3årig sover i vores seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2013

ano14316

Anonym skriver:

Er det ondt hvis vi putter ham i vores seng og så ligger vi ham i Hans egen seng i eget værelse ?

Han plejer at komme grædende midt om natten til os igen

Jeg tror det vil gøte at han bliver meget svær at få til at sove.. da han vil opleve at falde i søvn trygt og rart og vågne et helt andet sted uden at forstå hvorfor eller hvordan han er havnet der..

Jeg tror I skal starte men at rykke hans seng ind på jeres værelse og lærer ham at falde i søvn selv i den.
Når det går godt rykker i sengen ind på hans eget værelse og i skal mene det, nu er det nu, når først i tager det skridt skal han ikke havne inde i jeres seng i en lang periode. Hvis han vågner om natten og har brug for ekstra tryghed så læg jer på en madras hos ham så i viser at værelset er et rart sted at sove.
Men i kommer nok ikke helt igennem det uden nogen frustrationer, det er bare super vigtigt at I viser at det er jeres beslutning og i står ved den uanset hvad. For hvis I tvivler på om det var det rigtige så vil han kunne mærke det og blive utryg over at I er i tvivl.

Og for jeres alle sammens skyld synes jeg det er en god idé at få ham ud æaf sengen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Men hans er en stor junior seng som ikk ka være i vores værelse :/ hva skal vi så

Hvis en af os sover på en madras i hans værelse indtil han føler sig tryg eller er det dårligt hvis han vænner sig til at vi ligger der

Hvad med i stedet at have en madras på gulvet på hans værelse, som I kan komme ind og sove på, hvis han har får brug for tryghed i løbet af natten? Så det ikke bliver jeres faste sovested, men en mulighed for at imødekomme hans behov for at kunne have sine forældre tæt.

Falder han selv i søvn, eller skal I være der når han lukker øjnene?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.