Rosa-Sofia skriver:
Mange tak til jer, der deler jeres oplevelse af forholdet til jeres egne søskende. Altså, der er tre år mellem min bror og mig, og vi er også som dag og nat, så man er jo ikke garanteret et nært søskendeforhold bare fordi man er jævnaldrende.
Kunne godt tænke mig at spørge dig, hvor der er 7 år mellem din yngste og den ældste, om du kan mærke at det har været hårdere at blive mor anden gang, fordi der er gået nogen år?
Der er jo en ind imellem
Jeg har en pige på 11, en dreng på 6, en dreng på 3. Og jeg kunne hvis manden var med på det sagtens lave fler - så helt hårdt må det jo ikke have været
Og tænker det vel aldrig er hårdere end at gå fra 0 børn til 1 og det har vi jo overlevet.
Jeg synes det værste er alt det jeg er gået glip af med den mellemste fordi han kun var 2 1/2 år da lillebror kom - så tæt ville jeg aldrig selv vælge, kan godt se de får et tæt forhold, men det synes jeg også der er mellem de andre. Og igen det handler jo også om personlighedstyper hvordan de får det med hinanden den yngste og den ældste ligner hinanden mest og kan derfor bedre forstå hinanden.
Jeg tror du skal gøre lige det dit hjerte føler for, og er det at vente til dit barn er 10, få et enebarn, få 5 børn på 10 år eller...? Det er hip som hap - det bedste råd jeg har fået var: det eneste der synd for børnene er når vi voksne synes det er synd....
Anmeld