Bæresele, vikler eller slyngler??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2013

grinny

Aabye skriver:

Jeg har en veninde der virkelig sværger til slynger/vikler. 
Jeg har ikke selv noget forstand på det da jeg aldrig har brugt hverken seler eller slynger/vikler.. Men jeg ved at det var den bedste investering hun har gjort mht noget at bære baby rundt i

Jeg kan godt lide det med at baby kan ligge helt tæt og pakket ind til kroppen, men samtidig tænker jeg også på den der manduca for der er ikke noget der skal bindes 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2013

grinny

M (: skriver:

Jeg har været rigtig glad for både strækvikle og meitai. (:

Hvad brugte du hvornår? 

Skal nemlig primært have en til hjemmet når manden starter på arbejde igen 

Anmeld

19. november 2013

lycly

grinny skriver:

Jeg skal nemlig bruge den hjemme da jeg kommer til at være meget alene når faren starter på arbejde igen, så synes det kunne være rart at have begge hænder fri 

Så vil jeg KLART anbefale strækviklen!

Anmeld

19. november 2013

grinny

LuLy skriver:

Så vil jeg KLART anbefale strækviklen!

Er den nem nok at få af og på?

Anmeld

19. november 2013

FrkZier

grinny skriver:

Er i gang med at lave en mangler/ønske-liste og vil virkelig gerne have noget til at bære baby i

Har hørt at bæreseler ikke skulle være gode for baby, men hvilken skal man så vælge?

Meget gerne både mærke og link  

Hvis du SKAL have en bæresele vil jeg klart anbefale enten en manducca, ergobaby, beco soleil (eller gemini).
men jeg vil til en hver tid anbefale en strækvikle! mange synes de er besværlige at montere, men det er altså lyn hurtigt at lærer og så tager det maks 1.5min. efterfølgende - i en strækvikle sidder baby ergonomisk korrekt og der er derfor ingen tidsbegrænsning på hvor længe de må sidder deri imodsætning til bærerseler

Anmeld

19. november 2013

M (:

grinny skriver:

Hvad brugte du hvornår? 

Skal nemlig primært have en til hjemmet når manden starter på arbejde igen 

Strækviklen egner sig bedst til børn under 9-10 kg (medmindre man køber en fastvikle). De er lidt sværere at få på (indtil man finder teknikken) men kan til gengæld bruges til man ikke længere kan/vil bære sit barn.

Meitai er bedre til det lidt større barn, men kan også bruges til de helt små. Den er bedst til de større børn, da den er bedst egnet til siddende stilling.

Men vil klart anbefale en vikle - jeg har virkelig ELSKET min, og overvejer, om vi skal have en fastvikle til næste barn i stedet for strækvikle + meitai.

Anmeld

19. november 2013

lycly

grinny skriver:

Ikke de første par gange nej, men det kommer meget hurtigt, så kan man gøre det med lukkede øjne

Anmeld

19. november 2013

grinny

FrkZier skriver:

Hvis du SKAL have en bæresele vil jeg klart anbefale enten en manducca, ergobaby, beco soleil (eller gemini).
men jeg vil til en hver tid anbefale en strækvikle! mange synes de er besværlige at montere, men det er altså lyn hurtigt at lærer og så tager det maks 1.5min. efterfølgende - i en strækvikle sidder baby ergonomisk korrekt og der er derfor ingen tidsbegrænsning på hvor længe de må sidder deri imodsætning til bærerseler

Der er heldigvis ikke noget jeg skal  Så er åben overfor alt! 

Vil jo helst have det der er bedst for baby og for min ryg og som samtidig er nemt når man står og skal bruge begge hænder til noget andet 

Anmeld

19. november 2013

M (:

grinny skriver:

Da jeg havde "monteret" min vikle de første 2-3 gange fattede jeg teknikken, og derefter kunne jeg nærmest gøre det i søvne. Og jeg er IKKE skrap til sådan noget med at lure tegninger og manualer.. 

Anmeld

19. november 2013

TinaPina

Jeg havde en babybjørn sidst og brugte den 2 eller 3 gange. Den hænger dumt i skuldrene og så er den bedst til de lidt større børn, men så gør det endnu mere ondt i skuldrene synes jeg.

Jeg har til gengæld brug en ringslynge rigtig meget, dog synes jeg den var svær at bruge da han var helt lille. Denne gang har jeg investeret i en strækvikle da jeg tænker at den er bedre til de helt nyfødte. Den virker ret nem at binde, men jeg har selvfølgelig ikke prøvet den med baby endnu ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.