Heej piger... ja, jeg er skruk og har været kærester med min kæreste i 5 år.... men nu tør jeg ikke rigtig have ubeskyttet samleje med fyren fordi jeg er bange for de der celle forandringer og kræft...
jeg er sund og rask fejler intet - og han er også rask.. men cellerne udvikler sig jo gennem sex? eller er det mest ved skift af partner eller er risikoen allerede sket i et fast forhold hvis fyren bærer den? jeg ved godt at kroppen sagtens kan bekæmpe stadierne for kræft, men om det kan fremprovokere for hver gang vi hygger? fyren er ved at få spat af mig, men nogle kloge kvinder ???????
Slap aaaaf søde! 
Du får IKKE kræft fordi i hygger! Så hyg løs
Man KAN, på lang sigt, få kræft af at dyrke ubeskyttet samleje. Det skyldes at man KAN blive smittet med et virus der hedder HPV. Der er forskellige slags HPV viruser og to af slagsen KAN føre til kræft.
MEN! Hvis du har fået eller får vaccinen fra lægen der kaldes HPV vaccinen, så er du meget godt beskyttet, også selvom du har fået virusen.
Du kan godt gå et helt liv uden at have sex, og stadig få kræft. Der er endnu ikke noget mirakelmiddel, der beskytter imod alle slags kræftforme.
Hvis det kun er livmoderhalskræft du er bange for, så bliver man også tilbudt en gynækologisk undersøgelse hvert 3. år fra man er 23. Det er en forebyggende undersøgelse, hvor de ser efter, om der er nogle ændringer i cellerne. Hvis de finder nogle ændringer, så får man en behandling, men der er altså lang vej fra at cellerne ændrer sig og til man udvikler kræft.
Det nytter ikke noget at gå og tænke for meget over tingene. Nyd livet, nyd kæresten
Hvis du er meget i tvivl om, hvordan det hele hænger sammen, så synes jeg du skulle få en tid hos lægen hvor han/hun kan forklare og berolige dig
Anmeld