Vi er begge studerende og har derfor 2*5000 kr. udbetalt plus min kæreste har SUlån.
Vi har fælles budgetkonto, hvor alle penge til husleje, forbrug og andet fælles bliver smidt ind. På den måde har vi altid penge til el eller internet, der opkræves hvert kvartal. Det er et fast beløb hver måned, gerne lidt højere end de egentlige udgifter for at have overskud til det uforudsete.
Derudover har vi en konto til husholdningspenge, hvor vi har hver vores kort til. Her ligger hver måned 2000 kr. og det er, hvad vi har til mad! Det er altså bare synd, hvis man sidder den sidste uge og kontoen er tom og køleskabet ligeså.
Resten af pengene har vi så på hver vores nemkonto, og er altså helt op til os selv, hvad de skal bruges til
Min kæreste er ikke god til at holde på pengene og har ikke overblikket. Det har jeg, derfor styrer jeg det fælles herhjemme og har sat vores i system, som beskrevet. Tænkte det måske kunne give lidt inspiration. Det kan sagtens lade sig gøre at have meget lav indkomst uden at gå i minus - så selvfølgelig kan det også lade sig gøre for jer! 
Anmeld