hvorfor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.686 visninger
23 svar
0 synes godt om
26. juli 2009

Susan1978

JEG HADER MIG SELV! 

i fatter slet ikke hvor elendig jeg er... tænk sig at man ikke kan gennemføre den så længe ønsket omlægning..  Det er komplet umuligt..  jeg er så SVAG!

VI snakker 5-7 KG jeg gerne vil af med.. jeg burde skamme mig for ikke at kunne tage mig sammen og se at få gjort det 100%.

mit problem er  -  jeg kan da godt se der er nogle der er større end mig..så det er nok ik så slemt..  - MEN JEG HADER DE EKSTRA KILO.

- Jeg kan ikke få bevæget min bagdel ud og gå/løbe nogle lange ture.. - nøj jeg har mange undskylninger for ikke at gøre det.  - kommer sent hjem, har 2 unger der gerne vil være sammen med mor, skal lave mad, skal lige dit og skal lige dat... 

hver uge tænker jeg : så skal det være.. nu skal jeg have bare 1 uge med NO SUGAR at all..  jeg spiser generalt ik ret meget usundt.. men det er fuldstændig umuligt for mig at holde mig fra sukker på den ene eller anden måde i en uge.

så finder jeg en fin kostplan.. en af de gode..  og får også handlet fint ind..  får jeg fulgt den.. ja første dag  -  morgen og frokost også er det sket.. 

Tro mig jeg ved alt hvad der skal til, jeg kender alt til kostomlægning og alt til at dyrke motion..  MEN ER BARE FOR SVAG.

er det virkelig fordi man tænker.. ahh det er jo ik så slemt..  kan jo gemme mig i en tunika.. så går det nok.

Men hver dag, jeg går på toilettet græmmer jeg mig over min mave..den er så grim efter 2 KS og bukser snerrer ind under KS dellen og bukser elastik..  Der bukker elastikken bare rundt, hvor nedern er det lige..

har en veninde der har ledegigt og skal droppe sin medicin ½ år inden de prøver at blive gravide.. der er hun så nu og hvad gør hun.. gemmenfører et løbeprogram så hun kan løbe 5 km på 30 min. selv med ledesmerter osv..  og det er ik fordi hun skal tabe sig..  men bare fordi hun VIL.. hvorfor har jeg ikke den kampgejst...

åhh hvor vil jeg hen med alt det her.... måske åbne mig op og lade nogen vide at jeg er en slapsvans.. måske kan det hjælpe så jeg måske kan TAGE MIG SAMMEN..

ej  undskyld... er bare led og ked af mig selv.

mit indgangsspørgsmål er hvorfor? og jeg kender jo svaret selv..  fordi jeg åbentbart ikke vil det nok!  DET ER BARE IKKE GODT NOK.

ved ik om jeg skal trykke "opret emne"......................................................

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2009

bette

har du tænkt på om du mentalt er klart til det vægttab??
man skal jo have hovedet med sig når man vil tabe sig..
jeg har selv samme problem som dig.. og mangler også de der 7 kg.. men kan ik tage mig sammen.. sidder fx i samme stund og æder chokolade.
men måske jeg ikke er mentalt parat til det.

Anmeld

26. juli 2009

Honningblomst

Susan dog....måske dit poblem er at du hopper af og på og så lykkes det nok...du skal ikke følge noget slavisk, for så kører du sur i det...Hvordan skal dine madvaner væe resten af dit liv? Hvad er vigtigt for dig at kunne spise og gøre og hvad er ikke? Kan du ikke lave din plan....en for resten af livet plan...det er sådan en jeg kører efter og det fungerer..jeg har fundet ud af hvor jeg snupler, hvad jeg bare ikke vil undvære, hvad jeg sagtens kan undvære, hvornår jeg går kold, hvad jeg bare skal have i mine skabe og hvad jeg ikke skal have...jeg har affundet mig med at jeg for altid skal passe på...en kur hjælper ikke, en livsstilsændring er bare en kur hvis ikke man holden den....
Lad være med at punke dig for motionen, det er ikke den der batter så meget i dne sidste ende..men den gør kroppen mere tonet og smuk...
Nå, ved ikke om du kan bruge det til noget...men prøv at skriv ned hvad og hvordan det vil fungerer for dig...og så kan du bedre afstemme mængder osv bagefter..
Knus Eva...

Anmeld

26. juli 2009

Susan1978

jeg vil mene jeg burde være klar.. eftersom at Emil nu er blevet 2 år og jeg ikke længere synes jeg kan bruge den undskyldning , jamne jeg har jo også fået 2 børn og bla bla bla..

Eva...  du er så sød med alle dine råd og livstilsændringer -  jeg vil jo så skide gerne.. hvorfor skal det bare være så svært.

Jeg tænker for meget.. har hovedet for meget med ind over alt muligt i stedet for bare at komme igang. tænker også det måske kan være svært når man ikke er helt glad for sit arbejde mere..  det fylder meget i mit hovede også. ej sagde jeg det, har jeg ellers aldrig sagt højt.

puhaa tror jeg skal gå i seng!

Anmeld

26. juli 2009

Honningblomst

Susan1978 skriver:

jeg vil mene jeg burde være klar.. eftersom at Emil nu er blevet 2 år og jeg ikke længere synes jeg kan bruge den undskyldning , jamne jeg har jo også fået 2 børn og bla bla bla..

Eva...  du er så sød med alle dine råd og livstilsændringer -  jeg vil jo så skide gerne.. hvorfor skal det bare være så svært.

Jeg tænker for meget.. har hovedet for meget med ind over alt muligt i stedet for bare at komme igang. tænker også det måske kan være svært når man ikke er helt glad for sit arbejde mere..  det fylder meget i mit hovede også. ej sagde jeg det, har jeg ellers aldrig sagt højt.

puhaa tror jeg skal gå i seng!

Det er svært at komme igang, men det der er rigtig positivt er når man først er igang, så giver det jo energi og overskud, men det ved du jo nok også godt-smiler
Kan du ikke starte med små skridt...feks bare gå en hlv time hver aften og lade manden bade børn osv...få det kørt ind, så det bare er en skal-opgave.
Og jo, der er altid noget der kan tage energi og overskud, men jeg gør det at jeg isolerer(eller jeg prøver) de forskellige områder af mit liv...det med at få rørt sig og passe på mig, det skal jeg bare og der gider jeg ike have det andet ind over...jeg får det præcis som dig...hader at gå og hade mig selv...få dårlige dage, når de kan være gode...enten så er det accept af man ikek orker, eller også så stram op bare en måned, så er de 5 kilo væk....og så er der måske endnu mere overskud til at rydde op på de andre områder af ens liv...som feks job..
Knus..

Anmeld

26. juli 2009

ivfmarie

Wuahhh wuahhh.... , tør øjene og snup en tudekiks!!

Come on Susan, dit slappe æsel! Det er ikke nok at sidde her og hælde vand ud af ørene - DU KAN DA SAGTENS GØRE DET!!!

Du har bare bestemt dig for at du er svag - og så giver du dig selv lov til være det!

Den Susan jeg kender har sgu boller nok til at gennemføre det hun vil - uanset hvad!

Hiv lidt op i ham fiske-fætteren og få ham til at tage ungerne én time om dagen så du kan komme ud af døren.

Eller også hælder du tegnestifter i sofaen så du ikke fristes til at sætte dig for tungt i den efter aftensmaden - spring på wii'en i stedet for!

Der er ingen undskyldning!!!

Marie - der er beviset på at det kan lade sig gøre!!

Anmeld

26. juli 2009

Stumpen

ivfmarie skriver:

Come on Susan, dit slappe æsel! Det er ikke nok at sidde her og hælde vand ud af ørene - DU KAN DA SAGTENS GØRE DET!!!

Du har bare bestemt dig for at du er svag - og så giver du dig selv lov til være det!

Den Susan jeg kender har sgu boller nok til at gennemføre det hun vil - uanset hvad!

Hiv lidt op i ham fiske-fætteren og få ham til at tage ungerne én time om dagen så du kan komme ud af døren.

Eller også hælder du tegnestifter i sofaen så du ikke fristes til at sætte dig for tungt i den efter aftensmaden - spring på wii'en i stedet for!

DU bliver aldrig min personlige slanke konsulent.. Du er da en strid banan!!! Meeeen du har ret har du

Anmeld

26. juli 2009

ivfmarie

Stumpen skriver:

DU bliver aldrig min personlige slanke konsulent.. Du er da en strid banan!!! Meeeen du har ret har du

Man taber sig vel ikke ved at få ret i, at man ikke kan, vel??
Skal DU osse ha et los!!?

Anmeld

26. juli 2009

Honningblomst

ivfmarie skriver:

Det værste jeg vidste var de mennesker der sagde at når jeg kan så kan alle...den holder jo ikke...smiler- så fald lige lidt ned, bare fordi du har tabt et par kilo-griner(og det er sagt med et smil det her, men den er bare træls at høre når man er lidt småflæsket...og husk, kunsten er ikke at tabe sig, men at holde vægten..

Knus til dig...
Eva..som førfed tit hørte den der "at når jeg kan, så kan......"

Anmeld

26. juli 2009

Stumpen

ivfmarie skriver:

Man taber sig vel ikke ved at få ret i, at man ikke kan, vel??
Skal DU osse ha et los!!?

Nej, pt kan jeg ikke lige overskue det (grunde som jeg ikke lige ligger ud offentligt) men er ved at lade op og så ved jeg at pludselig griber det mig... Men når jeg har tabt mig 10 kg, så vil jeg gerne have et los, for det er et tal jeg ikke kan komme forbi.. De sidste par gange (  ) jeg har nået de 10 kg, så er det gået galt for mig, men det skal blive lyv denne gang!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.