Piger haster ! :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.971 visninger
14 svar
3 synes godt om
18. november 2013

Anonym trådstarter

Heej piger... ja, jeg er skruk og har været kærester med min kæreste i 5 år.... men nu tør jeg ikke rigtig have ubeskyttet samleje med fyren fordi jeg er bange for de der celle forandringer og kræft...

jeg er sund og rask fejler intet - og han er også rask.. men cellerne udvikler sig jo gennem sex? eller er det mest ved skift af partner eller er risikoen allerede sket i et fast forhold hvis fyren bærer den? jeg ved godt at kroppen sagtens kan bekæmpe stadierne for kræft, men om det kan fremprovokere for hver gang vi hygger? fyren er ved at få spat af mig, men nogle kloge kvinder ???????

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2013

jydeinden

Anonym skriver:

Heej piger... ja, jeg er skruk og har været kærester med min kæreste i 5 år.... men nu tør jeg ikke rigtig have ubeskyttet samleje med fyren fordi jeg er bange for de der celle forandringer og kræft...

jeg er sund og rask fejler intet - og han er også rask.. men cellerne udvikler sig jo gennem sex? eller er det mest ved skift af partner eller er risikoen allerede sket i et fast forhold hvis fyren bærer den? jeg ved godt at kroppen sagtens kan bekæmpe stadierne for kræft, men om det kan fremprovokere for hver gang vi hygger? fyren er ved at få spat af mig, men nogle kloge kvinder ???????

for det første vil jeg gerne slå fast at bare fordi man har celleforandringer betyder det Ikke at man har eller får kræft,det betyder bare at man Kan udvikle det med tiden.. 

jeg har haft celleforandringer og fået et keglesnit pga netop dette, og jeg har været i fast forhold i 4 år :-) 

men bare rolig 

Anmeld

18. november 2013

Anonym trådstarter

åhh pyha! det har virkelig bare taget overhånd det der angst troed der var dømt kræft, hvis man havde de forkerte celler... må jeg spørge om i dyrker ubeskyttet, og du ikke er bange ?

jeg er meget pivet hvad angår sygdom og bakterier- men det er ikke noget jeg kan gøre for. Det er kommet igennem min barndom hvor jeg ikke er blevet taget af fra 0-3 år... så er ikke tosset

Anmeld

18. november 2013

Kamulla

hvis han skulle smitte dig vil han allerede have gjort det... men hvorfor billeder af klapvognen???

Anmeld

18. november 2013

Anonym trådstarter

Kamulla skriver:

hvis han skulle smitte dig vil han allerede have gjort det... men hvorfor billeder af klapvognen???

undskyld.. jamen de billeder poppede op af sig selv, det var slet ikke meningen

okey, så hvis han skulle have smittet mig, kan han ikke smitte flere gange for hver gang vi har samleje?

Anmeld

18. november 2013

Anonym trådstarter

PIGER BEKLAGER KALPVOGNE! MEN DE BILLEDER SPRANG PÅ UDEN MIN TILLADELSE. VED IKKE HVAD DER GIK GALT SORRY

Anmeld

18. november 2013

Kamulla

Anonym skriver:

undskyld.. jamen de billeder poppede op af sig selv, det var slet ikke meningen

okey, så hvis han skulle have smittet mig, kan han ikke smitte flere gange for hver gang vi har samleje?

nej du kan kun blive smittet med den virus han evt bær på 1 gang.. der er jo mange forskellige HPV virusser men han giver dig ikke dem alle forskellige hver gang i har sex, mm han er dig utro og hiver noget hjem udefra.. så hvis han havde kunne smitte dig med en HPV var det sket allerede første gang i var sammen

Anmeld

18. november 2013

Anonym trådstarter

Kamulla skriver:

nej du kan kun blive smittet med den virus han evt bær på 1 gang.. der er jo mange forskellige HPV virusser men han giver dig ikke dem alle forskellige hver gang i har sex, mm han er dig utro og hiver noget hjem udefra.. så hvis han havde kunne smitte dig med en HPV var det sket allerede første gang i var sammen

Ej tusind tak for svar

skal til læge næste uge til min første indkaldelse for celleskrab - og hvis alt ser fint ud, så kan jeg ikke få celleforandringer? medmindre jeg sidder i nyt forhold eller fyren er utro - hvilket jeg stoler på han ikke er

Anmeld

18. november 2013

mor88

Slap aaaaf søde!

Du får IKKE kræft fordi i hygger! Så hyg løs

Man KAN, på lang sigt, få kræft af at dyrke ubeskyttet samleje. Det skyldes at man KAN blive smittet med et virus der hedder HPV. Der er forskellige slags HPV viruser og to af slagsen KAN føre til kræft.

MEN! Hvis du har fået eller får vaccinen fra lægen der kaldes HPV vaccinen, så er du meget godt beskyttet, også selvom du har fået virusen.

Du kan godt gå et helt liv uden at have sex, og stadig få kræft. Der er endnu ikke noget mirakelmiddel, der beskytter imod alle slags kræftforme.

Hvis det kun er livmoderhalskræft du er bange for, så bliver man også tilbudt en gynækologisk undersøgelse hvert 3. år fra man er 23. Det er en forebyggende undersøgelse, hvor de ser efter, om der er nogle ændringer i cellerne. Hvis de finder nogle ændringer, så får man en behandling, men der er altså lang vej fra at cellerne ændrer sig og til man udvikler kræft.

Det nytter ikke noget at gå og tænke for meget over tingene. Nyd livet, nyd kæresten

Hvis du er meget i tvivl om, hvordan det hele hænger sammen, så synes jeg du skulle få en tid hos lægen hvor han/hun kan forklare og berolige dig

Anmeld

18. november 2013

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

Slap aaaaf søde!

Du får IKKE kræft fordi i hygger! Så hyg løs

Man KAN, på lang sigt, få kræft af at dyrke ubeskyttet samleje. Det skyldes at man KAN blive smittet med et virus der hedder HPV. Der er forskellige slags HPV viruser og to af slagsen KAN føre til kræft.

MEN! Hvis du har fået eller får vaccinen fra lægen der kaldes HPV vaccinen, så er du meget godt beskyttet, også selvom du har fået virusen.

Du kan godt gå et helt liv uden at have sex, og stadig få kræft. Der er endnu ikke noget mirakelmiddel, der beskytter imod alle slags kræftforme.

Hvis det kun er livmoderhalskræft du er bange for, så bliver man også tilbudt en gynækologisk undersøgelse hvert 3. år fra man er 23. Det er en forebyggende undersøgelse, hvor de ser efter, om der er nogle ændringer i cellerne. Hvis de finder nogle ændringer, så får man en behandling, men der er altså lang vej fra at cellerne ændrer sig og til man udvikler kræft.

Det nytter ikke noget at gå og tænke for meget over tingene. Nyd livet, nyd kæresten

Hvis du er meget i tvivl om, hvordan det hele hænger sammen, så synes jeg du skulle få en tid hos lægen hvor han/hun kan forklare og berolige dig

okey det er mere fordi jeg blev meget bange efter hende der Mia der spiller Gitte fra Anja og Victor døde af det. Så gik der panik i folk ... :-0

jeg er blevet indkaldt til celle tjek i næste uge da jeg lige er fyldt 23 år... Jeg synes du beskrev det meget smukt og det hjalp mig rigtig meget på tankerne... selvom man så havde beskyttet sig hele livet ja så kan man stadig få det eller være udsat

og der findes jo mange andre sygdomme ok... jeg trækker vejret og nyder mit liv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.