Yurie skriver:
Måske hårdt, men du bliver jo ikke clean efter en måned, vi ved ikke hvor længe han har været misbrug, hvor meget han tager.. Men han skulle have bevis på at han var clean, ingen stoffer taget i noget tid, før jeg ville være tryg ved det. men det er mig. Og sådan har jeg det, og det er der vel ikke andre der skal belære mig om.
Altså ikke at han skal have været total clean, men jeg vil fandeme være sikker at han kan tage sig af et barn og ikke ryger mens han er alene med det eller i smug. Hun er gravid og han ved det, og det eneste han har gjort er at sige han vil gøre det.. Hvorfor er han ikke begyndt endnu? gået til lægen?? Det er ham der skal taget valget, ikke fordi han føler sig presset.
Jeg forsøger skam ikke at belære dig om noget som helst
Men jeg tror at hvis ikke man har prøvet at have et misbrug af den ene eller den anden art, det være sig narko, alkohol, mad, spil osv, så kan man ikke til fulde sætte sig ind i hvordan det er.
Det er de færreste misbrugere der ønsker at være misbrugere, og jeg tror at uanset typen af misbrug, kan det være ekstremt svært at komme ud af.
Grundlaget for succes med afvænning ligger vel i støtte fra pårørende, venner, kæreste, og ikke i forskellige former for straf fra ovennævnte.
Ja det er den misbrugte selv der skal tage initiativ til at blive clean, men vi ved vel alle sammen godt at svære ting i livet bliver en hel del lettere hvis man har baglandet i orden.
Anmeld