Jeres julegave beløb til jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2013

Tip!

Jeg aner ikke hvad min søn skal have i julegave endnu, heller ikke hvad beløbet bliver.. 

han ønsker sig brændende en guitar, så den skal han da ha ydermere ønsker han sig bare en kæmpe brandbil.. Den må jeg på jagt efter

jeg har for længst købt hans kalendergaver og de er pakket ind og klar til at blive puttet i hans jule sokke  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2013

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Efterår mor skriver:

Her bruger vi 1000 kroner på aftengave. Og 300 for deres morgengave. Så 1300 på hvert barn.

Vi har fået at vide at det er et stort beløb, men personligt synes jeg at det er meget passende.

Det fik mig til at spekulere på hvad beløb andre giver deres børn for.

Så hvor meget giver i jeres børn for?  Og også gerne begrunde hvorfor, hvis der er en grund.

God Onsdag.

Det er meget forskelligt. I år får de for 1100.
Syntes beløbet varierer men for det meste ligger det på 1000 kr i jule og fødselsdagsgaver.
Syntes folk skal gøre som de har lyst.
Meb på den anden side vil jeg os sige dem der holder fast på et beløb men barnet i ønsker sig noget. Kan det os blive for mange sjove gaver der ik vil blive brugt.

Anmeld

15. november 2013

et-ønske

Det kommer vel også an på hvor mange børn man har. Og ikke mindst hvad man har råd til!

Hvis man har råd til at give for 1300 kr er det jo super

Det har vi på ingen måde, med tre børn og to på vej holder vi lav profil men vi plejer nu heller ikke at give mega dyre gaver, vi vil hellere give ture til Lalandia, Fårup, weissenhauser og komme på ferie.

Så de tre vi har får for cirka 500 kr i fødselsdagsgave og julegave

Anmeld

15. november 2013

et-ønske

Thereseh skriver:

Vi køber noget til omkring 4-500 kr, eller mindre. Min mand har en stor familie, og sidste år kørte vi hjem derfra efter julefrokost, med 7 store pakker Duplo og andet legetøj, fordi de ikke kan begrænse sig.... Så han mangler ikke rigtig noget. 

Isaac har selv set sig lun på en Postmand Per bil til 150 kroner, så i sidste ende kan det også være at vi nøjes med den. Det vigtigste er jo at han bliver glad for gaven, og ikke hvad den koster. 

Morgengave, kender jeg slet ikke noget til, så det kan jeg ikke svare på 

Vi gør heller ikke i morgengaver, har aldrig helt forstået det

Anmeld

15. november 2013

TNBC

Efterår mor skriver:

Her bruger vi 1000 kroner på aftengave. Og 300 for deres morgengave. Så 1300 på hvert barn.

Vi har fået at vide at det er et stort beløb, men personligt synes jeg at det er meget passende.

Det fik mig til at spekulere på hvad beløb andre giver deres børn for.

Så hvor meget giver i jeres børn for?  Og også gerne begrunde hvorfor, hvis der er en grund.

God Onsdag.

morgengave?? er den 24 eller 25???

har aldrig hørt om morgengave.. (lyder lidt amerikansk, da de jo først får deres gaver den 25 om morgenen..)
vi har alle gaverne liggende under træet og så kan de små få en af gaverne i løbet af dagen, hvis det skulle være..

Anmeld

15. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Efterår mor skriver:

Vi har en regel herhjemme at barnet selv er med ude og købe sin julegave. De får 1000 kroner hver og bestemmer selv hvad de vil fylde i kurven i ToysRus. De ELSKER det, og faktisk er de blevet mere ivrige efter deres gave nu hvor de ved hvad der ligger under træet. Deres morgengave ved de ikke hvad de får, men 300 synes jeg er passende.

Synes virkelig heller ikke beløbet er afgørende, vil bare lige høre hvad andre gav deres, siden vi har modtaget den reaktion

Nu må du ikke tage det som et angreb. Jeg har bare aldrig hørt om nogen der gør det på den måde.
Går børnene så ikke glip af hele spændingen, overraskelsen, at få noget de måske ikke har ønsker sig men som de så finder du af er fedt alligevel? Og er du ikke bange for at de lærer at det handler om at få og ikke give?
Ja det var lige et par undrende spørgsmål

Anmeld

19. november 2013

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Ja jeg troede heller ikk det med morgengaver er noget der er her i dk

Og jeg har ikk børn 

men har testet positivt igår  Så der er en lille på vej og det er første barn 

og min mand og jeg har snakket om det før og vi vil

give vores barn for 1000 kr når det jul og 1000 kr til fødselsdag

Anmeld

19. november 2013

Annette A

De får alle tre gaver for en værdi af 150 kr. Den ene har så været på tilbud til 90 kr. men har kostet 150 oprindeligt. Egentlig skulle de kun have haft for 100 kr. men fandt nogle lidt bedre gaver til lidt mere. Vi giver dem ikke for mere da far er studerende på SU uden arbejde ved siden af og jeg er hejmmegående så derfor må vi prioritere sådan. Når vi en dag har arbejde regner vi med at de vil få for ca. 300 kr hver til jul men igen handler det mere om den rigtige gave, men det er selvfølgelig vigtigt at de får for nogenlunde det samme beløb.

Anmeld

19. november 2013

lineog4

Yurie skriver:

morgengave?? er den 24 eller 25???

har aldrig hørt om morgengave.. (lyder lidt amerikansk, da de jo først får deres gaver den 25 om morgenen..)
vi har alle gaverne liggende under træet og så kan de små få en af gaverne i løbet af dagen, hvis det skulle være..

Nu skal jeg ikke kunne svare for andre, men her hjemme er der altid noget i sokken om morgenen d. 25. Det er noget meget småt og kan såmænd også være chokolade, men grunden er min mand er italiener, og der holder de jul d. 25. Ikke om morgen som USA men til frokost... De giver dog ikke store gaver til jul men til hellige trekonger - grundet det jo var der Jesus fik gaver, og i den region hvor vi boede da vi mødtes fik de også en stor gave til Lucia dag. Men synes der skal være lidt fra farmands traditioner også så de får en lille bitte ting d. 25. Men ikke lucia og hellige trekonger

Anmeld

19. november 2013

Mettefpigen

I år bli'r der desværre nok først julegaver i januar, da jeg er blevet sygemeldt så bli'r nødt til at droppe skolen så får næsten ingen penge til d 1... men har normalt ingen fast pris... går efter hvad han kan lide.. regner med at købe en juniorseng til ham :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.