De forskellige budgetter :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.713 visninger
14 svar
7 synes godt om
17. november 2013

Anonym trådstarter

Jeg har valgt at være anonym da jeg ikke føler for at hele google bør vide til vores økonomi herhjemme

Vi er en familie bestående af: Far, mor, børnehave barn, vuggestue barn og hund. Far er uddannet og har fuldtidsjob og mor er under uddannelse som elev.

Vores økonomi er okay. Der er ikke mange penge til sjov og ballade, men ingen af os mangler noget og ingen af os sulter
Vi har bevist valgt at sætte vores budget til faste udgifter ca. 3000 kr højere end hvad vi har udgifter for, af den simple årsag vi på den måde kan spare op til udgifter vi ikke har set komme - vi har f.eks lige måtte købe ny vaskemaskine
Vi har der imod sat vores madbudget lavere end hvad man i snit siger man bør have om måneden til mad Vi har valgt at se om vi kan leve for max 700 kr om ugen og her i er der også indberegnet husholdning.
Manden skal have madpakke med 5 gange i ugen plus frokost hjemme de sidste 2, børnehave barnet skal ligeledes have madpakke med 5 gange i ugen + der også skal gives eftermiddagsmad med, vuggestue barnet skal også have madpakke med de 5 dage og mor skal også have madpakke med 5 dage i ugen - alene bare i hverdagen bliver der brugt 12 rundom rugbrød + det løse i weekenden og så kommer frugt og grønt ved siden af. Der bliver også spist morgenmad og ja også aftensmad

Vi har på 14 dage brugt 828,5 på alt mad og husholdning herhjemme, altså 171,5 mindre end hvad man i snit siger en familie på 4 bør bruge på en uge

Jeg har snakket med nogle veninder om det og de mener vi er skrup skører og har rigtig svært ved at se hvordan vi gør det og mener vi må sulte os selv osv. men er det virkelig så forkert som de får det til at lyde? Vi får alle sammen sund og varieret mad og ungerne er sunde og raske og følger de kurver de skal og udvikler sig også som de skal

Dette er jo ikke en forevig løsning, når jeg er færdig med at læse kommer jeg jo også ud i en fuldtidsstilling og kommer også til at tjene over det dobbelte end min elevløn og ungerne er jo stadig så små og kender ikke til andet lige nu.

Men føler veninderne får mig til at fremstå som en uansvarlig mor der ikke giver mine børn mærkevarer og ej heller tager ud og spiser brunch hver og hver anden weekend og heller ikke lige går ud og spiser. Er vi forkerte på den at vi vælger at spare på den måde, men tilgengæld sørger for at der er penge til f.eks en ny seng til børnene hvis de går i stykker, dyrelægeregning hvis hunden bliver syg (som den lige har været) mv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2013

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

I er på ingen måde uansvarlige, men i tager i jo netop ansvar for lige netop jeres situation... Og det er der flere som kunne lære af...

Ingen tvivl om, at mange mener at overskudsforældre er dem, som viser de har penge til at alt det dyre osv... Og det er fis i en hornlygte... 

Jeg er meget imponeret at i kan leve for så lidt og det vil jeg virkelig også kunne... Vi prøver ihærdig herhjemme... Men det vil ikke lykkes for mig... Dog har jeg fået det betydelig ned... synes vi smed så meget mad ud og det skammende jeg mig over.... Men jeg har en købe mani overfor mad.. Det med at shoppe tilbud... Og så kan man hurtig få fyldt skabene op herhjemme... 

Anmeld

17. november 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Hold da op! Det synes jeg er flot! Ville ønske at vi kunne spare lidt ved vores mad budget. Hør ikke på dine veninder, alt hvad i spare er en fordel for jer i den sidste ende.

Anmeld

17. november 2013

Menne

Det erutroligt, at I kan gøre det?? - men flot.. Og som du selv siger, hvis der ikke mangler noget, så er det jo på ingen måde uansvarligt. Vi bruger 1000 kr i ugen og vi er kun to voksne ( og snart en baby) Jeg kunne ikke forstille mig at skulle skære på dette beløb, da jeg ville være ked af, altid at skulle være billigste alternativ.. Men det er jo forskelligt, hvordan man prioriterer. Der er ikke noget, der enegererigtigt end andet.. Nu har vi jo nok også en bedre økonomi end jer  

Så det er jo heller ikke måde i skal leve på for evigt... 

Anmeld

17. november 2013

Anonym trådstarter

Vil lige sige at før vi lavede budget handlede jeg dagligt ind for 200-300 kr det samme sted som nu.. Vi har altid været gode til at bruge rester, enten til madpakkerne dagen efter eller aftensmad dagen efter
Jeg har 5 kuverter. Hvorpå der står: Uge 1, Uge 2, Uge 3, Uge 4 og overskud, her i er der de 700 kr pr. uge og de penge vi har i overskud ryger i den sidste og bliver så gemt til næste måned eller noget andet..
Vi har jo også børnepengene hver 3. måned hvor vi lægger det ene hold til side og gemmer og det andet hold bliver så brugt på tøj eller andet

Anmeld

17. november 2013

Anonym trådstarter

Men dejligt at vide vi ikke er skrup skøre, men at veninderne er gal på den

Anmeld

17. november 2013

mor88

Anonym skriver:

Vil lige sige at før vi lavede budget handlede jeg dagligt ind for 200-300 kr det samme sted som nu.. Vi har altid været gode til at bruge rester, enten til madpakkerne dagen efter eller aftensmad dagen efter
Jeg har 5 kuverter. Hvorpå der står: Uge 1, Uge 2, Uge 3, Uge 4 og overskud, her i er der de 700 kr pr. uge og de penge vi har i overskud ryger i den sidste og bliver så gemt til næste måned eller noget andet..
Vi har jo også børnepengene hver 3. måned hvor vi lægger det ene hold til side og gemmer og det andet hold bliver så brugt på tøj eller andet

Har du lyst til at dele hvordan jeres madplan ser ud for en uge?

Anmeld

17. november 2013

Anonym trådstarter

Har du lyst til at dele hvordan jeres madplan ser ud for en uge?

Uge 47 ser sådan her ud:

Mandag: Flæskesteg m. kartofler (flæskestegen er en jeg skar op i to og frøs den ene halvdel ned)

Tirsdag: Krebinetter til farmand og Risengrød til os andre (kødet til krebinetterne er også i fryseren fra sidste uge, hvor vi pludselig blev inviteret ud og spise)

Onsdag: Gryderet

Torsdag: Resterne af gryderetten

Fredag: Pasta og kødsovs

Lørdag: Tarteletter

Søndag: høns i aspars (resterne fra lørdag) m. brune ris

Anmeld

17. november 2013

AnthonsMor

Anonym skriver:

Jeg har valgt at være anonym da jeg ikke føler for at hele google bør vide til vores økonomi herhjemme

Vi er en familie bestående af: Far, mor, børnehave barn, vuggestue barn og hund. Far er uddannet og har fuldtidsjob og mor er under uddannelse som elev.

Vores økonomi er okay. Der er ikke mange penge til sjov og ballade, men ingen af os mangler noget og ingen af os sulter
Vi har bevist valgt at sætte vores budget til faste udgifter ca. 3000 kr højere end hvad vi har udgifter for, af den simple årsag vi på den måde kan spare op til udgifter vi ikke har set komme - vi har f.eks lige måtte købe ny vaskemaskine
Vi har der imod sat vores madbudget lavere end hvad man i snit siger man bør have om måneden til mad Vi har valgt at se om vi kan leve for max 700 kr om ugen og her i er der også indberegnet husholdning.
Manden skal have madpakke med 5 gange i ugen plus frokost hjemme de sidste 2, børnehave barnet skal ligeledes have madpakke med 5 gange i ugen + der også skal gives eftermiddagsmad med, vuggestue barnet skal også have madpakke med de 5 dage og mor skal også have madpakke med 5 dage i ugen - alene bare i hverdagen bliver der brugt 12 rundom rugbrød + det løse i weekenden og så kommer frugt og grønt ved siden af. Der bliver også spist morgenmad og ja også aftensmad

Vi har på 14 dage brugt 828,5 på alt mad og husholdning herhjemme, altså 171,5 mindre end hvad man i snit siger en familie på 4 bør bruge på en uge

Jeg har snakket med nogle veninder om det og de mener vi er skrup skører og har rigtig svært ved at se hvordan vi gør det og mener vi må sulte os selv osv. men er det virkelig så forkert som de får det til at lyde? Vi får alle sammen sund og varieret mad og ungerne er sunde og raske og følger de kurver de skal og udvikler sig også som de skal

Dette er jo ikke en forevig løsning, når jeg er færdig med at læse kommer jeg jo også ud i en fuldtidsstilling og kommer også til at tjene over det dobbelte end min elevløn og ungerne er jo stadig så små og kender ikke til andet lige nu.

Men føler veninderne får mig til at fremstå som en uansvarlig mor der ikke giver mine børn mærkevarer og ej heller tager ud og spiser brunch hver og hver anden weekend og heller ikke lige går ud og spiser. Er vi forkerte på den at vi vælger at spare på den måde, men tilgengæld sørger for at der er penge til f.eks en ny seng til børnene hvis de går i stykker, dyrelægeregning hvis hunden bliver syg (som den lige har været) mv.

Jeg ville være stolt, hvis jeg kunne spare på samme måde som i gør! Og det er lige netop at tage ansvar, at sørge for, at der altid er til de uforudsete regninger,noget der går i stykker, you name it.. 

Jeg synes så til gengæld at dine veninder er noget lort, for børn får det sgu ikke bedre af at gå i mærketøj og komme ud og spise hele tiden.. De har det godt med rutiner og bare der er mad på bordet og de har tøj på kroppen, så har de det de skal bruge, samt forældre der elsker dem, og det gør i jo!

Jeg tager hatten af for, at i ka køre lavt madbudget!

Anmeld

17. november 2013

Hullabullabulla

I kan roligt være stolte af at i kan spare på madbudgettet og stadig leve sundt og varieret ..

Jeg ville ønske at vi kunne leve billigere end vi gør, men jeg er igang med livsstilsændring hvor jeg ikke spiser ris og pasta, men istedet blomkål og pastinakker og det i sig selv er lidt dyrere.. Vi spiser også meget kylling som er dyrere end fars, og selvom vi er godt betalte begge 2 ville jeg gerne spare lidt på madbudgettet så der er mere til fornøjelser..

Nu har jeg rendt hjemme på barsel længe hvor jeg har handlet nærmest dagligt , men det er ændret nu hvor jeg er startet på job igen, så bliver der lavet madplaner og handlet en gang om ugen..

Men igen det er mega flot at i kan holde budgettet nede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.