Hjemme hos os er de fleste ting gule, men der er så småt ved at dukke blåt op også.

Her snakkes også rigtig meget og hun kan efterhånden så mange ord, at jeg har opgivet at følge med. Førte ellers pertentlig dagbog over ordforrådet, da det begyndte at udvikle sig, men har ikke fået opdateret det for nylig.
I dag har hun sagt "tykker" til mig. Vi var i bad sammen og jeg stod og fortalte, at jeg glædede mig til jeg havde født lillebror, for så kunne jeg blive fri for at være tyk. Lidt senere pegede hun på min mave og sagde "tykker" og grinte.

Orm.
Ellers siger hun tydeligt Far, Mor, Mamor (mormor), Holger, Betz (bedste), Farfar, tak, hej, farvel, pløtser (pølser), pizz (pizza), tips (chips), tis, feje, gynge, kop, ots (ost), dig, mig, din, min, te, Bodil, kage og Bodilkage for den sags skyld, gul, øjne, ører, næse, mund, pande, tæer, mås, numse, mave, trøje, bukser, sokker, grød, pats (pasta), bil, kys, cykle, sol, måne, bamse, hegn (regn), harte (hjerte), læge, pokker, fanden, vand, sten, hets (hest), kat, aav (miav), dans, spille, kom, med, sove, spise, bage og så pandekage.

Det var sårn hvad der lige kom til mig... Hun bytter gerne om på t og s og det er rigtig sjovt, synes jeg. Det er så kedeligt, at man er nødt til at blive ved at sige ordet på den rigtige måde, når barnet nu har fundet på et ord, der er så meget bedre.

Hun er også begyndt at synge, men kun selv opfundne sange og kun med ét genkendeligt ord/lyd: Sooooliii

Knus Birgitte