46.000 udbetalt og igen penge nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2013

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Er VIRKLIGE dårlig til mad planer. Jeg dropper dem altid, fordi jeg ikke god til at finde på mad, synes altid det er det samme jeg finder på :/ 

min eks kunne ikke lide tanken om madplaner da han ikke gad det der med at sige mandag skal vi have frikadeller, tirsdag boller i karry osv. men han gik med på et kompromis der hed mandag skal vi have kød, tirsdag skal vi have fisk osv. for så havde vi stadig mulighed for lidt spontanitet med maden, men uden at skulle handle ind hver dag.... Det hjælper nemlig også en hel del på madbudgettet....

Min nuværende kæreste og jeg har aftalt et beløb vi hæver hver måned til mad og tøjvask så hvad vi har tilbage når vi har hævet dem og betalt ind til budgettet er til "sjov og ballade"...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2013

Elgaard73

Mit bedste "spare tips", må allerførst være : Find en saks og klip jeres dankort over. Jeg tolker det lidt som om, at impuls shopping er det der vælter hele læsset for jer. Så løsningen er jo at sørge for at man ikke kan slippe afsted med det. Altså ud med dankortet.

Derefter tager du telefonen og ringer til jeres bankrågiver og aftaler at få et budget møde. En rådgiver kan hjælpe jer rigtig langt hen af vejen, hvis I vel og mærke selv har viljen til at ville ændre på det.

Og så tilslutter jeg mig mange af de andre : Lav madplaner. Det er ikke spor svært, men kræver selvfølgelig at man gider at lige sætte sig ned og brug lidt tid på det. Google er din bedste ven til madplaner og billige opskrifter. Og prøv så vidt muligt, at kun handle ind en gang om ugen.

Anmeld

19. november 2013

Annette A

Min kæreste er rigtig dårlig til økonomi så herhjemme har vi nogle faste rammer. Jeg står for økonomien og har tre kontoer og alle regninger kører over betalingsservice og i mit navn.

Vi har en madkonto en regningskonto og en opsparingskonto. Når pengene går ind overfører jeg et fast beløb til madkontoen, som har et tilhørende dankort. Så kan vi kun bruge de penge til mad og husholdning. Så sørger jeg for at der er de penge der skal være til alle  månedens regninger på regningskontoen og resten fører jeg over på opsparingskontoen og der kan man så tage ud fra til tøj til børnene, os selv, gaver mv.

Kæresten indebetaler ved fast overførsel hver måned et aftalt beløb til mig fastsat ud fra hans andel til mad og regninger og hvad han så har tilbage er hans egne penge at råde over. Det fungerer super godt for os og vi har styr på alt så der ikke dukker overaskkelser op. Så handler vi stort ind i Bilka en gang om måneden og ellers går vi efter tilbud i hverdagen og vi har et fast beløb til rådighed hver uge, så vi aldrig står og har brugt for meget i midten af måneden fx.

Men  med planlægning af sin økonomi bliver man også langt mere interesseret i at passe på pengene, så det kan jeg kun anbefale. Håber I finder ud af det.

Anmeld

19. november 2013

Papillon

Vi er begge studerende og har derfor 2*5000 kr. udbetalt plus min kæreste har SUlån.

Vi har fælles budgetkonto, hvor alle penge til husleje, forbrug og andet fælles bliver smidt ind. På den måde har vi altid penge til el eller internet, der opkræves hvert kvartal. Det er et fast beløb hver måned, gerne lidt højere end de egentlige udgifter for at have overskud til det uforudsete.

Derudover har vi en konto til husholdningspenge, hvor vi har hver vores kort til. Her ligger hver måned 2000 kr. og det er, hvad vi har til mad! Det er altså bare synd, hvis man sidder den sidste uge og kontoen er tom og køleskabet ligeså.

Resten af pengene har vi så på hver vores nemkonto, og er altså helt op til os selv, hvad de skal bruges til  

Min kæreste er ikke god til at holde på pengene og har ikke overblikket. Det har jeg, derfor styrer jeg det fælles herhjemme og har sat vores i system, som beskrevet. Tænkte det måske kunne give lidt inspiration. Det kan sagtens lade sig gøre at have meget lav indkomst uden at gå i minus - så selvfølgelig kan det også lade sig gøre for jer! 

Anmeld

19. november 2013

Giraffen

Anonym skriver:

Skriver anonym fordi jeg synes det pinligt ! 

Min kæreste og jeg har denne måned haft udbetalt ca 46.000 sammen, og vi har nu kun 350 kr tilbage. 

Vi bruger vores penge på lort, har lige fundet ud a vores alle reninger ikke var blevet betalt, så nu har vi kæmpe minus. Hold da op jeg føler mig som et lille svin med penge. 

Vi er begge rigtig dårlige til det med penge. 

Vi søger nu spare tips, så har du en tip eller tricks som du ville dele med os? 

Gider er ikke høre på vi er nogen penge svin, for det ved vi godt! 

1) få alt betalt over pbs så det er klaret med det samme - få evt to konti - en hvor der bliver ført et fast beløb over hver måned, som dækker de faste udgifter (de kan nemlig svinge fra måned til måned)

2) sandhedstjek! Vi lavede et "sandhedstjek" på vores netbank ved fx at søge alle poster frem med "føtex" og så et år tilbage - så ku vi se præcist hvor mange penge vi havde brugt i den butik det sidste år  - det gjorde vi så for nogle forskellige butikker for at danne os et overblik

3) hvor går pengene hen? hos os gik der mange penge til snolder, nem mad og "sjove ting" fra brugsen - det skar vi ned på og det hjalp meget

4) indfør én rugbrøds dag og evt 2 "rest"-dage

5) tænk også over madpakker - er det madpakker eller købemad? 

6) ting, der købes ind - prøv og skab jer et overblik over hvad I køber af ikke-vigtige ting og se om ikke I kan undvære noget der (herunder andre fornøjelser, hobbyer osv)

Anmeld

19. november 2013

Giraffen

Anonym skriver:

Er VIRKLIGE dårlig til mad planer. Jeg dropper dem altid, fordi jeg ikke god til at finde på mad, synes altid det er det samme jeg finder på :/ 

jeg kan heller ikke finde ud af madplaner og hvis det ene punkt gør at man så gir op så vil jeg hellere anbefale at i ikke laver madplaner med fx indfører kødfri dag, pastaret, rugbrødsdag eller andet - på den måde kan man spare mange penge i det lange løb uden at lave madplaner

Anmeld

19. november 2013

MortilElias2010

Anonym skriver:

Skriver anonym fordi jeg synes det pinligt ! 

Min kæreste og jeg har denne måned haft udbetalt ca 46.000 sammen, og vi har nu kun 350 kr tilbage. 

Vi bruger vores penge på lort, har lige fundet ud a vores alle reninger ikke var blevet betalt, så nu har vi kæmpe minus. Hold da op jeg føler mig som et lille svin med penge. 

Vi er begge rigtig dårlige til det med penge. 

Vi søger nu spare tips, så har du en tip eller tricks som du ville dele med os? 

Gider er ikke høre på vi er nogen penge svin, for det ved vi godt! 

Få bankkort der ikke kan trækkes over på, så kan I kun bruge de penge der er og ikke mere  

Anmeld

19. november 2013

Faith

Anonym skriver:

Vi følger uge-madplanen i Ude og Hjemme hver uge. Ja det lyder totalt bedstemoragtigt, men der er nogle virkelig lækre opskrifter imellem. I aften har vi fks. fået kylling stegt i ovn med jordskok/æble salat. Hertil kartofler i ovn.

Alle opskrifterne er fyldt med lækre grøntsager og magert kød. Ingredienserne koster omkring 400 kr for 5 dage. Det er alt inklusiv!

Få evt. oprettet en madkonto med hævekort til, hvor det ikke er muligt at overtrække. Vi overfører 4500 til vores madkonto hver måned, og det rækker til hele måneden for 2 voksne og 3 børn. Vi mangler bestemt ingenting, og der er endda råd til lidt guf indimellem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.