Hvor stor aldersforskel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.696 visninger
13 svar
1 synes godt om
3. december 2013

RosSofi

Ind imellem strejfer tanken mig om nr to. Men der er mange ting, der skal løses inden uddannelse og økonomi. Før jeg blev gravid med mit første barn (3,5 år nu) tænkte jeg, at det ikke ville genere mig, hvis der var 8-10 år imellem dem. Men nu hvor jeg er mor tænker jeg, det er et kæmpe spring og de får måske ikke noget tilfælles alligevel så? Plus det er vel hårdt at starte forfra igen når man har vænnet sig til 10årig der kan alt selv. Hvad synes i? Jer med mange år mellem jeres børn? Eller bare jer, der er af en søskendeflok med stor aldersforskel.

Jeg vil kun være 34 år, når min søn er 10, så tænker ikke på mig som gammel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2013

Rødhætte

Rosa-Sofia skriver:

Ind imellem strejfer tanken mig om nr to. Men der er mange ting, der skal løses inden uddannelse og økonomi. Før jeg blev gravid med mit første barn (3,5 år nu) tænkte jeg, at det ikke ville genere mig, hvis der var 8-10 år imellem dem. Men nu hvor jeg er mor tænker jeg, det er et kæmpe spring og de får måske ikke noget tilfælles alligevel så? Plus det er vel hårdt at starte forfra igen når man har vænnet sig til 10årig der kan alt selv. Hvad synes i? Jer med mange år mellem jeres børn? Eller bare jer, der er af en søskendeflok med stor aldersforskel.

Der er 10 år imellem min søster og jeg og vi er super tætte. Så mine erfaringer er at der godt kan være længe imellem

Anmeld

3. december 2013

L&V

Der er 7 år mellem min søster og jeg og det er absolut først som voksne vi har noget ud af hinanden.

Anmeld

3. december 2013

LinLin

Der er seks år ml min lillebror og mig. Vi har ikke haft særligt stor glæde af hinanden - han var bare vildt irriterende

Men jeg tænker også det har meget at gøre med at vi er vidt forskellige! Tror ikke der er et eneste punkt hvor vi kan sige vi har noget tilfælles....

Mine drenge er der fire år imellem og de har et rigtigt godt forhold (dog er lillebror også en drillepind indimellem )

Anmeld

3. december 2013

lineog4

Mellem den største og den mindste er der 7 år. De er søskende, men på en anden måde end til den mellemste (begge to, der er henholdsvis 4,5 og 2,5 mellem). Dvs. De leger ikke på samme måde sammen, jo hvis de alle 3 leger, men er der kun de to hjemme så er det mere som en stor pige der passer (ikke ment negativt, og ikke et krav men noget hun selv går ind og gør). Han forguder sin storesøster, leger han er hende, på et tidspunkt ville han helst det var hende der gav ham bad, hun elsker at putte med ham, læse godnathistorie osv osv osv, men det er klart anderledes end forholdet til den anden bror som er et konkurrence forhold og et vi kan både være hinandens bedste venner g værste fjender. Med den lille kan han max være irriterende i 5 minutter især når hun skal rydde op, men ellers bliver han knuselsket.

Ved jo ikke hvordan det bliver på sigt, men nu er han 3 og de er stadig tætte....

Anmeld

3. december 2013

lycly

Rosa-Sofia skriver:

Der er 12 år mellem min søster og jeg og vi er nærmest bare vokset op som 2 enebørn, hun var 7 da jeg flyttede hjemmefra. Og det var et stort tab for hende.

Jeg ville personligt aldrig råde folk til at få børn med så stor aldersforskel, man får ikke ret meget ud af hinanden og det er svært for den yngste.
Desuden så siger mange, at man bør få alle sine børn inden den yngste (hvis man har 2) kommer i skole, for når man først har alle børn i skole, så orker man ikke at starte forfra med et spædbarn

Anmeld

3. december 2013

Hullabullabulla

Rosa-Sofia skriver:

Der er 4 år mellem min søster og jeg , og vi har haft et super forhold som helt små, og igen som voksne.. I mellemperioden synes min søster vidst at jeg bare var en pisse irriterende lillesøster

Der er 7 år mellem mig og min lillebror og vi har aldrig rigtig haft en forhold (han er 18) , men vi er også som nord og syd ..

Du skal gøre lige hvad du føler for, og kommer der 10 år imellem dem, jamen så bare rolig det skal nok gå alligevel

Anmeld

3. december 2013

SHERO

Der kommer til at være 4 år mellem mine og det et jeg glad for.
Jeg har 3 brødre, en lillebror der kun er 2, 5 år yngre og to storebrødre der er 6 og 8 år ældre, som barn syntes jeg at min lillebror var den mest irriterende i verden, og vi har i dag et ok forhold, men snerre stadig af hinanden som søskende og ja han er sgu stadig pisse irriterende det meste af tiden :-D

Med mine storebrødre har det været et langt mere kærligt forhold, især den ældste. Han passede på os små, og vi kunne Altid komme til ham, som teenager var det skønt at have store storebrødre.
Tror nu nok ham der er 6 År ældste end mig var træt af os til tider, men jeg har i hvert fald fået rigtig meget ud af at have søskende der var noget ældre end mig :-)

Anmeld

3. december 2013

RosSofi

Mange tak til jer, der deler jeres oplevelse af forholdet til jeres egne søskende. Altså, der er tre år mellem min bror og mig, og vi er også som dag og nat, så man er jo ikke garanteret et nært søskendeforhold bare fordi man er jævnaldrende.

Kunne godt tænke mig at spørge dig, hvor der er 7 år mellem din yngste og den ældste, om du kan mærke at det har været hårdere at blive mor anden gang, fordi der er gået nogen år?

Anmeld

3. december 2013

B&J

jeg står selv i dit sted jeg er 26 nu bliver 27 til næste har har lige fået elevplads det vil sige jeg når at blive 29, der efter håber jeg på job i min 1år også vil jeg gerne være gravid måske senere, så daniel vil være 7-8år før jeg kan blive gravid og jeg vil selv være over 30 men jeg er jo ikke gammel mit liv er jo slet ikke forbi der men nok det der gør mere ondt er først efter alt det her kan jeg få de operationen jeg ønsker så meget nu, men der er ikke noget at gøre ved og se hvad fremtiden bringer her er det også økonomisk og uddannelse/job

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.