En meget ny-nybegynder:) HJÆLP!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.737 visninger
25 svar
28 synes godt om
3. december 2013

Emilie91

Hej alle sammen  

Jeg håber i vil hjælpe mig og i ikke er gået i seng endnu  

Jeg har idag taget min allerførste graviditetstest. Jeg købte en fra clearblue digital (fordi jeg faktisk troede den kunne genbruges - ja så nybegynder er jeg please don't juge me) Og jeg tog den kun fordi min mand synes jeg skulle gøre det. Jeg var overbevist om at jeg ikke var gravid. Men den viser efter 30 sek "Gravid". Jeg kunne ikke tro mine egne øjne. Det var bestemt ikke planlagt. Men heller ikke noget jeg er ked af. Faktisk fik det os til at tænke en hel del over det og nøj hvor er vi glade. Men alligevel sidder det i mig. Det er min allerførste test. hvor sikker kan jeg være ? 

Så jeg tager ned i Netto og køber sådan en 2 pakke graviditets test. og den vister kun en streg og en meget svag streg ved siden af (efter ca. 3-4 minutter) 

Nu tænker jeg så... er jeg så gravid? Man kan jo hurtigt komme til at tænke sig frem til en hel masse men tør slet ikke at glæde mig nu hvor jeg har set den anden test.... Håber i ikke synes jeg er helt åndssvag og rigtig god aften til jer alle  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2013

Dianabk

emiliedamm skriver:

Hej alle sammen  

Jeg har idag taget min allerførste graviditetstest. Jeg købte en fra clearblue digital (fordi jeg faktisk troede den kunne genbruges - ja så nybegynder er jeg please don't juge me) Og jeg tog den kun fordi min mand synes jeg skulle gøre det. Jeg var overbevist om at jeg ikke var gravid. Men den viser efter 30 sek "Gravid". Jeg kunne ikke tro mine egne øjne. Det var bestemt ikke planlagt. Men heller ikke noget jeg er ked af. Faktisk fik det os til at tænke en hel del over det og nøj hvor er vi glade. Men alligevel sidder det i mig. Det er min allerførste test. hvor sikker kan jeg være ? 

Så jeg tager ned i Netto og køber sådan en 2 pakke graviditets test. og den vister kun en streg og en meget svag streg ved siden af (efter ca. 3-4 minutter) 

Nu tænker jeg så... er jeg så gravid? Man kan jo hurtigt komme til at tænke sig frem til en hel masse men tør slet ikke at glæde mig nu hvor jeg har set den anden test.... Håber i ikke synes jeg er helt åndssvag og rigtig god aften til jer alle  

Har du et billede af dem?

Anmeld

3. december 2013

M (:

emiliedamm skriver:

Hej alle sammen  

En streg er en streg, og når clearblue siger "gravid" tør jeg (med helt ro i sindet) sige TILLYKKE du skal være MOR

Anmeld

3. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

En streg er en streg ligegyldig hvor tydelig eller utydelig den er, og clearblue kan du i hvertfald sagtens  regne med! Tillykke!!! 

Anmeld

3. december 2013

Emilie91

nej jeg har kun lige af clearbluen (da jeg skulle vise den til min mand) den anden fik jeg ikke taget billeder af .... 

VIRKELIG? Jamen .... det jo fantastisk så vil jeg bestille en tid til lægen med det samme.. kan han bekræfte det samme dag eller skal han først lave en masse test også kommer svarende efter nogle dage ? ... 

Hilsen en enormt-meget-utrolig-nybagt mor hihi ... 

Anmeld

3. december 2013

M (:

emiliedamm skriver:

nej jeg har kun lige af clearbluen (da jeg skulle vise den til min mand) den anden fik jeg ikke taget billeder af .... 

VIRKELIG? Jamen .... det jo fantastisk så vil jeg bestille en tid til lægen med det samme.. kan han bekræfte det samme dag eller skal han først lave en masse test også kommer svarende efter nogle dage ? ... 

Hilsen en enormt-meget-utrolig-nybagt mor hihi ... 

Når du selv har testet positiv er der reelt set ingen grund til at få bekræftet hos lægen, da han bruger samme slags test, som dem man kan købe. 

Du behøver derfor ikke få en lægetid før du er 8-10 uger henne, så du kan få lavet vandrejournal, få bestilt tid til nakkefoldsskanning og få taget blodprøver til double-testen (: 

Anmeld

3. december 2013

Emilie91

Okay (tak tak tak det er vildt godt at få sådan nogle ting på plads) ? hvornår skal man få taget de der blodprøver ? ... jeg har taget sådan en beregn termin test. også siger den jeg har termin d. 11 august. hvor sikkert er det? altså hvis man kender til sin sidste mens og ved hvornår baby er blevet befrugtet men egentlig ikke ved hvor lang tid der går imellem ens mens ? er den så sikker ? 

Anmeld

3. december 2013

Signe-bine

Du er hvert fald ikke åndssvag for at være spændt og nervøs for om du min er gravid eller ej :-) Det er spændende på en næsten ulidelig måde at vente på testens resultat :-)

Jeg har fået at vide at graviditets tests kun kan vise falsk negativ og ikke falsk positiv. Altså kan den godt være negativ selvom du er gravid, men den kan ikke være positiv (hvor du er gravid) hvis du ikke er gravid. Giver det mening? Jeg er ikke sikker på at det er rigtigt, som sagt er det bare noget jeg har hørt. Jeg tog kun én test, den var positiv, jeg stolede på resultatet og fik det bekræftet af lægen dagen efter - nu ligger resultatet og sover ved siden af mig :-)

MEN det eneste jeg kan foreslå er at du venter nogle dage og så tager en test igen - eller gør som jeg og ring til lægen. Lægen tager vidst også bare en almindelig graviditets test, men så er det da bekræftet :-)

Jeg krydser fingre for dig :-) 

- og ps, vi starter alle som nybegyndere :-)

Anmeld

3. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det samme som M(:

men nogen læger vil gerne se en til en samtale om økonomiske forhold, netværk og generel Info om graviditet og vitaminer osv. så ring til din læge og hør hvad deres procedure er

Anmeld

3. december 2013

M (:

emiliedamm skriver:

Okay (tak tak tak det er vildt godt at få sådan nogle ting på plads) ? hvornår skal man få taget de der blodprøver ? ... jeg har taget sådan en beregn termin test. også siger den jeg har termin d. 11 august. hvor sikkert er det? altså hvis man kender til sin sidste mens og ved hvornår baby er blevet befrugtet men egentlig ikke ved hvor lang tid der går imellem ens mens ? er den så sikker ? 

Hvis du kender din sidste mens kan du med rimelig sikkerhed beregne, hvor langt du maks er henne, og så ville jeg bare bestille en lægetid, så det passer med det tidspunkt, hvor du ville være ca. 8-9 uger henne. Så det er nok om en lille måneds tid (måske i starten af det nye år). (: 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.