Anonym skriver:
Vi er igang med en mindre renovering, og i den forbindelse, skal der også males..
Manden har hele tiden sagt, at det skulle han nok gøre, men som tiden går, må vi begge desværre indse, at det får han ikke gjort - grundet en konstant hovedpine, som han har haft de sidste 3 mdrs tid, og han nu er på noget medicin, som gør ham utroligt sløv/træt, så han har svært ved at overskue det, ved siden af jobbet..
Nå, men back to the case:
Jeg er gravid i 7. måned, er på barsel, og har derfor bedre tid til at gå og male.. Men der er jo de dér bindemidler i maling som kan være skadeligt for babyen..
Derfor hører jeg så min far, som er mekaniker, om ikke de har en sprøjtemaske på hans værksted, der kan lånes.. Det kan han sagtens arrangere, da de ikke bruger den helt ofte og jeg skal bare huske ham på at tage den med hjem..
Men alligevel kommer han med en kommentar om, at man skal passe på at det hele ikke bliver for "rent", at det ikke gjorde noget når malingen var vandbaseret, at det var ligeså giftigt at gå udenfor, at babyen så nemmere vil kunne blive syg, og begynder at sammenligne det med vaccinationer, bakterier i jorden osv? .. Fik egentlig ikke hele sammenhængen i det, men helt ærligt??
Og ja, at min mor også malede imens min bror og jeg lå i maven, at vi var med på værksted som små, hvor vi også blev udsat for diverse "malerdampe" osv.. Og vi havde jo ikke taget skade 
Grunden til min forsigtighed, bunder nok ud i alle mødres beskyttelse overfor deres barn, samt at vi har været i behandling for at blive gravide, fordi manden har dårlige svømmere.. Og manden og jeg har nok en mistanke om, at det KAN være fordi hans mor har røget, samt arbejdet med rengøringsmidler, dengang hun bar ham i maven.. Vi ved det selvfølgelig ikke med sikkerhed, men ville da gerne undgå at vores barn skulle igennem behandling for at få børn..
Min far kender ikke til vores fertilitetsbehandling..
Men virker det helt forkert at låne en maske for at male, selvom det er vandbaseret maling??
Er selv maler og har under begge mine graviditer malet..
Nu ved jeg ikk hvilke malinger i bruger men jeg brugte dyrups væg maling og den skulle være ganske ufarlig.
Så du skrev du ville låne en sprøjtemaskine men man må Ikke sprøjtemale som gravid. Det stod i de papir jeg havde fået..