Hvor meget laver/deltager jeres børn der hjemme.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2013

Lullaby

Pigerne hjælper med at dække bord, bære deres egen tallerken ud og hvis vi har rigtig travlt så skal de også hjælpe med at rydde bordet. Så smider de selv deres tøj til vask i de rigtige kurve. De lægger selv deres tøj på plads. Jeg har lagt det sammen i bunker så det er lige til. Engang imellem beder jeg dem hjælpe med at rydde op i feks stuen. Så rydder de al legetøjet op og lægger det i de rigtige kasser.
Udover det, så hjælper de med maden de dage de har lyst.
Izabella skal desuden bære skrald ud og Yazmin give kattene mad og vand.
For mig er det vigtigt, at de lærer fra starten af, at vi er en familie som hjælper hinanden.
De kan også selv smøre deres madder hvis de er sultne, smide en bolle i ovnen på de rigtige grader osv.
Min svigerindes børn kan ikke engang selv tage tøjet af og på fordi hun gør alt derhjemme. Mine børn hjælper hendes hver gang de er sammen. Jeg sætter en ære i, at de er så selvhjulpne som muligt så de kan klare sig senere i livet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2013

Momo

Pigerne hjælper med at dække bord, bære deres egen tallerken ud og hvis vi har rigtig travlt så skal de også hjælpe med at rydde bordet. Så smider de selv deres tøj til vask i de rigtige kurve. De lægger selv deres tøj på plads. Jeg har lagt det sammen i bunker så det er lige til. Engang imellem beder jeg dem hjælpe med at rydde op i feks stuen. Så rydder de al legetøjet op og lægger det i de rigtige kasser.
Udover det, så hjælper de med maden de dage de har lyst.
Izabella skal desuden bære skrald ud og Yazmin give kattene mad og vand.
For mig er det vigtigt, at de lærer fra starten af, at vi er en familie som hjælper hinanden.
De kan også selv smøre deres madder hvis de er sultne, smide en bolle i ovnen på de rigtige grader osv.
Min svigerindes børn kan ikke engang selv tage tøjet af og på fordi hun gør alt derhjemme. Mine børn hjælper hendes hver gang de er sammen. Jeg sætter en ære i, at de er så selvhjulpne som muligt så de kan klare sig senere i livet.

Ja jeg mener også det er meget vigtigt at de lære det fra starten af, og mine børn kan også mere eller mindre alt selv, men trænger bare til det er lidt mere struktureret.

Hvor gamle er dine børn? Der er desværre bare rigtig mange børn i børnehaven som ikke kan selv og det gør det bare det mere besværeligt for pædagogerne Børnene bliver så stolte når de kan selv 

Anmeld

10. november 2013

Lullaby

Momo skriver:

Ja jeg mener også det er meget vigtigt at de lære det fra starten af, og mine børn kan også mere eller mindre alt selv, men trænger bare til det er lidt mere struktureret.

Hvor gamle er dine børn? Der er desværre bare rigtig mange børn i børnehaven som ikke kan selv og det gør det bare det mere besværeligt for pædagogerne Børnene bliver så stolte når de kan selv 

Yazmin er 5 og Izabella 8.

Anmeld

10. november 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Her er de 4 1/2 år og 6 år. De er også meget hjælsomme når de gider, men der er ting jeg forventer af dem. De skal selv tage deres tallerkner over på køkkenbordet når de har spist, de skal ligge deres tøj i en bunke når de får nattøj på (de behøver ikke, at ligge det i vasketøjskurven selvom min datter på 4 1/2 år altid gør det) og så skal de rydde op med det legetøj de er færdige med inden de tager noget nyt frem. De får selvfølgelig hjælp til det med legetøjet, men de andre ting gør de helt af dem selv.

F.eks. i morges havde de rodet hele stuen til da de legede hule og brugte flere timer på det. Men da de var færdige skulle de lige hjælpes til, at det skulle ryddes op inden, at de hev togbanen frem (som der i øvrigt slet ikke var plads til pga. hulen).

Jeg synes generelt de er ret gode til, at hjælpe til og vi inddrager dem det de har lyst. Det kan være lige fra at skærer salat, dække bord, tømme opvaskemaskine, bærer vasketøjet ud til vaskemaskinen, feje udenfor mv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.