Stimulere baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. december 2013

Lykke:)

Mor11 skriver:

Ja, tæt kontakt behøver ikke indeholde snak og sang hele tiden. Tal med ham så længe han har lyst, og når han viser tegn på at have fået nok (fx ved at kigge væk) så kan du fx ligge dig lidt ned på sofaen med ham på dit bryst. Det er SÅ dejligt og trygt for dem at ligge og høre/mærke mors eller fars hjerte og åndedræt.  

Okay, super!
Synes nemlig også det er svært at skulle tale til ham hele tiden. Elsker dog når han kigger på mig som om jeg er idiot haha! Det ser så skønt ud. Men så kan jeg rolig 'bare' ligge ham på mig uden at få dårlig samvittighed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. december 2013

L&V

Lykke:) skriver:

Det er jeg glad for at høre

Det lyder også sådan! Det bliver jeg nødt til at prøve
Brugte du bare babyolie?

Yep hvis vi har ellers bruger vi bare oliven olie

Anmeld

2. december 2013

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Yep hvis vi har ellers bruger vi bare oliven olie

Okay, tak !

Anmeld

2. december 2013

FrkZier

Godaften piger

Min dreng er idag en uge gammel, og er begyndt at være lidt mere vågen i løbet af dagen - eller natten
Hvordan stimulerer man bedst sådan en lille en? Vi snakker til ham og kysser og krammer ham en hel del, men er det nok? Synes ikke rigtig han gider kigge på mig hver gang jeg taler til ham, så kigger han rundt på alt muligt andet. Er det fordi han har fået for meget og bare gerne vil ligge og kigge for sig selv eller gør jeg noget galt?

Håber der er en der kan hjælpe

Glædelig 1.december!

da Isaak havde den alder lavede vi ikke så meget andet end at kysse, kramme, snakke og fortælle ham  hvor lækker han var/er

Anmeld

2. december 2013

AnthonsMor

Godaften piger

Min dreng er idag en uge gammel, og er begyndt at være lidt mere vågen i løbet af dagen - eller natten
Hvordan stimulerer man bedst sådan en lille en? Vi snakker til ham og kysser og krammer ham en hel del, men er det nok? Synes ikke rigtig han gider kigge på mig hver gang jeg taler til ham, så kigger han rundt på alt muligt andet. Er det fordi han har fået for meget og bare gerne vil ligge og kigge for sig selv eller gør jeg noget galt?

Håber der er en der kan hjælpe

Glædelig 1.december!

Han lyder absolut helt perfekt!

Så små babyer er oftest ikke i stand til at holde øjenkontakt ret lang tid af gangen, hvorfor de selvfølgelig fjerner blikket og kigger på noget andet

Da Anthon var så lille snakkede jeg bare med ham og nynnede lidt melodier, og ellers lod jeg ham iagttage mig og rummet omkring os

For meget stimuli kan også gøre ham urolig,  så om natten skal du ikke gøre meget andet end at holde ham, og måske hviske til ham hvis han bliver ked, ellers kan nattefesten vare længe

Anmeld

2. december 2013

FrkZier skriver:

da Isaak havde den alder lavede vi ikke så meget andet end at kysse, kramme, snakke og fortælle ham  hvor lækker han var/er

Det lyder godt! Så tror jeg helt bestemt at vi gør det helt fint!

Anmeld

2. december 2013

AnthonsMor skriver:

Han lyder absolut helt perfekt!

Så små babyer er oftest ikke i stand til at holde øjenkontakt ret lang tid af gangen, hvorfor de selvfølgelig fjerner blikket og kigger på noget andet

Da Anthon var så lille snakkede jeg bare med ham og nynnede lidt melodier, og ellers lod jeg ham iagttage mig og rummet omkring os

For meget stimuli kan også gøre ham urolig,  så om natten skal du ikke gøre meget andet end at holde ham, og måske hviske til ham hvis han bliver ked, ellers kan nattefesten vare længe

Det lyder til, at vi gør det helt fint! Skønt at høre!

Får bare SÅ dårlig samvittighed når han vågner om natten og jeg ikke snakker med ham men som du skriver vågner han bare endnu mere op af det.

Anmeld

2. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Får bare SÅ dårlig samvittighed når han vågner om natten og jeg ikke snakker med ham men som du skriver vågner han bare endnu mere op af det.

Det er faktisk vigtigt at signalere "nat" så de føler forskellen på nat og dag de er ikke født med en døgnrytme nemlig, men det har du jo så lagt mærke til hehe

så hvis han ikke er ked af det om natten, så bare vær stille, hold lyset slukket (meget svagt hvis han skal skiftes) osv, netop så han ikk tror det er morgen og legetid

Anmeld

2. december 2013

Victoria2013

Da min pige var helt lille og vågnede om natten og skulle ammes og skiftes (det skulle hun altid om natten de første par mdr), så holdt jeg lyset slukket og snakkede slet ikke til hende. Men jeg fandt ud af at jeg snakkede til hende inde i hovedet. Alt det jeg havde lyst til at sige mens jeg skiftede hende, det tænkte jeg bare i stedet for, så virkede det ikke så slemt

Anmeld

2. december 2013

Mor11 skriver:

Det er faktisk vigtigt at signalere "nat" så de føler forskellen på nat og dag de er ikke født med en døgnrytme nemlig, men det har du jo så lagt mærke til hehe

så hvis han ikke er ked af det om natten, så bare vær stille, hold lyset slukket (meget svagt hvis han skal skiftes) osv, netop så han ikk tror det er morgen og legetid

Ja det har jeg fundet ud af!
Nogen gange ligger han og "grynter" lidt og der tror jeg måske at jeg er lidt for hurtig til at tage ham op, og så tror han lidt at vi skal lege

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.