Jeres julegave beløb til jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.090 visninger
78 svar
38 synes godt om
13. november 2013

Efterår mor

Her bruger vi 1000 kroner på aftengave. Og 300 for deres morgengave. Så 1300 på hvert barn.

Vi har fået at vide at det er et stort beløb, men personligt synes jeg at det er meget passende.

Det fik mig til at spekulere på hvad beløb andre giver deres børn for.

Så hvor meget giver i jeres børn for?  Og også gerne begrunde hvorfor, hvis der er en grund.

God Onsdag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2013

Dorthe1986

Efterår mor skriver:

Her bruger vi 1000 kroner på aftengave. Og 300 for deres morgengave. Så 1300 på hvert barn.

Vi har fået at vide at det er et stort beløb, men personligt synes jeg at det er meget passende.

Så hvor meget giver i jeres børn for?  Og også gerne begrunde hvorfor, hvis der er en grund.

God Onsdag.

Jeg har ikke rigtig noget fast beløb, men i år bliver det omkring 600 kr for selve julegaven :-)

Anmeld

13. november 2013

esioul

Efterår mor skriver:

God Onsdag.

Jeg synes ikke man skal gøre det op i beløb, men derimod købe hvad barnet ønsker sig.

Jeg har ingen børn - endnu. Men synes ikke beløbet er altafgørende.

Så synes helt bestemt i skal gøre, lige præcis som i lyster

Anmeld

13. november 2013

Efterår mor

Dorthe1986 skriver:

Jeg har ikke rigtig noget fast beløb, men i år bliver det omkring 600 kr for selve julegaven :-)

Det er også et rigtig godt beløb, er sikker på at dine eller dit barn får præcis hvad det ønsker sig 

Anmeld

13. november 2013

Efterår mor

Dorthe1986 skriver:

Det er også et rigtig godt beløb, er sikker på at dine eller dit barn får præcis hvad det ønsker sig 

Anmeld

13. november 2013

sandramor

Efterår mor skriver:

God Onsdag.

Ja okay det er noget mere end hvad jeg giver...
Jeg giver børnene for ca 400kr hver...
Grund? Ja for det første er jeg enlig mor til to... Og ja så er der intet den store ønsker sig som er i den pris klasse :-) og sæks synes bare 400kr er passende for mig :-)

Anmeld

13. november 2013

Efterår mor

esioul skriver:

Jeg synes ikke man skal gøre det op i beløb, men derimod købe hvad barnet ønsker sig.

Jeg har ingen børn - endnu. Men synes ikke beløbet er altafgørende.

Så synes helt bestemt i skal gøre, lige præcis som i lyster

Vi har en regel herhjemme at barnet selv er med ude og købe sin julegave. De får 1000 kroner hver og bestemmer selv hvad de vil fylde i kurven i ToysRus. De ELSKER det, og faktisk er de blevet mere ivrige efter deres gave nu hvor de ved hvad der ligger under træet. Deres morgengave ved de ikke hvad de får, men 300 synes jeg er passende.

Synes virkelig heller ikke beløbet er afgørende, vil bare lige høre hvad andre gav deres, siden vi har modtaget den reaktion

Anmeld

13. november 2013

Dorthe1986

Efterår mor skriver:

Det gør han helt bestemt :-) jeg er enlig mor på dagpenge, men altså jeg ser ikke så meget på prisen (selvfølgelig skal vi kunne leve) men jeg går ikke så meget op i beløbene :-)

Anmeld

13. november 2013

Efterår mor

sandramor skriver:

Ja okay det er noget mere end hvad jeg giver...
Jeg giver børnene for ca 400kr hver...
Grund? Ja for det første er jeg enlig mor til to... Og ja så er der intet den store ønsker sig som er i den pris klasse :-) og sæks synes bare 400kr er passende for mig :-)

Tak for dit svar. 400 kroner er også meget, og man kan få mange gode ting for de penge 

Og det er jo ikke beløbet der er afgørende, så længe barnet er glad for sin gave juleaften, kunne gaven have kostet en 10'er. 

Anmeld

13. november 2013

Efterår mor

Det gør han helt bestemt :-) jeg er enlig mor på dagpenge, men altså jeg ser ikke så meget på prisen (selvfølgelig skal vi kunne leve) men jeg går ikke så meget op i beløbene :-)

Beløbet er hellere ikke afgørende, bare barnet er glad for sin gave. Og en gave til 600 kan være præcis ligeså god som en til 1000. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.