Dumme vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.939 visninger
44 svar
13 synes godt om
28. november 2013

Masig

Nogle der lige kan forklare mig logikken her:

Igår vejede jeg 52,1 kg, jeg spiste lige knap 1300 kcal (et energiunderskud på ca 500 kcal) og trænede en time i fitness. Og alligevel siger vægten 54 kg idag... Det giver da ingen mening at jeg skulle have taget 2 kg på på et døgn når jeg har spist så få kcal og trænet...

Ja jeg er lidt ny i den her verden, men forstår det slet ikke altså... Det er da dybt demotiverende!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2013

Elgaard73

Masig skriver:

Igår vejede jeg 52,1 kg, jeg spiste lige knap 1300 kcal (et energiunderskud på ca 500 kcal) og trænede en time i fitness. Og alligevel siger vægten 54 kg idag... Det giver da ingen mening at jeg skulle have taget 2 kg på på et døgn når jeg har spist så få kcal og trænet...

Ja jeg er lidt ny i den her verden, men forstår det slet ikke altså... Det er da dybt demotiverende!! 

Har ikke nogen videnskablig forklaring oppe i ærmet , men herhjemme kan vores vægt godt svinge over et kilo, hvis ikke den står nøjagtig som ved forrige vejning.... Men vores vægt er altså også bare sådan en billig model.

Anmeld

28. november 2013

Happiness

Masig skriver:

Muskelmasse vejer mere end fedt. Derfor kan du godt tage på ved at træne. 

Og hvis du vejer dig på forskellige tider af døgnet kan vægten også svinge lidt. Dog ikke 2 kg... 

Anmeld

28. november 2013

StudPsyk

Masig skriver:

Du har ikke taget 2 kilo fedt på, naturligvis. Det sker ikke lige på et døgn.

Til gengæld kan det være, at din krop binder væske.
Fx hvis du har spist mange kulhydrater.
Træningen kan også være skyld i væskeophobning, men den effekt forsvinder hvis du træner regelmæssigt.

Derudover er det normalt at vægten svinger meget fra dag til dag, det kan komme an på om man har været på WC, hvor meget man har spist, drukket mv. samt hormonelle udsvingninger. Derfor kan det være du skal veje dig en gang om ugen i stedet.

Hvis du skal veje dig dagligt er du nødt til at indstille dig på ikke at blive påvirket af resultatet, ellers er projektet dømt til at mislykkes fra start

Anmeld

28. november 2013

StudPsyk

Happiness skriver:

Muskelmasse vejer mere end fedt. Derfor kan du godt tage på ved at træne. 

Og hvis du vejer dig på forskellige tider af døgnet kan vægten også svinge lidt. Dog ikke 2 kg... 

Men nu er det nok ret begrænset hvor meget muskler hun har fået og hvor meget fedt hun har tabt på ét døgn

Anmeld

28. november 2013

*Pingvinen*

Ro på!!

Først og fremmest drææææner du dig selv, ved at veje dig selv hver dag. Lad dog være med det - det er spildt energi

Det logiske kan være, hvis du er ny-træner også, så reagere kroppen på at lave større muskler og mere blod. Ell det kan være du snart skal have din mens. Så kan kroppen svinge en del kg.

Plus at 52 kg nok højst sandsynligt er din idealvægt (da det er meget lidt at veje, så tænkte at du nok ikke er overvægtig på den vægt), også er det bare lige svært at tabe sig mere.

Et råd - hvis jeg lige må slynge det ud af sidebenene - Så hav fokus på dit velvære, din holdning, forebyggelse af livsstilssygdomme og styrketræning. Det ser man bedre, end om man vejer 52 ell 54 kg, det kan kun du se på tallene på vægten

Anmeld

28. november 2013

Masig

Janne T. skriver:

Du har ikke taget 2 kilo fedt på, naturligvis. Det sker ikke lige på et døgn.

Til gengæld kan det være, at din krop binder væske.
Fx hvis du har spist mange kulhydrater.
Træningen kan også være skyld i væskeophobning, men den effekt forsvinder hvis du træner regelmæssigt.

Derudover er det normalt at vægten svinger meget fra dag til dag, det kan komme an på om man har været på WC, hvor meget man har spist, drukket mv. samt hormonelle udsvingninger. Derfor kan det være du skal veje dig en gang om ugen i stedet.

Hvis du skal veje dig dagligt er du nødt til at indstille dig på ikke at blive påvirket af resultatet, ellers er projektet dømt til at mislykkes fra start

Ahh, se det lyder egentlig fornuftigt nok det du siger... Fik lidt flere kulhydrater igår end jeg plejer, så kan godt være det og egentlig nok også lidt mere væske end normalt, og skal have mens i morgen, så måske det hormonelle har noget at sige også...

Jeg vejer mig ellers på samme tidspunkt hver gang, om morgenen efter jeg har tisset osv... Jeg vejer mig ikke hver dag, jeg var bare nysgerrig idag  Ellers er det 1-2 gange om ugen...

Jeg må se om ikke vægten går nedad igen i næste uge 

Anmeld

28. november 2013

Masig

*Pingvinen* skriver:

Ro på!!

Først og fremmest drææææner du dig selv, ved at veje dig selv hver dag. Lad dog være med det - det er spildt energi

Det logiske kan være, hvis du er ny-træner også, så reagere kroppen på at lave større muskler og mere blod. Ell det kan være du snart skal have din mens. Så kan kroppen svinge en del kg.

Plus at 52 kg nok højst sandsynligt er din idealvægt (da det er meget lidt at veje, så tænkte at du nok ikke er overvægtig på den vægt), også er det bare lige svært at tabe sig mere.

Et råd - hvis jeg lige må slynge det ud af sidebenene - Så hav fokus på dit velvære, din holdning, forebyggelse af livsstilssygdomme og styrketræning. Det ser man bedre, end om man vejer 52 ell 54 kg, det kan kun du se på tallene på vægten

Jeg vejer mig ikke hver dag, det var bare rent tilfældigt fordi jeg var lidt nysgerrig, ellers er det 1-2 gange om ugen...

Jeg skal have mens i morgen så kunne godt være en forklaring måske... Er ikke helt ny-træner, men er heller ikke på nogen måde særlig dedikeret til træning... 

Og nej jeg er ikke overvægtig og 52 kg lyder heller ikke af meget, men er ikke særlig høj og vejede 50 kg inden jeg blev gravid for 2 år siden  Så nu skulle det altså være at jeg kom af med de sidste par kg.... Startede min "kur" på 55 kg, så det er da gået fremad, var jo ikke et stort vægttab jeg skulle af med, men kan jo heller ikke bare lade stå til og lade vægten stige, så måtte lige igang med en mindre kostomlægning og tilhørende lille vægttab 

Anmeld

28. november 2013

*Pingvinen*

Masig skriver:

Jeg vejer mig ikke hver dag, det var bare rent tilfældigt fordi jeg var lidt nysgerrig, ellers er det 1-2 gange om ugen...

Jeg skal have mens i morgen så kunne godt være en forklaring måske... Er ikke helt ny-træner, men er heller ikke på nogen måde særlig dedikeret til træning... 

Og nej jeg er ikke overvægtig og 52 kg lyder heller ikke af meget, men er ikke særlig høj og vejede 50 kg inden jeg blev gravid for 2 år siden  Så nu skulle det altså være at jeg kom af med de sidste par kg.... Startede min "kur" på 55 kg, så det er da gået fremad, var jo ikke et stort vægttab jeg skulle af med, men kan jo heller ikke bare lade stå til og lade vægten stige, så måtte lige igang med en mindre kostomlægning og tilhørende lille vægttab 

Ja det kunne jeg lige læse i dit svar til Janne T. Og det lyder realistisk nok. Jeg er heller ikke ret høj, men har født 3 børn og KÆMPER med kiloene. Så kæmp bare videre, men husk man forandre dig i takt med fødslerne

Anmeld

28. november 2013

Masig

*Pingvinen* skriver:

Ja det kunne jeg lige læse i dit svar til Janne T. Og det lyder realistisk nok. Jeg er heller ikke ret høj, men har født 3 børn og KÆMPER med kiloene. Så kæmp bare videre, men husk man forandre dig i takt med fødslerne

Ja tak, det har jeg opdaget  Det sidder ikke helt som det gjorde inden jeg fødte hehe... Men sådan er det jo, jeg forventer heller ikke at ligne en smækker 18 årig, jeg vil bare gerne ned på min normale vægt igen.. Planen er jo snart at skulle igang med nr. 2 baby og hvis man ikke taber sig inden ja så ender man bare med alt for mange kg til sidst, og så ved jeg bare at jeg taber modet og ikke kan tabe det igen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.