Gravid med en misbruger.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.342 visninger
27 svar
37 synes godt om
8. december 2013

Anonym trådstarter

Hej jeg er ny herinde.

som overskriften siger så er jeg gravid med en hash misbruger Og det er så bekymrende. Graviditeten var ikke planlagt, men valgte alligevel at beholde det. Mit spørgsmål er om i tror at kommunen vil gå ind blande  sig, evt tvangsfjernelse hvis jeg valgte at flytte sammen med faren til barnet, da vi har det godt sammen. Har tænkt og tænkt over det for føler ikke selv det er ansvarligt? Men jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal fortælle ham det på en ordentlig måde at det måske ikke er en god idé at flytte sammen pga af hans misbrug så længe han ikke er i behandling, skal også lige siges at han selvfølgelig ikke får lov til at ryge i mit hjem! Håber på nogle svar, mvh en bekymrede kommende mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2013

PernilleogLouis

Anonym skriver:

Hej jeg er ny herinde.

som overskriften siger så er jeg gravid med en hash misbruger Og det er så bekymrende. Graviditeten var ikke planlagt, men valgte alligevel at beholde det. Mit spørgsmål er om i tror at kommunen vil gå ind blande  sig, evt tvangsfjernelse hvis jeg valgte at flytte sammen med faren til barnet, da vi har det godt sammen. Har tænkt og tænkt over det for føler ikke selv det er ansvarligt? Men jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal fortælle ham det på en ordentlig måde at det måske ikke er en god idé at flytte sammen pga af hans misbrug så længe han ikke er i behandling, skal også lige siges at han selvfølgelig ikke får lov til at ryge i mit hjem! Håber på nogle svar, mvh en bekymrede kommende mor.

Men er han ikke selv interesset i behandling nu hvor han skal være far?

Anmeld

8. december 2013

Anonym trådstarter

Det siger han at han vil

Anmeld

8. december 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Det siger han at han vil

Så fortæl ham, at I under ingen omstændigheder skal flytte sammen, før han er stoppet 100 procent. Du er nødt til at prioritere dit barn højest, og bestemt ikke kun pga. risikoen for tvangsfjernelse, men fordi han ikke er klar til at være far, før han er afvænnet. 

Anmeld

8. december 2013

RosSofi

altså det kommer vel egentlig lidt an på situationen. Hvis i/han ikke i forvejen er i det system og du ikke flytter sammen med ham, så går jeg da ikke ud fra kommunen som sådan blander sig i noget.

Men jeg synes bestemt, at du skal stille ham et ultimatum om, at han skal være clean, hvis i skal noget som helst fast. Altså nu hvor der kommer et barn.

Anmeld

8. december 2013

Anonym trådstarter

Er fuldstændig enig i hvad det er i skriver og har prøvet at snakke med ham på en ordenlig måde for selvfølgelig kommer barnet i første række og det er jo heller ikke fordi jeg vil fratage ham at være far og se barnet selvom vi ikke bor sammen.

Anmeld

8. december 2013

C-Dog

Er i unge? For så vil kommunen næsten helt sikkert blande sig, heldigvis.. Hash er noget værre skidt og bestemt ikke noget man skal vise sine børn er ok. Og så hører man også bare lidt for tit om påvirkede forældre der har smidt deres børn ud af vinduet, rystet dem, brækket deres knogler osv, og hash har det jo med at lege med ens psykiske tilstand og ja, babygråd kan drive en langt ud, Jeg ville aldrig nogensinde acceptere det lort i mit eller mine børns liv. Slet ikke fra deres far!
Han skal i behandling og holde op med det, på den måde får jeres barn en god far, i kan bo sammen, og i behøver ikke frygte kommunen.

Anmeld

8. december 2013

Anonym trådstarter

C-Dog skriver:

Er i unge? For så vil kommunen næsten helt sikkert blande sig, heldigvis.. Hash er noget værre skidt og bestemt ikke noget man skal vise sine børn er ok. Og så hører man også bare lidt for tit om påvirkede forældre der har smidt deres børn ud af vinduet, rystet dem, brækket deres knogler osv, og hash har det jo med at lege med ens psykiske tilstand og ja, babygråd kan drive en langt ud, Jeg ville aldrig nogensinde acceptere det lort i mit eller mine børns liv. Slet ikke fra deres far!
Han skal i behandling og holde op med det, på den måde får jeres barn en god far, i kan bo sammen, og i behøver ikke frygte kommunen.

Jeg er 22 og han er 28 og som sagt er det ikke noget der kommer til at foregå i mit hjem.

Anmeld

8. december 2013

TNBC

Anonym skriver:

Jeg er 22 og han er 28 og som sagt er det ikke noget der kommer til at foregå i mit hjem.

Eller i nærheden af barnet vel??

Jeg ville ikke lade ham være sammen med barnet før han er helt clean. En afvænning tager tid og er hård.. men intet barn bør vokse op med en forælder der er misbruger. Og han skal ville gøre det, ikke fordi du siger han skal. Er han begyndt?

Anmeld

8. december 2013

ano14316

Anonym skriver:

Hej jeg er ny herinde.

Det vil være en rigtig dårlig idé... Uanset hvordan man vender og drejer det høre børn og misbrug aldrig sammen..  

Jeg ville sige til ham at du meget gerne vil bo sammen med ham, men du vil ikke så længe håb ryger hash, så hvis han starter i et behandlingsforløb og følger det i et aftalt tidsrum, 3 mdr synes jeg for et hashmisbrug, han skal selvfølgelig fortsætte men du vil gerne flytte ind efter 3 mdr. Feks. Han skal vise i de 3 mdr at han vil det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.