af barnet vel??

Jeg ville ikke lade ham være sammen med barnet før han er helt clean. En afvænning tager tid og er hård.. men intet barn bør vokse op med en forælder der er misbruger. Og han skal ville gøre det, ikke fordi du siger han skal. Er han begyndt?

Nej selvfølgelig ikke i nærheden af barnet!

nej han er ikke begyndt og det er bl.a det der bekymre mig prøver virkelig at tro på det, men tror ikke han kommer ud af det forløbig og føler virkelig at han har fået chancen :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

Nej selvfølgelig ikke i nærheden af barnet!

nej han er ikke begyndt og det er bl.a det der bekymre mig prøver virkelig at tro på det, men tror ikke han kommer ud af det forløbig og føler virkelig at han har fået chancen :-(

Nu spørg jeg ik for at være ond, men hvorfor være sammen med en misbruger??

Og hvis han ik gør det nu, ville jeg tage afstand..

Anmeld

8. december 2013

C-Dog

Anonym skriver:

Jeg er 22 og han er 28 og som sagt er det ikke noget der kommer til at foregå i mit hjem.

Jeg synes du skal ta ham med til læge og jdm hvor i skal fortælle åbent om hans misbrug, kender en der fik lov at møde op hver uge hele graviditeten igennem med en urinprøve fordi han simpelthen ikke stolede på sig selv (og det faktum at han lovede at stoppe hver evig eneste måned og altid røg bag hendes ryg hjalp heller ikke så meget på tilliden mellem dem) og det med at skulle stå til ansvar for andre end sin kæreste og baby det sparkede ham rigtig meget i den rigtige retning. Måske det kunne være en idé for jer? Hvis dig og baby ikke helt er motiverende nok. Altså det kan jo ende med kommunen forbyder ham at måtte se og bo med barnet når han ryger hash og ikke vil stoppe. Der bliver slået hårdt ned på forældre der ta'r stoffer. Men tilgengæld får man altså en masse hjælp hvis man vil af med stofferne, og man kan jo heldigvis sige, det i jeres tilfælde kun er hash- hvilket er bedre end hvis det havde været heroin. Håber virkelig i sammen kan få farmand på rette køl. :-)

Anmeld

8. december 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Jeg vil også mene det er uansvarligt at sætte børn i verden i et så ustabilt forhold og med en misbruger.

Anmeld

8. december 2013

EKBJ

Anonym skriver:

Hej jeg er ny herinde.

som overskriften siger så er jeg gravid med en hash misbruger Og det er så bekymrende. Graviditeten var ikke planlagt, men valgte alligevel at beholde det. Mit spørgsmål er om i tror at kommunen vil gå ind blande  sig, evt tvangsfjernelse hvis jeg valgte at flytte sammen med faren til barnet, da vi har det godt sammen. Har tænkt og tænkt over det for føler ikke selv det er ansvarligt? Men jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal fortælle ham det på en ordentlig måde at det måske ikke er en god idé at flytte sammen pga af hans misbrug så længe han ikke er i behandling, skal også lige siges at han selvfølgelig ikke får lov til at ryge i mit hjem! Håber på nogle svar, mvh en bekymrede kommende mor.

Jeg har selv fået barn med min kæreste mens han havde et misbrug (dog var jeg ikke klar over der og først, da vores søn var 13 måneder kom det frem til en samtale med en fra kommunen (grundet nogle andre ting).

Han fik besked på omgående at gå i behandling ellers skulle jeg flytte med det samme sammen med vores søn. 

Stoffer tolererer de bare ikke!!!

Kan godt være han ikke skal ryge hjemme, men han har det altså i kroppen i over 1 måned bagefter. Der gik 6 uger før min kæreste test var negativ. 

Han tager stadig tis prøver og skal blive ved med det mange måneder endnu!!!

Anmeld

8. december 2013

Faith

Yurie skriver:

Eller i nærheden af barnet vel??

Jeg ville ikke lade ham være sammen med barnet før han er helt clean. En afvænning tager tid og er hård.. men intet barn bør vokse op med en forælder der er misbruger. Og han skal ville gøre det, ikke fordi du siger han skal. Er han begyndt?

Synes det er lidt hårdt at sige at han ikke må være sammen med sit barn før han er clean. Hvis han virkelig ønsker at blive clean og går i behandling, må det betyde at han virkelig ønsker at komme ud af sit misbrug, og så synes jeg bestemt godt man kan forsvare at han er sammen med sit barn. Og samvær med sit vil da højst sandsynligt give ham endnu mere lyst og overskud til at blive clean.

Til ts: Jeg synes helt klart du skal give ham en chance. Hvis du elsker ham og kan se en fremtid sammen med ham hvis han bliver clean, så synes jeg han fortjener din opbakning og støtte.

Anmeld

8. december 2013

Pcokate

Anonym skriver:

Hej jeg er ny herinde.

som overskriften siger så er jeg gravid med en hash misbruger Og det er så bekymrende. Graviditeten var ikke planlagt, men valgte alligevel at beholde det. Mit spørgsmål er om i tror at kommunen vil gå ind blande  sig, evt tvangsfjernelse hvis jeg valgte at flytte sammen med faren til barnet, da vi har det godt sammen. Har tænkt og tænkt over det for føler ikke selv det er ansvarligt? Men jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal fortælle ham det på en ordentlig måde at det måske ikke er en god idé at flytte sammen pga af hans misbrug så længe han ikke er i behandling, skal også lige siges at han selvfølgelig ikke får lov til at ryge i mit hjem! Håber på nogle svar, mvh en bekymrede kommende mor.

Jeg ville ikke flytte ind hos faren så længe han var misbruger. Da det i mine øjne er dybt uansvarligt overfor lillepigen. Jeg vil da mene at det også af kommunes job at sørger bedst for barnet og det er et misbrug altså ikke. Så ja fik de nys om det ville det nok få konsekvenser, heldigvis.

Anmeld

8. december 2013

RosSofi

Det er lidt off-topic, men kan bare ikke tale nok for, at man virkelig overvejer hvem man vil have som far til sit barn. Det er en person man skal arbejde sammen med omgås i mange,mange år. Uanset om han får styr på sit misbrug eller ej. Og ja den far man en gang får til sit barn er ikke en, man kan fortryde.

Anmeld

8. december 2013

TNBC

Faith skriver:

Synes det er lidt hårdt at sige at han ikke må være sammen med sit barn før han er clean. Hvis han virkelig ønsker at blive clean og går i behandling, må det betyde at han virkelig ønsker at komme ud af sit misbrug, og så synes jeg bestemt godt man kan forsvare at han er sammen med sit barn. Og samvær med sit vil da højst sandsynligt give ham endnu mere lyst og overskud til at blive clean.

Til ts: Jeg synes helt klart du skal give ham en chance. Hvis du elsker ham og kan se en fremtid sammen med ham hvis han bliver clean, så synes jeg han fortjener din opbakning og støtte.

Måske hårdt, men du bliver jo ikke clean efter en måned, vi ved ikke hvor længe han har været misbrug, hvor meget han tager.. Men han skulle have bevis på at han var clean, ingen stoffer taget i noget tid, før jeg ville være tryg ved det. men det er mig. Og sådan har jeg det, og det er der vel ikke andre der skal belære mig om.
Altså ikke at han skal have været total clean, men jeg vil fandeme være sikker at han kan tage sig af et barn og ikke ryger mens han er alene med det eller i smug. Hun er gravid og han ved det, og det eneste han har gjort er at sige han vil gøre det.. Hvorfor er han ikke begyndt endnu? gået til lægen?? Det er ham der skal taget valget, ikke fordi han føler sig presset.

Anmeld

8. december 2013

Faith

Yurie skriver:

Måske hårdt, men du bliver jo ikke clean efter en måned, vi ved ikke hvor længe han har været misbrug, hvor meget han tager.. Men han skulle have bevis på at han var clean, ingen stoffer taget i noget tid, før jeg ville være tryg ved det. men det er mig. Og sådan har jeg det, og det er der vel ikke andre der skal belære mig om.
Altså ikke at han skal have været total clean, men jeg vil fandeme være sikker at han kan tage sig af et barn og ikke ryger mens han er alene med det eller i smug. Hun er gravid og han ved det, og det eneste han har gjort er at sige han vil gøre det.. Hvorfor er han ikke begyndt endnu? gået til lægen?? Det er ham der skal taget valget, ikke fordi han føler sig presset.

Jeg forsøger skam ikke at belære dig om noget som helst

Men jeg tror at hvis ikke man har prøvet at have et misbrug af den ene eller den anden art, det være sig narko, alkohol, mad, spil osv, så kan man ikke til fulde sætte sig ind i hvordan det er.

Det er de færreste misbrugere der ønsker at være misbrugere, og jeg tror at uanset typen af misbrug, kan det være ekstremt svært at komme ud af.

Grundlaget for succes med afvænning ligger vel i støtte fra pårørende, venner, kæreste, og ikke i forskellige former for straf fra ovennævnte.

Ja det er den misbrugte selv der skal tage initiativ til at blive clean, men vi ved vel alle sammen godt at svære ting i livet bliver en hel del lettere hvis man har baglandet i orden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.