Jeg kan vidst ikke give et godt råd som ikke allerede ER givet... Men jeg kan ikke holde mig i skindet med et knytte en kommentar til denne tråd: Tag ansvar for dig selv - og i det her tilfælde din økonomi!
Det er måske tarveligt sagt i nogles ører, men jeg synes det lyder som om at du, udover at skamme dig over jeres penge situation, også bare har rigtig ondt af dig selv (jeg tænker især på kommentaren " Hvad skal jeg dog ellers lave?" i forhold til shopping). Det kan jeg godt forstå du har, men selvynk får du ikke en sund økonomi af. Så tag imod nogle af de gode råd du får, i stedet for at være irriteret over at skulle ændre livsstil... Ellers må du få et job der kan financiere høje udgifter til shopping og andre luksus udskejelser...
Jeg lyder måske som en nar, jeg har selv været dårlig til økonomi i mange år, men det er stoppet og lånet det har givet betaler jeg af på nu. Så jeg ved hvad jeg snakker om, både med et dankort der brænder i lommen, selvom der ikke er penge på, og hvad det vil sige at stoppe overforbruget og tage ansvar for sin økonomi og få det til at fungerer...
Det er kun dig selv der kan ændre på tingene, men det skal jo ikke være nemt, så held og lykke - og man kan hvad man vil! 
Anmeld