Hvornår samtale i børnehave ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2013

bøllen

LinLin skriver:

Det er også de eneste "faste" vi har - statusudviklingssamtalerne (SUS) - evt en tre mdr efter barnet er startet hvis det kommer når det er ex 3 1/2 (eller ældre)

Jeg har arbejdet i børnehave, der var der samtale efter 3 mdr . Opstartssamtale , kan ikke huske hvor mange samtaler der var efterfølgende.

jeg mangler mødet , bl.a fordi han blev flyttet til den fra anden børnehave pga mistrivsel . Vi har været til møde på sygehus med fys pga han er sensitiv . Fys kom med forslag til børnehaven , syntes jeg mangler en opfølgning derpå. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2013

Laulund87

Her er der ingen faste samtaler. Man skal selv komme og sige hvis man har brug for en og vi havde den første efter 6 måneder

Anmeld

20. november 2013

bøllen

Her er der ingen faste samtaler. Man skal selv komme og sige hvis man har brug for en og vi havde den første efter 6 måneder

skulle i selv spørge efter den ved 6 mdr ?

vi fik af vide ved opstart at der var samtale efter 6 mdr. Da vi var forbi de 6 mdr spurgte jeg til samtale. Svaret var den var flyttet til 4 års fødselsdag , den havde vi midt okt.  Altså fødselsdag men ingen samtale

Anmeld

20. november 2013

Laulund87

bøllen skriver:

skulle i selv spørge efter den ved 6 mdr ?

vi fik af vide ved opstart at der var samtale efter 6 mdr. Da vi var forbi de 6 mdr spurgte jeg til samtale. Svaret var den var flyttet til 4 års fødselsdag , den havde vi midt okt.  

Ja det skulle vi, men de siger jævnligt at vi skal huske at komme hvis vi skal finde en dag til samtale og at hvis de ikke kommer til os, er alt i skønneste orden Så det har jeg det egentlig fint med, det er måske skørt at hive alle forældre til samtale hvis der er nogen der ikke har behov. Så er det andet smartere synes jeg

Anmeld

20. november 2013

bøllen

Laulund87 skriver:

Ja det skulle vi, men de siger jævnligt at vi skal huske at komme hvis vi skal finde en dag til samtale og at hvis de ikke kommer til os, er alt i skønneste orden Så det har jeg det egentlig fint med, det er måske skørt at hive alle forældre til samtale hvis der er nogen der ikke har behov. Så er det andet smartere synes jeg

det er korrekt . Men jeg ved de normalt tilbyder samtalen og så kan vi som forældre vurdere om vi syntes det er nødvendigt En fra min mødregruppe har været til samtale, de blev spurgt. 

Anmeld

20. november 2013

Laulund87

bøllen skriver:

det er korrekt . Men jeg ved de normalt tilbyder samtalen og så kan vi som forældre vurdere om vi syntes det er nødvendigt En fra min mødregruppe har været til samtale, de blev spurgt. 

Okay det er da mystisk der er forskel..

Anmeld

20. november 2013

LinLin

bøllen skriver:

Jeg har arbejdet i børnehave, der var der samtale efter 3 mdr . Opstartssamtale , kan ikke huske hvor mange samtaler der var efterfølgende.

jeg mangler mødet , bl.a fordi han blev flyttet til den fra anden børnehave pga mistrivsel . Vi har været til møde på sygehus med fys pga han er sensitiv . Fys kom med forslag til børnehaven , syntes jeg mangler en opfølgning derpå. 

Så ville jeg også bede om en samtale det har man jo som forælder altid ret til at få! Ligesom pæd. indkalder til en hvis der er bekymringer (eller andet) omkring et barn

Anmeld

20. november 2013

bøllen

LinLin skriver:

Så ville jeg også bede om en samtale det har man jo som forælder altid ret til at få! Ligesom pæd. indkalder til en hvis der er bekymringer (eller andet) omkring et barn

Jeg er ikke som sådan bekymret - han trives. Ingen tvivl . 

Men jeg mangler alligevel en opfølgning på det vi snakkede om til mødet på sygehuset 

lederen var med og vi fik ikke talt sammen efter mødet - kun ganske kort . Så vil jo gerne høre hvordan det går derover samt om de tiltag fys mente kunne hjælpe er sat iværk. Men vil heller ikke virke som en anmasende forældre 

Anmeld

20. november 2013

LinLin

bøllen skriver:

Jeg er ikke som sådan bekymret - han trives. Ingen tvivl . 

Men jeg mangler alligevel en opfølgning på det vi snakkede om til mødet på sygehuset 

lederen var med og vi fik ikke talt sammen efter mødet - kun ganske kort . Så vil jo gerne høre hvordan det går derover samt om de tiltag fys mente kunne hjælpe er sat iværk. Men vil heller ikke virke som en anmasende forældre 

Det ville altså heller ikke synes I var, hvis han gik i "min" bhv

Anmeld

20. november 2013

bøllen

LinLin skriver:

Det ville altså heller ikke synes I var, hvis han gik i "min" bhv

Tak  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.