46.000 udbetalt og igen penge nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2013

Maria-s

Stop med at gå i butikker. Så bliver du ikke fristet. Ved det måske lyder latterligt, men det virker jeg er VIRKELIG god til at bruge penge, mange penge, på tøj, make-up ja alt. Derfor lader jeg simpelthen være med at shoppe. Jeg har accepteret at jeg har et forskruet forhold til mit Dankort, så prøver at bruge det så lidt som muligt. 

Og den med madplanen? Holder for vildt!! Vi har skåret vores husholdningsforbrug med over 50%! Madplanvirker kedeligt, men ihh når man finder ud af hvor meget man kan spare? Niiice

og så budget over regninger, på den måde I har en konto til faste udgifter. HVER MÅNED bliver der trukket det samme beløb til denne konto, der tilsammen dækker jeres faste udgifter på et år. Ikke at man en måned skal ligge 30.000kr og en anden måned 15.000kr. Det skaber forvirring og mangel på overblik. Det samme beløb hver måned.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2013

ESV

Anonym skriver:

Har du måske noge. Hjemmesider hver du finder opskrifter ? 

Ja både Føtex og Arla bruger vi ofte

Anmeld

18. november 2013

Anonym trådstarter

Maria-s skriver:

Stop med at gå i butikker. Så bliver du ikke fristet. Ved det måske lyder latterligt, men det virker jeg er VIRKELIG god til at bruge penge, mange penge, på tøj, make-up ja alt. Derfor lader jeg simpelthen være med at shoppe. Jeg har accepteret at jeg har et forskruet forhold til mit Dankort, så prøver at bruge det så lidt som muligt. 

Og den med madplanen? Holder for vildt!! Vi har skåret vores husholdningsforbrug med over 50%! Madplanvirker kedeligt, men ihh når man finder ud af hvor meget man kan spare? Niiice

og så budget over regninger, på den måde I har en konto til faste udgifter. HVER MÅNED bliver der trukket det samme beløb til denne konto, der tilsammen dækker jeres faste udgifter på et år. Ikke at man en måned skal ligge 30.000kr og en anden måned 15.000kr. Det skaber forvirring og mangel på overblik. Det samme beløb hver måned.

Hvad skal jeg dog ellers lave? Ja, jeg går bare hjemme og har mange veninder på barsel, derfor mange ture nede i byen. Men ja, jeg ved det godt! 

Jeg må stoppe.  

Anmeld

18. november 2013

Anonym trådstarter

ESV skriver:

Ja både Føtex og Arla bruger vi ofte

Mange tak, må prøve lave madplan.. 

Anmeld

18. november 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Skriver anonym fordi jeg synes det pinligt ! 

Min kæreste og jeg har denne måned haft udbetalt ca 46.000 sammen, og vi har nu kun 350 kr tilbage. 

Vi bruger vores penge på lort, har lige fundet ud a vores alle reninger ikke var blevet betalt, så nu har vi kæmpe minus. Hold da op jeg føler mig som et lille svin med penge. 

Vi er begge rigtig dårlige til det med penge. 

Vi søger nu spare tips, så har du en tip eller tricks som du ville dele med os? 

Gider er ikke høre på vi er nogen penge svin, for det ved vi godt! 

Åbn et regneark..

Skriv ind hvad I tjener, og træk alle udgifterne fra, alle de faste, såsom husleje, mobiltelefoner, internet, tv, licens, forsikringer, a-kasse, lån osv.

Så har du rådighedsbeløbet tilbage, og det dækker som oftest mad, husholdning og sjov og ballade, gaver, tandlæge osv., som ikke er fast..

Hos os er husholdning og mad dog fast, da jeg synes det er nemmest at vide at vi har så og så meget til mad, bleer og rengøringsting om måneden

Anmeld

18. november 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Du er velkommen til at sende mig din mailadresse i en PB mht hjælp til at skabe overblik over Jeres budget, så kan jeg sende dig en tom skabelon med formlerne i så det eneste du skal gøre er at indtaste Jeres udgifter i de forskellige felter samt i en anden fane Jeres indtægter pr. mdr.

Tog mig en krig at lave men kunne slet ikke undvære det nu...

Bruger selv at kigge tilbudsaviserne på Minreklame.dk inden jeg beslutter hvad maden skal være for så er det udfra hvad der er på tilbud i den/de butikker jeg kan komme i der bestemmer hvad vi får at spise...

Køber kød i store familiepakker når de er på tilbud og får f.eks. 1400 g hakket kød til 89 kr. og som rækker lidt mere end en måned ad gangen da det deles op i små portioner og fryses...

Vi havde også da manden fik job at pengene bare forsvandt vi gik fra 2*5500 udbetalt til 22000+4500 og alligevel som du selv skriver så når vi nåede mdit i måneden var pengene bare væk...

satte mig ned og begyndte at regne sammen hvor de kom hen.. og ja det var netop junkfood der stjal overskuddet.. for det var bare så nemt at han lige nuppede pizza eller MCDonalds med hjem på vejen og så kunne vi bare hygge fremfor at jeg skulle stå og lave mad...

tror vi på et tidspunkt var oppe over 6000 kr pr. mdr bare på det alene og derudover kom kæresten forbrug af slik og sodavand på jobbet hvor han ofte brugte en 60 kr pr. gang op til 4 gange pr. dag på en 5 dage arbejdsuge.. ikke svært at se at det løber op

Anmeld

18. november 2013

tarkoflen

Få lagt et budget, hvor ALLE faste udgifter er indregnet, herunder en opsparing til eventuelle uforudsete udgifter, f.eks. en vaskemaskine der går i stykker eller hvad ved jeg.

Når alle udgifter er med i budgettet, så regner l ud, hvor mange penge der skal overføres til budgetkontoen hver måned, og så overfører l det og holder nallerne langt væk fra den konto, så kan den nemlig ikke gå i minus

Hvis l ikke selv kan overskue det, så gå ned og snak med jeres bank og få dem til at hjælpe jer, med at lægge et budget.

Klip jeres dankort, hvis l har sådan nogle, så kan l nemlig ikke trække over. Det er alt for nemt at gøre, hvis man har muligheden, og ikke kan styre det.

I vores lille hjem har vi følgende:

en madkonto, der dækker alt husholdning, mad, restaurantbesøg og benzin

en budgetkonto, hvor ALLE faste udgifter er lagt ind og bliver trukket fra, plus et beløb til uforudsete udgifter

en konto til vores datter, hvor der bliver trukket på, hvis vi køber noget til hende så som tøj, legetøj, udstyr mm

Og så har vi hver en lønkonto og en opsparing.

Nogle vil mene det er uoverskueligt, men for os virker det. Vi ved hvad vi har at bruge på de forskellige ting, og det bliver så overholdt

Det er nok lidt hårdt sagt et spørgsmål om at hanke op i sig selv og beslutte sig for, at det skal være slut med den dårlige økonomi, især når l faktisk har et godt rådighedsbeløb. Men det kommer selvfølgelig an på, hvad l har faste udgifter for om måneden. For det kan godt være at l har 46000 udbetalt, men det hjælper jo ikke, hvis l har faste udgifter for 45000

Held og lykke med det.

Anmeld

18. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
I har ikke brug for sparetips. Det er også svært at give når man ikke ved hvordan og på hvad i bruger jeres penge.
Men det I har brug for er at få samlet jeres regninger, både månedlige og kvartale osv. Find ud af hvor meget det bliver om året og dividere beløbet med 12. Så har I hvor meget I skal ligge til side til regninger hver måned. Det er altid en god ide at ligge lidt ekstra hver måned så der er til uforudsete regninger eller hvis nogle bliver højere end forventet. Det er godt at have budget konto til dette.
Det kan også være I vil have godt at madkuverter. I vælger et realistisk og fornuftigt beløb til hver uge og ligger i hver sin kuvert, så må I bare lære kun at bruge de penge til mad og husholdning
Held og lykke
P.s. Altid godt med en opsparingskonto ved siden af. I kan jo bare sætte 250kr ind hver

Anmeld

18. november 2013

Maria-s

Anonym skriver:

Hvad skal jeg dog ellers lave? Ja, jeg går bare hjemme og har mange veninder på barsel, derfor mange ture nede i byen. Men ja, jeg ved det godt! 

Jeg må stoppe.  

Det er forhåbentlig for sjovt du skriver det?  Men ja du er nødt til at stoppe

hvis du har masser af veninder på barsel er der sikkert også en masse der er klar på dejlige gratis gåture. Som gerne vil enten invitere dig hjem til dem eller inviteres hjem til dig, væk fra rod og nullermænd. En kop kaffe og hjemmebag koster ikke mange bas-øre -når det foregår privat og ikke på cafe

Nu ved jeg jo ikke hvorfor du går hjemme, men få dig en hobby! Lær at strikke, hækle, dyrk Pilates derhjemme, at bage kager, male, you name it. Det er en dårlig "undskyldning" det andet  

og well; nogen gange er det bare røv at man ikke kan gøre som man lyster men sådan er det at være til og ikke eje et pengetræ

Anmeld

18. november 2013

twinny

Brug nykredits smartbudget. Det er gratis inde på deres hjemme side. Det giver et godt overblik. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.