Stimulere baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. december 2013

Lykke:)

Mor11 skriver:

Åh det er så træls og pissesvært at sige noget uden at de tager det nært  Men, ja, man må forsigtigt guide dem så de også lære signalerne at kende

Ja det er nemlig! For han hyler op og det ender altid med at hun giver ham ham til os når han græder lidt for meget. Så lad da være med at vække barnet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2013

mpr

Lykke:) skriver:

Godaften piger

Min dreng er idag en uge gammel, og er begyndt at være lidt mere vågen i løbet af dagen - eller natten
Hvordan stimulerer man bedst sådan en lille en? Vi snakker til ham og kysser og krammer ham en hel del, men er det nok? Synes ikke rigtig han gider kigge på mig hver gang jeg taler til ham, så kigger han rundt på alt muligt andet. Er det fordi han har fået for meget og bare gerne vil ligge og kigge for sig selv eller gør jeg noget galt?

Håber der er en der kan hjælpe

Glædelig 1.december!

En af de ting jeg har lært i psykologi er at når de ikke er ældre skal man bruge meget krudt på at søge øjenkontakt for det er en vigtig egenskab som barnet skal finde naturligt når du taler til barnet eller søger kontakten En god måde at gøre det tror jeg, er at sætte sig i et stille rum så der ikke er for mange lyde osv som barnet kan blive distraheret af

Anmeld

2. december 2013

Chel1992 skriver:

En af de ting jeg har lært i psykologi er at når de ikke er ældre skal man bruge meget krudt på at søge øjenkontakt for det er en vigtig egenskab som barnet skal finde naturligt når du taler til barnet eller søger kontakten En god måde at gøre det tror jeg, er at sætte sig i et stille rum så der ikke er for mange lyde osv som barnet kan blive distraheret af

Det tror jeg, at du har helt ret i!

Anmeld

2. december 2013

mpr

Det tror jeg, at du har helt ret i!

Nu vil jeg ikke ligge en ko på isen, men har i hvert fald hørt at man skal gøre mere ud af øjenkontakten hvis barnet søger væk med øjnene da det kan betyde barnet lukker af Det kan være jeres baby bare har brug for at far og mor sidder stille med ham uden at han skal kysses og krammes osv hele tiden  

Anmeld

2. december 2013

L&V

Chel1992 skriver:

Nu vil jeg ikke ligge en ko på isen, men har i hvert fald hørt at man skal gøre mere ud af øjenkontakten hvis barnet søger væk med øjnene da det kan betyde barnet lukker af Det kan være jeres baby bare har brug for at far og mor sidder stille med ham uden at han skal kysses og krammes osv hele tiden  

Ro på han er så lille at det ik er kriminelt hvis han ik holder lange perioder med øjnkontakt. Så længe han ka kortvarrigt er det fint og hvis de søger væk er det typisk et signal om brug for fred hvor hvis de lukker helt af er langt mere alvorligt

Anmeld

2. december 2013

Clisolka

Det er da dejligt at han selv siger fra! Det synes jeg egentlig også at Julius gør, for han gider ikke kigge på mig når vi har snakket lidt

Super idé til om natten! bliver nødt til at lade være med at få dårlig samvittighed!

Hihi ja det er en smule uforskammet de bare vender hovedet den anden vej, når ikke de gider snakke mere  Men så kan man se de selv siger fra - nu er Oliver til gengæld det lidt større, så nu skal der ske en hel masse 

Du skal bestemt ikke have dårlig samvittighed om natten, for de små skal jo lære at de ikke skal "lege" når det er mørkt  

Anmeld

2. december 2013

Babymor1013 skriver:

Hihi ja det er en smule uforskammet de bare vender hovedet den anden vej, når ikke de gider snakke mere  Men så kan man se de selv siger fra - nu er Oliver til gengæld det lidt større, så nu skal der ske en hel masse 

Du skal bestemt ikke have dårlig samvittighed om natten, for de små skal jo lære at de ikke skal "lege" når det er mørkt  

Ja, det er herre tarveligt! haha! Jeg skal nok bare lige lære hans signaler at kende

Du har helt ret. Han skal jo kunne finde ud af at nat er nat og ikke legetid :-*

Anmeld

2. december 2013

AnthonsMor

Det lyder til, at vi gør det helt fint! Skønt at høre!

Får bare SÅ dårlig samvittighed når han vågner om natten og jeg ikke snakker med ham men som du skriver vågner han bare endnu mere op af det.

Jo tidligere han lærer, at om natten er alt kedeligt, jo hurtigere får du en rolig nat!

Taler af erfaring

Anmeld

2. december 2013

AnthonsMor skriver:

Jo tidligere han lærer, at om natten er alt kedeligt, jo hurtigere får du en rolig nat!

Taler af erfaring

Ja, selvfølgelig. Må hellere smide min dårlige samvittighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.