Mine unger og jeg er jo næsten lige flyttet for os selv, og jeg har nogen hjælpsomme børn NÅR de gider 
Jeg går hjemme sygemeldt med alvorlig angst og OCD og en af mine problemer er at hvis der roder går jeg helt ned med flaget og gemmer mig væk i hjørnet af sofaen. Før der havde jeg jo min x mand til at hjælpe/sørge for det blev ordnet, især køkkenet må absolut bare ikke rode.
Nu her hvor jeg er alene er det super vigtigt for mig at det ikke roder for der går det bare ikke jeg går ned pga det. Så derfor roder jeg jo meget op hele tiden og kan mærke at jeg er begynd at blive lidt irriteret over at ungerne ikke hjælper lidt mere til. Bla med at de rydder op efter dem selv, hjælper lidt hvor de kan.
Hvor meget hjælper jeres børn der hjemme, har de faste ting de skal gør, hvordan køre jeres hverdag? hvordan er jeres rytme i løbet af dagen?
Jeg mangler simpelthen noget mere struktur i hverdag fx at de selv sætter deres tallerken over på bordet, selv lægger deres tøj i vasketøjs kurven, at de deltager lidt mere i hverdagen. Min børn er næsten 3 og 5.
Håber i kan fortælle mig hvordan det køre hos jer.
Kh Momo
Anmeld