Male under graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2013

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Nej vi bruger ikke masker i det daglige. Kun til specielle opgaver hvor der skal bruges noget giftigt stads og det er dæleme sjældent.

Okay, tak for hjælpen 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2013

Anonym

Anonym skriver:

Nej ville heller ikke sprøjtemale.. Bare alm med pensel og rulle 

Det er fordi jeg faldt over et indlæg, af en gravid, der kunne låne hendes kærestes sprøjtemaske når hun skulle male, fordi han var autolakerer, og tænkte at når sådan en maske var god til en autolakerer, måtte den også være god til en gravid 

Er denne vi har fået anbefalet i tyskland 

http://www.alpina-farben.de/alpinaweiss/

Kender den desværre ikke
De fraråder selvfølgelig private og male under graviditet, men luft godt ud imens.
Mine drenge har ikke taget skade og har haft malet frem til uge 24.
Kan se du er lidt længere henne så ville passe på med løft og det

Anmeld

19. november 2013

Anonym

Anonym skriver:

Vi er igang med en mindre renovering, og i den forbindelse, skal der også males..

Manden har hele tiden sagt, at det skulle han nok gøre, men som tiden går, må vi begge desværre indse, at det får han ikke gjort - grundet en konstant hovedpine, som han har haft de sidste 3 mdrs tid, og han nu er på noget medicin, som gør ham utroligt sløv/træt, så han har svært ved at overskue det, ved siden af jobbet..

Nå, men back to the case:

Jeg er gravid i 7. måned, er på barsel, og har derfor bedre tid til at gå og male.. Men der er jo de dér bindemidler i maling som kan være skadeligt for babyen..  

Derfor hører jeg så min far, som er mekaniker, om ikke de har en sprøjtemaske på hans værksted, der kan lånes.. Det kan han sagtens arrangere, da de ikke bruger den helt ofte og jeg skal bare huske ham på at tage den med hjem..

Men alligevel kommer han med en kommentar om, at man skal passe på at det hele ikke bliver for "rent", at det ikke gjorde noget når malingen var vandbaseret, at det var ligeså giftigt at gå udenfor, at babyen så nemmere vil kunne blive syg, og begynder at sammenligne det med vaccinationer, bakterier i jorden osv? .. Fik egentlig ikke hele sammenhængen i det, men helt ærligt??

Og ja, at min mor også malede imens min bror og jeg lå i maven, at vi var med på værksted som små, hvor vi også blev udsat for diverse "malerdampe" osv.. Og vi havde jo ikke taget skade 

Grunden til min forsigtighed, bunder nok ud i alle mødres beskyttelse overfor deres barn, samt at vi har været i behandling for at blive gravide, fordi manden har dårlige svømmere.. Og manden og jeg har nok en mistanke om, at det KAN være fordi hans mor har røget, samt arbejdet med rengøringsmidler, dengang hun bar ham i maven.. Vi ved det selvfølgelig ikke med sikkerhed, men ville da gerne undgå at vores barn skulle igennem behandling for at få børn..

Min far kender ikke til vores fertilitetsbehandling..

Men virker det helt forkert at låne en maske for at male, selvom det er vandbaseret maling??

Jeg må ærligt erkende at jeg malede et hus på 250 kvadratmeter da jeg var gravid i 7. mdr......

Vi har det fint begge to

Anmeld

19. november 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kender den desværre ikke
De fraråder selvfølgelig private og male under graviditet, men luft godt ud imens.
Mine drenge har ikke taget skade og har haft malet frem til uge 24.
Kan se du er lidt længere henne så ville passe på med løft og det

Okay, tak for det 

Anmeld

19. november 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg må ærligt erkende at jeg malede et hus på 250 kvadratmeter da jeg var gravid i 7. mdr......

Vi har det fint begge to

Det lyder godt 

Anmeld

19. november 2013

Kris89

Anonym skriver:

Vi er igang med en mindre renovering, og i den forbindelse, skal der også males..

Manden har hele tiden sagt, at det skulle han nok gøre, men som tiden går, må vi begge desværre indse, at det får han ikke gjort - grundet en konstant hovedpine, som han har haft de sidste 3 mdrs tid, og han nu er på noget medicin, som gør ham utroligt sløv/træt, så han har svært ved at overskue det, ved siden af jobbet..

Jeg er gravid i 7. måned, er på barsel, og har derfor bedre tid til at gå og male.. Men der er jo de dér bindemidler i maling som kan være skadeligt for babyen..  

Derfor hører jeg så min far, som er mekaniker, om ikke de har en sprøjtemaske på hans værksted, der kan lånes.. Det kan han sagtens arrangere, da de ikke bruger den helt ofte og jeg skal bare huske ham på at tage den med hjem..

Men alligevel kommer han med en kommentar om, at man skal passe på at det hele ikke bliver for "rent", at det ikke gjorde noget når malingen var vandbaseret, at det var ligeså giftigt at gå udenfor, at babyen så nemmere vil kunne blive syg, og begynder at sammenligne det med vaccinationer, bakterier i jorden osv? .. Fik egentlig ikke hele sammenhængen i det, men helt ærligt??

Og ja, at min mor også malede imens min bror og jeg lå i maven, at vi var med på værksted som små, hvor vi også blev udsat for diverse "malerdampe" osv.. Og vi havde jo ikke taget skade 

Grunden til min forsigtighed, bunder nok ud i alle mødres beskyttelse overfor deres barn, samt at vi har været i behandling for at blive gravide, fordi manden har dårlige svømmere.. Og manden og jeg har nok en mistanke om, at det KAN være fordi hans mor har røget, samt arbejdet med rengøringsmidler, dengang hun bar ham i maven.. Vi ved det selvfølgelig ikke med sikkerhed, men ville da gerne undgå at vores barn skulle igennem behandling for at få børn..

Men virker det helt forkert at låne en maske for at male, selvom det er vandbaseret maling??

vi var også i fertilitetsbehandling...

jeg malede gennem hele min graviditet (altså børneværelse og køkken) Jeg ville på ingen måde male med oliemaling, men vandbaseret har jeg ikke set et problem i...

Du skal nok ikke lukke dig selv inde i et kosteskab og begynde at male...

altså lad dør/vindue stå åben, så det ikke bliver tæt af lugt i rummet, men ellers kan jeg ikke se problemet...

Men jeg har så heller ikke taget vanvittig meget hensyn min graviditet igennem...

skal siges jeg fødte den LÆKRESTE dreng 37+5 for 6 uger siden
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

19. november 2013

Bell'star

Anonym skriver:

Jeg malede babyværelse mens jeg var gravid (uden maske faktisk, fy fy) men jeg har da fået en helt velskabt og perfekt baby på trods af det.. :

Selvfølgelig ved jeg godt at det ikke er sundt, men tænker at det ligesom alt andet farligt for gravide kan gøres med måde..
- og så længe du kan lukke rummet af efterfølgende, så du ikke i en hel uge skal gå og indånde dampene, ville jeg altså bare male selv..

Anmeld

19. november 2013

Mettefpigen

Jeg ville personligt ikke gøre det... man ved ikke selv hvor meget der skal til før det skader.. og fordi andre har fået velskabte børn selvom de har malet er det ikke ensbetydende med at man selv får det...

Anmeld

19. november 2013

modesty

Argumentet med at "mit barn tog ikke skade" giver ikke mening. Nej, det er heller ikke alle der kører uden sikkerhedssele der tager skade, men derfor giver man da sit barn en sele på alligevel. Selvom der måske kun er en lille risiko for fosterskader, er der stadig en risiko. Risikoen for fosterskader ved alkohol-indtag er jo også lille, men det betyder da ikke at gravide kvinder drikker sig stive i flæng.

"Undgå at male, mens du er gravid. Selv de vandbaserede malinger er ikke sunde at indånde og indeholder stoffer, der er negative for dit fosters udvikling. "

http://www.gravid.dk/artikler/ting-du-skal-undga-nar-du-er-gravid.html#maling

"Det er godt, at du lader din kæreste om at male. Gravide skal holde sig fra malerarbejde. Fordampning af kemikalier er nemlig uundgåelig, når penslen svinges, fordi maling (og lak) tørrer ved en kombination af fordampning og hærdning."

http://www.familieudenkemi.dk/node/204

Anmeld

19. november 2013

Laulund87

Det ville jeg ikke gøre, det ville jeg have det så skidt med.

Og fordi andres børn ikke har taget skade, betyder det ikke at dit slipper.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.