Hvad siger de nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.653 visninger
30 svar
0 synes godt om
26. juli 2009

Rasmine

Rasmus snakker mere og mere:
Buar, Ga, Bille, Trator (elefant), la-kis (chokoladekiks), kra-bil (lastbil), mer mer mer græt (mere at drikke) osv osv osv.

Det som gik mest i hjerterne på os, var en dag han og Lars sad tæt i stolen, og nussede: "D dajli, Ga"

Mor her har lært ham at sige: "Ga Pyls" (far, pølser)

Og så kører her en konstant joke om hvem som prutter, hvis han selv prutter siger han:
"Abu Pru"

Hvad siger Jeres, kan de farverne?
Eller tælle lidt?

Fortæl fortæl...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2009

bette

mikkel kan tælle lidt til 3 hvis vi gør det sammen.
han kan sige tøj,senere, bil,traktor eller som han siger for det meste OHH traktor hehe), mad, ba = vand, mor, far, farfar, go = sko, fugl, hund, vov, pip, gok gok, uuut = sut, uuud, ned, op, adr = puha i bleen, nej, ja, åh ne = hvor er den henne, bus.
men han siger egentlig ikke det vilde forståeligt endnu.. og disse ord kommer kun en gang i mellem når vi sidder og øver ord osv.

Anmeld

26. juli 2009

Joan ( Smallie )

Niels snakker som et vandfald. Han kan rigtig mange ord efterhånden. og laver sætninger. Ynglingsord er traktor vogn, traktor pov, far lastbil. Anne sø, Anne bab. Ja ja han har vel gået hjemme ved mor i 14 dage og der får Anne jo en del babs endnu.
Men en dag vi var ude at handle og manden og jeg snakket sådan lidt hårdt til hinanden og mor her var oppe at køre. Kommer detså fra bagsædet da vi køre hjem elsker di mor så var jeg sku ikke sur mere.
Syntes det er lidt svært lige at få det hele med men vi har efterhånden samtaler og han forstår alt hvad der bliver sagt til ham.
Jo da så ved han mors bil er rød og fars bil er grøn naboens bil er sort
Og så er der noget med nogn fraver på traktor som han også kan. Hvad man sprøger ham ad hvad farve har det mærke traktor så kan han det. Ja far er vel landmand.

Joan

Anmeld

26. juli 2009

Kaufie

William snakker også rigtig meget - og vi får at vide fra dp og gæstedp, at han er rigtig god til at snakke. Altså - også så andre end hans forældre forstår ham.

Der kommer ihvert fald meget klare ord - og så en masse sludder - og så et ord mere, så man fanger lidt mening med alt det ind imellem.

Han kan faktisk tælle til 10! Faren har brugt ham som vægtstang, hvor han tæller højt - så det er selvfølgelig bare en remse - men han sidder tit og peger i en bog og tæller.

Når vi læser, læser han med - det er svært at holde masken - det lyder bare så sødt. Det samme med sange - han kan nok 20-25 stykker. Altså nogle få ord i hver linie - men nok til at vi kan fange hvilken sang han har gang i.

Farverne vil han også meget gerne snakke om - men det meste er grønt hjemme hos os....

Anmeld

26. juli 2009

birgittemarie

Hjemme hos os er de fleste ting gule, men der er så småt ved at dukke blåt op også.

Her snakkes også rigtig meget og hun kan efterhånden så mange ord, at jeg har opgivet at følge med. Førte ellers pertentlig dagbog over ordforrådet, da det begyndte at udvikle sig, men har ikke fået opdateret det for nylig.

I dag har hun sagt "tykker" til mig. Vi var i bad sammen og jeg stod og fortalte, at jeg glædede mig til jeg havde født lillebror, for så kunne jeg blive fri for at være tyk. Lidt senere pegede hun på min mave og sagde "tykker" og grinte. Orm.

Ellers siger hun tydeligt Far, Mor, Mamor (mormor), Holger, Betz (bedste), Farfar, tak, hej, farvel, pløtser (pølser), pizz (pizza), tips (chips), tis, feje, gynge, kop, ots (ost), dig, mig, din, min, te, Bodil, kage og Bodilkage for den sags skyld, gul, øjne, ører, næse, mund, pande, tæer, mås, numse, mave, trøje, bukser, sokker, grød, pats (pasta), bil, kys, cykle, sol, måne, bamse, hegn (regn), harte (hjerte), læge, pokker, fanden, vand, sten, hets (hest), kat, aav (miav), dans, spille, kom, med, sove, spise, bage og så pandekage.

Det var sårn hvad der lige kom til mig... Hun bytter gerne om på t og s og det er rigtig sjovt, synes jeg. Det er så kedeligt, at man er nødt til at blive ved at sige ordet på den rigtige måde, når barnet nu har fundet på et ord, der er så meget bedre.

Hun er også begyndt at synge, men kun selv opfundne sange og kun med ét genkendeligt ord/lyd: Sooooliii

Knus Birgitte

Anmeld

26. juli 2009

ivfmarie

Hun bytter gerne om på t og s og det er rigtig sjovt, synes jeg. Det er så kedeligt, at man er nødt til at blive ved at sige ordet på den rigtige måde, når barnet nu har fundet på et ord, der er så meget bedre.

Åh ja... Her rider man også på en hets... 

Og mælk er "gæs" 

Anmeld

26. juli 2009

linemus

Jeg kan ikke helt holde styr på, hvem der siger hvad, men det er også nogenlunde det samme. De snakker rigtig meget - og lærer en masse ord af storebror  Her kommer noget af det.

Mor, far, Bassian, mormor, bessefar/mor, Ingeman (naboen - nogengange bare "mand"), Bigge (dp - Birgitte), Arthur  hund, kat, hess (hest), raf (giraf), Forbs (en sammentrækning af Fårup Sommerland) eller sommerland, mælk, vand, dyp (ketchup), gurk, mat (tomat), Cirkelin, Børn (Bjørn), bamse osv....
Takke mad, bordet (må jeg gå fra bordet), gi' mig, mere fæks (mere cornflakes), rushebane, togs (tog), tammelin (trampolin)....

Og de lidt slemmere:
Kom nu, mor! Flyt dig. La' vær! Hold op! Gå væk. Dum. NEEEEEJ. Miiin!

Nanna havde en lille samtale med sig selv en morgen: "Ha' mer fæks... Neeeej, jeg har fæks."

Og så kalder Signe mig nogengange for "Nannamor", mens Nanna kalder mig for "Signemor"

- Line

Anmeld

27. juli 2009

birgittemarie

ivfmarie skriver:

Åh ja... Her rider man også på en hets... 

Og mælk er "gæs" 

Her hedder mælk bare mæk.

Anmeld

27. juli 2009

Anja

Elias snakker rigtigt meget. Han var lidt langsom i optrækket, men nu går det stærkt. Han kan så mange ord, at jeg ikke lige kan overskue at bruge tid på at remse dem op. Han laver sætninger på mange ord efterhånden.

En af de nyeste ting er, at han giver sin lillesøster skylden for alt muligt. Fx havde jeg denne ordveksling med ham i går. Det hørmer lidt og jeg tror Elias har lavet i bleen. "Elias har du lavet puhh ?" Elias svarer: "Nej, moar, det bare Esther prudd"

Ellers er en af de sætninger der kommer 100 gange om dagen: "Moar, Elias låne Esther dut ?" (Han får ikke lov at gå rundt med sut, men man kan vel få lov at låne lillesøsters )

Anmeld

27. juli 2009

birgittemarie

Anja skriver:

En af de nyeste ting er, at han giver sin lillesøster skylden for alt muligt. Fx havde jeg denne ordveksling med ham i går. Det hørmer lidt og jeg tror Elias har lavet i bleen. "Elias har du lavet puhh ?" Elias svarer: "Nej, moar, det bare Esther prudd"

Ellers er en af de sætninger der kommer 100 gange om dagen: "Moar, Elias låne Esther dut ?" (Han får ikke lov at gå rundt med sut, men man kan vel få lov at låne lillesøsters )

Hahaha, lømmel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.