Hvor stor aldersforskel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. december 2013

lineog4

Rosa-Sofia skriver:

Mange tak til jer, der deler jeres oplevelse af forholdet til jeres egne søskende. Altså, der er tre år mellem min bror og mig, og vi er også som dag og nat, så man er jo ikke garanteret et nært søskendeforhold bare fordi man er jævnaldrende.

Kunne godt tænke mig at spørge dig, hvor der er 7 år mellem din yngste og den ældste, om du kan mærke at det har været hårdere at blive mor anden gang, fordi der er gået nogen år?

Der er jo en ind imellem  Jeg har en pige på 11, en dreng på 6, en dreng på 3. Og jeg kunne hvis manden var med på det sagtens lave fler - så helt hårdt må det jo ikke have været  Og tænker det vel aldrig er hårdere end at gå fra 0 børn til 1 og det har vi jo overlevet. 

Jeg synes det værste er alt det jeg er gået glip af med den mellemste fordi han kun var 2 1/2 år da lillebror kom - så tæt ville jeg aldrig selv vælge, kan godt se de får et tæt forhold, men det synes jeg også der er mellem de andre. Og igen det handler jo også om personlighedstyper hvordan de får det med hinanden den yngste og den ældste ligner hinanden mest og kan derfor bedre forstå hinanden.

Jeg tror du skal gøre lige det dit hjerte føler for, og er det at vente til dit barn er 10, få et enebarn, få 5 børn på 10 år eller...? Det er hip som hap - det bedste råd jeg har fået var: det eneste der synd for børnene er når vi voksne synes det er synd....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2013

De3Guldklumper

Rosa-Sofia skriver:

Ind imellem strejfer tanken mig om nr to. Men der er mange ting, der skal løses inden uddannelse og økonomi. Før jeg blev gravid med mit første barn (3,5 år nu) tænkte jeg, at det ikke ville genere mig, hvis der var 8-10 år imellem dem. Men nu hvor jeg er mor tænker jeg, det er et kæmpe spring og de får måske ikke noget tilfælles alligevel så? Plus det er vel hårdt at starte forfra igen når man har vænnet sig til 10årig der kan alt selv. Hvad synes i? Jer med mange år mellem jeres børn? Eller bare jer, der er af en søskendeflok med stor aldersforskel.

Jeg vil kun være 34 år, når min søn er 10, så tænker ikke på mig som gammel.

Jeg er ud af en stor søskende flok og der er 12 år mellem mig (den ældste) og de yngste.

Ved godt der er søskende imellem men jeg har lige så tæt et bånd til de mindste som jeg har til dem som ligger imellem.

At man får børn tæt på hinanden er ikke ens betydende med at de får det tætte søskende bånd, selvom mange tror det.

Anmeld

3. december 2013

sandramor

Rosa-Sofia skriver:

Ind imellem strejfer tanken mig om nr to. Men der er mange ting, der skal løses inden uddannelse og økonomi. Før jeg blev gravid med mit første barn (3,5 år nu) tænkte jeg, at det ikke ville genere mig, hvis der var 8-10 år imellem dem. Men nu hvor jeg er mor tænker jeg, det er et kæmpe spring og de får måske ikke noget tilfælles alligevel så? Plus det er vel hårdt at starte forfra igen når man har vænnet sig til 10årig der kan alt selv. Hvad synes i? Jer med mange år mellem jeres børn? Eller bare jer, der er af en søskendeflok med stor aldersforskel.

Der er 7 år mellem mine piger.... Og 8 år mellem min bror og jeg.....
Jeg synes egentlig ikke det var så hårdt pludselig igen at stå med en lille størrelse.... Både fordi jeg selv var blevet ældre og mere rolig og afbalanceret... Samtidig synes jeg det var rart at den store var selvhjulpen... Altså hun ku selv klare at tage tøj på, at hoppe i bad, selv lige tage noget i køleskabet hvis hun var sulten.... Sådan i hverdagen var det en stor hjælp at hun ikke var feks 2 eller 3... Samtidig ku hun bedre forstå det med at skulle være storesøster... Hun var med til at skifte ble, give en flaske hvis hun havde lyst osv..... Og hvis der kom lidt jalousi ku jeg tale med hende om det så hun ku forstå det..... Så for mig har det været dejligt... Samtidig så eeeeeelsker hun sin lillesøster og ja selvfølglig kan hun også synes hun er død træls indimellem men ja jeg har været glad for de år der er imellem dem....
Min bror og jeg har altid været tætte trods alders forskellen... Jeg var dig kun 9 da han flyttede hjemmefra men alligevel har han altid været der for mig og taget sig af mig :-) og Idag har vi et fantastisk bånd... Han er min allerbedste ven :-)

Anmeld

3. december 2013

DianaRJS

Rosa-Sofia skriver:

der er 17 mdr mellem mine, og selvom det har været hårdt da de var helt små er jeg glad for der ikke er længere imellem dem da de har utrolig meget ud af hinande... men kan også godt se det positive i at der er langtid imellem børnene, da de små har en at se op til, og de store ser på småsøskende på en helt anden måde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.