Stimulere baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.772 visninger
38 svar
12 synes godt om
1. december 2013

Lykke:)

Godaften piger

Min dreng er idag en uge gammel, og er begyndt at være lidt mere vågen i løbet af dagen - eller natten
Hvordan stimulerer man bedst sådan en lille en? Vi snakker til ham og kysser og krammer ham en hel del, men er det nok? Synes ikke rigtig han gider kigge på mig hver gang jeg taler til ham, så kigger han rundt på alt muligt andet. Er det fordi han har fået for meget og bare gerne vil ligge og kigge for sig selv eller gør jeg noget galt?

Håber der er en der kan hjælpe

Glædelig 1.december!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. december 2013

L&V

Det er helt normalt han er kun en uge.. Vi sang, nussede, snakkede, masserede og var bare nære. Man ska passe på man ik overstimulere dem

Anmeld

1. december 2013

Valle81

Det lyder så fint:-) den første måned er tæt kontakt med jer nok:-) og accepter at han kigger væk, det er hans nåde at fortælle at nu har han fået masser af øjenkontakt og trænger til en pause:-)

Anmeld

1. december 2013

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Det er helt normalt han er kun en uge.. Vi sang, nussede, snakkede, masserede og var bare nære. Man ska passe på man ik overstimulere dem

Okay, tak
Synes det er lidt svært og er bange for ikke at stimulere ham nok men også at overstimulere ham
Når i masserede, hvordan gjorde i så det?

Anmeld

1. december 2013

Valle81 skriver:

Det lyder så fint:-) den første måned er tæt kontakt med jer nok:-) og accepter at han kigger væk, det er hans nåde at fortælle at nu har han fået masser af øjenkontakt og trænger til en pause:-)

Okay, så er jeg lidt mere rolig
Synes bare ikke det er særlig længe han gider kigge på mig
Tæt kontakt, er det også bare at ligge hos os uden vi siger noget til ham?

Anmeld

1. december 2013

L&V

Lykke:) skriver:

Okay, tak
Synes det er lidt svært og er bange for ikke at stimulere ham nok men også at overstimulere ham
Når i masserede, hvordan gjorde i så det?

I den alder ska der ik så meget til og de ska nok selv sige til og fra når man lige lære dem at kende..

Han er fra i sommer så de mr var varmt men ellers et dejlig varmt rum tøjet af også lagde han på dynen og jeg varmede olie i hånden. Havde altid en hånd på ham og den anden strøg jeg over ham med et meget let tryk og strak hans arme og ben. Nussede ham og pakkede ham ind i dynen med ble på til sidst også sov han

Anmeld

1. december 2013

I den alder ska der ik så meget til og de ska nok selv sige til og fra når man lige lære dem at kende..

Han er fra i sommer så de mr var varmt men ellers et dejlig varmt rum tøjet af også lagde han på dynen og jeg varmede olie i hånden. Havde altid en hånd på ham og den anden strøg jeg over ham med et meget let tryk og strak hans arme og ben. Nussede ham og pakkede ham ind i dynen med ble på til sidst også sov han

Okay, så fortsætter jeg bare som vi gør nu. Håber og tror det er nok for ham så

Åh hvor lyder det bare hyggeligt! Det tror jeg, at jeg vil prøve med ham

Anmeld

1. december 2013

L&V

Okay, så fortsætter jeg bare som vi gør nu. Håber og tror det er nok for ham så

Åh hvor lyder det bare hyggeligt! Det tror jeg, at jeg vil prøve med ham

Det lyder så fint det i gør nu. Bare han tankes op med kærlighed, nærvær og krops kontakt så er han i den 7.himmel.

Det er så hyggeligt og man ka bare mærke de nyder det

Anmeld

1. december 2013

Det lyder så fint det i gør nu. Bare han tankes op med kærlighed, nærvær og krops kontakt så er han i den 7.himmel.

Det er så hyggeligt og man ka bare mærke de nyder det

Det er jeg glad for at høre

Det lyder også sådan! Det bliver jeg nødt til at prøve
Brugte du bare babyolie?

Anmeld

1. december 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

Okay, så er jeg lidt mere rolig
Synes bare ikke det er særlig længe han gider kigge på mig
Tæt kontakt, er det også bare at ligge hos os uden vi siger noget til ham?

Ja, tæt kontakt behøver ikke indeholde snak og sang hele tiden. Tal med ham så længe han har lyst, og når han viser tegn på at have fået nok (fx ved at kigge væk) så kan du fx ligge dig lidt ned på sofaen med ham på dit bryst. Det er SÅ dejligt og trygt for dem at ligge og høre/mærke mors eller fars hjerte og åndedræt.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.