46.000 udbetalt og igen penge nu

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2013

lykkekevin

Skriver anonym fordi jeg synes det pinligt ! 

Min kæreste og jeg har denne måned haft udbetalt ca 46.000 sammen, og vi har nu kun 350 kr tilbage. 

Vi bruger vores penge på lort, har lige fundet ud a vores alle reninger ikke var blevet betalt, så nu har vi kæmpe minus. Hold da op jeg føler mig som et lille svin med penge. 

Vi er begge rigtig dårlige til det med penge. 

Vi søger nu spare tips, så har du en tip eller tricks som du ville dele med os? 

Gider er ikke høre på vi er nogen penge svin, for det ved vi godt! 

ja hmm ved ikke om jeg skal grin eller grade over denne tråd først så tænkt jeg hold da op kan det lade sig går jeg er enlig og har jo så penge efter dette

vi er mig og to børnehave børn vi gør gerne sådan her....

ligger 500 kr i en kuvert vil sige 4*500 kr ca (2000)

dette er til mælk fredags bum ris pålæg osv

1500 kr bruger jeg til den 1 hvor jeg hanler alt kød ind får det delt op og lavet klar det der kan (hvis jeg gider)

og va har jeg alt efter regninger mellem 500 1000 kr som plus på konto
'
skal lige siges de 500 kr i ugen bliver også brugt på gave så længe det ikke er min børn de får for mere

vi lever rigtig lækkert og sundt og føler på ingen måder vi mangler noget

penge hver 3 mdr kommer oven i det jeg har skrevet her så det lidt ekstre hygge

jeg har ca 12:500 kr. udbetalt i mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2013

TNBC

Anonym skriver:

Hvad skal jeg dog ellers lave? Ja, jeg går bare hjemme og har mange veninder på barsel, derfor mange ture nede i byen. Men ja, jeg ved det godt! 

Jeg må stoppe.  

hvad du ellers skal lave??
Mødes hos hinanden? Få en hobby...
Lad vær med at tage ind til byen...

jeg går også hjemme, men derfor tager jeg ikke ned til byen hver dag for jeg ved at det vil gå galt..

Anmeld

19. november 2013

Stivdie

Anonym skriver:

Min kæreste og jeg har denne måned haft udbetalt ca 46.000 sammen, og vi har nu kun 350 kr tilbage. 

Vi bruger vores penge på lort, har lige fundet ud a vores alle reninger ikke var blevet betalt, så nu har vi kæmpe minus. Hold da op jeg føler mig som et lille svin med penge. 

Jeg tænker også, få lavet en budgetkonto, hvor I hver måned overfører et fast beløb (fx. jeres årlige udgifter divideret med 12, evt + en buffer på 500 kr/mdr.)
Så skal i gøre op med jer selv om/hvor meget I ønsker at spare op - og overføre beløbet til en opsparingskonto.
Det beløb, der er tilbage på kontoen, hæver I og lægger i 4 kuverter, en for hver fjerdedel af måneden.
På den måde sikrer I, at regningerne bliver betalt og at der er penge til mad sidst på måneden. Og I slipper for den store "Bare på beløbet"-fælde

Anmeld

19. november 2013

Mum33

Klip Dankortet og få et hævekort. Få alle regninger lagt ind i betalingsservice og lav så en budgetkonto. Få evt banken til at hjælpe. 

Anmeld

19. november 2013

Signe-bine

Jeg kan vidst ikke give et godt råd som ikke allerede ER givet... Men jeg kan ikke holde mig i skindet med et knytte en kommentar til denne tråd: Tag ansvar for dig selv - og i det her tilfælde din økonomi!

Det er måske tarveligt sagt i nogles ører, men jeg synes det lyder som om at du, udover at skamme dig over jeres penge situation, også bare har rigtig ondt af dig selv (jeg tænker især på kommentaren " Hvad skal jeg dog ellers lave?" i forhold til shopping). Det kan jeg godt forstå du har, men selvynk får du ikke en sund økonomi af. Så tag imod nogle af de gode råd du får, i stedet for at være irriteret over at skulle ændre livsstil... Ellers må du få et job der kan financiere høje udgifter til shopping og andre luksus udskejelser...

Jeg lyder måske som en nar, jeg har selv været dårlig til økonomi i mange år, men det er stoppet og lånet det har givet betaler jeg af på nu. Så jeg ved hvad jeg snakker om, både med et dankort der brænder i lommen, selvom der ikke er penge på, og hvad det vil sige at stoppe overforbruget og tage ansvar for sin økonomi og få det til at fungerer...

Det er kun dig selv der kan ændre på tingene, men det skal jo ikke være nemt, så held og lykke - og man kan hvad man vil! 

Anmeld

19. november 2013

Momo

Anonym skriver:

Puha. ! Det ved jeg ikke om jeg tør, jeg får helt nedtur over bare at tænke på det. Det VIRKLIGE ikk sjovt! Men vi skal nok gøre det.. 

Men så er det jo netop DERFOR i skal lave sådan et ark! En ting er at man ved man er et penge svin og man får det dårligt bare ved tanken om hvor mange penge man bruger, en anden ting er at se det SORT PÅ HVIDT, så går det virkelig op for en hvor skidt man faktisk burde ha det. 

Nu har jeg ikke særlig mange penge MAX 1500 til mig og mine 2 børn Men derfor er jeg nok stadig lidt for glad for at bruge penge. Jeg lavet sådanne et ark sidste år da jeg boet med min mand og hold op hvor fik jeg det dårligt sådan VIRKERLIG dårligt, det var virkelig en øjenåbner, selv om jeg vidste at det var slemt var jeg endelig alligevel ikke klar over hvor slemt! 

Anmeld

19. november 2013

serinasmor

Gå ned i banken og få lavet en budgetkonto - betal alle regninger derfra ... Flyt kun penge til budgetkontoen Aldrig fra ... Få banken til at hjælpe med hvad i skal overføre hver måned så der er styr på alle faste udgifter ..

Handl kun ind en gang om ugen - det kræver tilvænning og madplan ... Køb ind i rema

Se på hvilke udgifter i undvære ... Billigere forsikring, blockbuster, takeaway, billigere telefoni ...

God arbejdslyst det betaler sig

Anmeld

19. november 2013

Miss BananaHammock

Vi er selv igang med at få overblik over forbruget, da jeg er kommet på SU. Jeg gemmer alle bonnener og i slutningen af måneden får jeg tjekket hvad vi har købt, hvor vi har købt noget vi ikke havde brug for, og så prøver jeg at huske det til næste gang. For mig er det motivation og se hvor billigt vi egentlig kan leve, hvis vi går udenom det unødvendige, for så er der penge til opsparing og f.eks. større julegaver osv.
Og så har madplaner reddet vores madbudget.

Jeg har startet en blog med bl.a. sparetips. Den er stadig ny, så der er ikke så mange endnu, men kig endelig forbi! :-)

nenaskov.wordpress.com

Anmeld

19. november 2013

Loa

Kan godt forstå det er rigtig øv at finde ud af.
Er alle jeres regninger tilmeldt PBS?

Har i for mange regninger, altså meget gæld og sådan der sluger mange af de udbetalte penge?

Anmeld

19. november 2013

hekran

Anonym skriver:

I skal gå i banken og få en snak om at lave en budgetkonto, sådan at der ikke kommer uforudsete udgifter og at der altid er penge til f.eks. forsikring o.a.
Derudover skal I tilmelde ALLE jeres regninger til pbs, sådan at I ikke pludselig står med glemte regninger

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.