3årig sover i vores seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2013

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
dorthemus skriver:

Min datter på 3,5 år sover også i min seng og har stort set altid gjort det. Hun har sit eget værelse og blir også puttet i sin seng, men vågner og kommer så ind til mig omkring midnat

Det har jeg ikke noget problem med for hun har stadig brug for den tryghed

Haha, frygtede lige at skrive min 3 årig også sammen med mig og jeg nyder det såååå meget så dit indlæg gav mig lige mod til at skrive. jeg har heller aldrig hørt om en 18 årig dreng der sover sammen med sin mor. Han holder nok op, på et tidspunkt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2013

Anonym trådstarter

Problemet er bar at han fylder meget og vi sover dårligt med tre i sengen

Anmeld

16. november 2013

lycly

Pikku Myy skriver:

Jeg synes det lyder som en rigtig god idé at starte med at stille hans seng ind i jeres soveværelse og så putte ham der.

Og så synes jeg du skal pakke tankerne om at I har gjort noget forkert, væk. I har gjort det der passer til jeres familie, og nu skal I finde ud af hvad der nu passer til jeres familie

Jeg er så enig her. Jeres søn har tydeligt behov for jeres nærvær om natten og det bør man ikke ignorere.
Jeg ville lægge en madras ind til jer som han kan sove på

Anmeld

16. november 2013

roenlund

Anonym skriver:

Problemet er bar at han fylder meget og vi sover dårligt med tre i sengen

Her ar vi tremmesengen stående helt op af sengen, der ligger jeg ham nogen gange over, hvis natten er rigtig dårlig for min dreng finder en af os voksne et andet sted at sove så drengen kan få den tryghed han har brug for...

Anmeld

16. november 2013

Anonym trådstarter

LuLy skriver:

Jeg er så enig her. Jeres søn har tydeligt behov for jeres nærvær om natten og det bør man ikke ignorere.
Jeg ville lægge en madras ind til jer som han kan sove på

Er det ondt hvis vi putter ham i vores seng og så ligger vi ham i Hans egen seng i eget værelse ?

Han plejer at komme grædende midt om natten til os igen

Anmeld

16. november 2013

dorthemus

Aisha skriver:

Haha, frygtede lige at skrive min 3 årig også sammen med mig og jeg nyder det såååå meget så dit indlæg gav mig lige mod til at skrive. jeg har heller aldrig hørt om en 18 årig dreng der sover sammen med sin mor. Han holder nok op, på et tidspunkt.

Hahaha ja mon ikke de gør

Ej men jeg forstår ikke helt hvorfor det er så kontroversielt at barnet sover i forældrenes seng. Lige siden urtiden har børn sovet i samme seng som deres mor og far, men i vores kultur er det blevet noget "man ikke taler om" eller nærmest er flov over at indrømme.

Jeg er ikke flov. Jeg synes (for det meste) at det er hyggeligt og mit barn har godt af det

Anmeld

16. november 2013

Pikku Myy

Anonym skriver:

Er det ondt hvis vi putter ham i vores seng og så ligger vi ham i Hans egen seng i eget værelse ?

I vil nok ikke opnå det ønskede resultat da han vil vågne op i løbet af natten og undre sig over hvordan han er endt i sin egen seng langt væk fra mor og far. Der er en mulighed for at han vil blive mistroisk og gøre alt hvad han kan for ikke at lægge sig til at sove.

Hvis I gerne vil at han skal sove i sin egen seng, vil det bedste I kan gøre være at lære ham at finde tryghed ved at sove i sin egen seng. Nogen tror på at det er bedst at tage tyren ved hornene og vise barnet hvordan I vil have det fra starten, og så tage den "kamp" det nok vil give. Nogen mener det er bedst at tage det i små etaper, hvor man først går til den næste når alle er trygge. Det kunne fx være ved at flytte hans seng ind I jeres soveværelse, og så først rykke den ind på hans eget værelse når han har lært at sove i sin egen seng.

Har du en fornemmelse af i hvilken ende af spektret I befinder jer?

Anmeld

16. november 2013

Maja_4000

Anonym skriver:

Det gør vi engang imellem hvis det har været en dum dag men vi 'aftaler' med Caroline at når mor og fra skal i seng, så bliver hun båret ind i sin egen seng.. Det virker altså her.. Hvis vi glemmer at sige det, vågner hun dybt ulykkelig om natten

Anmeld

16. november 2013

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

I vil nok ikke opnå det ønskede resultat da han vil vågne op i løbet af natten og undre sig over hvordan han er endt i sin egen seng langt væk fra mor og far. Der er en mulighed for at han vil blive mistroisk og gøre alt hvad han kan for ikke at lægge sig til at sove.

Hvis I gerne vil at han skal sove i sin egen seng, vil det bedste I kan gøre være at lære ham at finde tryghed ved at sove i sin egen seng. Nogen tror på at det er bedst at tage tyren ved hornene og vise barnet hvordan I vil have det fra starten, og så tage den "kamp" det nok vil give. Nogen mener det er bedst at tage det i små etaper, hvor man først går til den næste når alle er trygge. Det kunne fx være ved at flytte hans seng ind I jeres soveværelse, og så først rykke den ind på hans eget værelse når han har lært at sove i sin egen seng.

Har du en fornemmelse af i hvilken ende af spektret I befinder jer?

Men hans er en stor junior seng som ikk ka være i vores værelse :/ hva skal vi så

Hvis en af os sover på en madras i hans værelse indtil han føler sig tryg eller er det dårligt hvis han vænner sig til at vi ligger der

Anmeld

17. november 2013

lycly

Anonym skriver:

Jeg synes hellere I skal putte ham i sin egen seng og så acceptere at han kommer ind til jer. Men han bør lære i det mindste at falde i søvn i sin egen seng. For vanen med at falde i søvn i jeres tager meget længere tid at komme af med, end vanen med at han kommer ind til jer om natten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.