Jeres julegave beløb til jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2013

modesty

Her bruger vi 1000 kroner på aftengave. Og 300 for deres morgengave. Så 1300 på hvert barn.

Vi har fået at vide at det er et stort beløb, men personligt synes jeg at det er meget passende.

Det fik mig til at spekulere på hvad beløb andre giver deres børn for.

Så hvor meget giver i jeres børn for?  Og også gerne begrunde hvorfor, hvis der er en grund.

God Onsdag.

500 kr. er max. beløb (min søn er 2). Det er mest af alt en principsag, jeg bryder mig ikke om at købe dyrere gaver. Når han bliver større, og hvis han brændende ønsker sig en ting til f.eks 700 kr., så køber vi da nok for 700.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2013

Loa

Holbæktrunten skriver:

Ja nu er mine kun 2 år og 5 uger...

Den lille pelsreje får ingenting af os - vi har jo lige fået barselsgaver, og hun arver storebroderen legetøj, så synes sgu i forvejen det er svært at finde på ønsker til familien... Bliver allerede stresset -der kommer jo også en dåb i foråret

Den store på to år får vel for et par hundrede. Igen, jeg synes i forvejen det er svært at finde på gaveønsker, han har næsten lige haft fødselsdag. Og når de ikke selv kan sige hvad de ønsker sig er det svært.

Når ungerne bliver ældre tænker jeg at gavebeløbet bliver sat op til 4-500 kr. Men pt synes jeg ikke at det er nødvendigt at bruge en middelsvær formue, ungerne er ligeglade.

Har bekendte hvor børnene bliver så trætte af alle de gaver de får, så det slet ikke er sjovt og spændene for dem til jul og fødselsdag - det vil jeg gerne undgå med mine

Pelsreje har jeg godt nok aldrig hørt før

Anmeld

19. november 2013

MilleRasmussen

Det er første år hvor vi er forældre, vi er blevet enige om i år at vi køber en reol/kommode til hendes værelse, til alt hendes legetøj hun har og hun får meget mere i julen af folk!! ..

Men lige umiddelbart vil jeg tro det er på omkring 800 kr. tja ved ikke, hvis jeg finder noget til 500 som hun ønsker sig når hun bliver større er det jo det, det er ikke kun beløbet..

Anmeld

19. november 2013

misslea

Det helt fantastiske er jo, at folk gudskelov selv bestemmer og afgør, hvad de synes er rimeligt, passende og hvad pengepungen kan betale...

Min datter på 3 år er fløjtende ligeglad med hvad ting koster - eller hun har i hvert fald intet begreb om det...!! Til gengæld VED hun, at hendes aller største ønske er en udklædningsprinsessekjole (ja, ja man kan vidst godt høre, at jeg ikke har dyrket det der prinsessehalløj særligt meget...hahah), så NU skal hun da selvfølgelig have en prinsessekjole...!!! Den koster max 250 kr, og det er så dét hun får af os!!! Jeg VED, at hvis vi købte en masse "fyld", fordi vi ikke helt synes det er nok med den prinsessekjole, ja så vil hun nok bare sige tak og drøne lige tilbage til prinsessekjolen

Desuden får hun simpelthen så ufattelig mange gaver af den øvrige familie, så det er i forvejen svært for hende at overskue...

Wilma får aldrig særlig dyre ting i julegave af os - til gengæld kan vi meget bedre li' at forære hende nogle lidt større ting i løbet af året... hvor der er lidt mere ro, og ikke tusinde andre gaver at forholde sig til

Og så vil jeg bare slutte af med at sige, at jeg synes at folk skal gøre lige præcis, som de har lyst til - om det er gaver til 150 kr eller 2000 kr - det gør ikke glæden hos børnene hverken større eller mindre

Rigtig god dag.... fra Lea  

Anmeld

19. november 2013

wamse

Mine får for 300 hver, for det er hvad jeg har råd til

Anmeld

19. november 2013

roenlund

Min søn har lige haft fødselsdag og i den forbindelse skulle jeg bytte en gave for ham og samtidig købte jeg for lidt af de penge han fik. Da de gaver kom hjem efter ca 14 dage valgte vi (min mand og jeg) ikke at give ham mere end en af dem og gemme resten til jul, primært fordi jeg ikke ved hvad vi ellers skulle give ham til jul og jeg gider ikke at ønske os ting som vi ved han ikke vil komme til at lege med. Det betyder jo så at vi ingen penge bruger på julegaver ikke fordi vi ikke har pengene eller har lyst men fordi vi ikke ved hvad vi skal give ham...

Og frygter allerede at skulle finde på ønsker til resten af familien

Anmeld

19. november 2013

christina-mor-til-4

I vores familie får alle 4 børn for 500 kr hver. vi giver hinanden for max 1000 kr. Mine forældre og svigerforældre og 13 stk fætre og kusiner får for 200 pr mand ... resten giver vi ikke gaver til ... men samlet giver det også et gave beløb på ca 6600 kr i alt :0) 

Anmeld

19. november 2013

Mamalou

Jeg har ikke et fast beløb på gaver til min søn. Jeg køber det han ønsker sig, eller det jeg synes han ønsker sig. Han er ikke så gammel endnu I år får han en iPad, så det er en dyr gave og slet ikke i samme prisklasse som han ellers ville have fået for. 

Jeg har aldrig hørt om den måde I gør det på, hvor børnene selv vælger. Det lyder som en fin måde at gøre det på  

Vh. Louise

Anmeld

19. november 2013

sille000

Efterår mor skriver:

Her bruger vi 1000 kroner på aftengave. Og 300 for deres morgengave. Så 1300 på hvert barn.

Vi har fået at vide at det er et stort beløb, men personligt synes jeg at det er meget passende.

Det fik mig til at spekulere på hvad beløb andre giver deres børn for.

Så hvor meget giver i jeres børn for?  Og også gerne begrunde hvorfor, hvis der er en grund.

God Onsdag.

i år får de for 1500 til hver eller det er hvad jeg har købt for nu. men der er længe til jul så kan ikke love at der ikke bliver købt mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.