Hvornår er barnet gammelt nok til en tablet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
@BRUGER skriver:

Jeg har stemt ældre. Syntes ikke en tablet er legetøj, og jeg vil 20 gange heller give mine børn noget hvor de skulle bruge deres fantasi. Syntes det er synd der er så meget med apps, mobiler, tablets og tv idag. 

En tablet kan også udfordre fantasien. I bund og grund handler det vel om hvordan man bruger den.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2013

lycly

CamiRon skriver:

Altså som en julegave... Den skal bare bruges til spil.

Jeg har stemt ældre. Synes for det første at børn 2-6 år er for lille til en så stor gave, og for det andet så findes der så meget andet godt legetøj som styrker deres fantasi og kreativitet meget mere end en ipad

Anmeld

9. november 2013

B&J

Jaaa tidligt vores søn låner min søsters han ønsker sig nemlig en han er 3½ og han kan finde ud af den til hudløshed

utroligt syntes jeg.... men syntes det er en god ide fordi vi spiller tit opgave spil sammen der på og han kan for det meste det hele selv

og min mor har sagt han ville få en i fødselsdags gave af hende

Anmeld

9. november 2013

FruStolpe

CamiRon skriver:

Vores datter fik en tablet da hun blev 2 

Anmeld

9. november 2013

Mamalou

CamiRon skriver:

Min søn på 2,5 år får en iPad i julegave. Vi har familie langt væk både på min og faderens side, så planen er at han også Kan se tegnefilm på den, når vi rejser.

Vh. Louise

Anmeld

9. november 2013

Mamalou

pernille.23 skriver:

Mille fik sin da hun var næsten 1,5 år.

Og hun har brugt den lige siden..

Arbejder selv i en vuggestue hvor vi har en til børnene, og der så jeg hvilken apps de var glade for..

Hvilke app's kan du anbefale? Min søn på 2,5 år får nemlig en iPad i julegave.

Vh. Louise

Anmeld

9. november 2013

@BRUGER

mor:) skriver:

En tablet kan også udfordre fantasien. I bund og grund handler det vel om hvordan man bruger den.

Selvfølgelig kan en tablet det...  

Men! Jeg siger jo også bare, at JEG ville give mit barn noget andet der kunne sætte fantasien frem.

Min personlige holdning er at en tablet ikke er til børn (om den kan udfordre fantasien eller ej).. Der findes SÅ meget legetøj der kan sætte tankerne igang, og som kan holde til mere end en tablet.. 

Anmeld

9. november 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
@BRUGER skriver:

Selvfølgelig kan en tablet det...  

Men! Jeg siger jo også bare, at JEG ville give mit barn noget andet der kunne sætte fantasien frem.

Min personlige holdning er at en tablet ikke er til børn (om den kan udfordre fantasien eller ej).. Der findes SÅ meget legetøj der kan sætte tankerne igang, og som kan holde til mere end en tablet.. 

Jeg ville heller aldrig give min dreng det. Han er også kun to. Men min kæreste har en ipad (arbejdsrelateret) som vores dreng låner når vi synes han skal det. Han sidder aldrig alene med den, så synes bare jeg også kan se en masse fordele ved en ipad.
Jeg tror bare jeg har svært ved at forstå hele den her "forskrækhed" der er hos mange. For hvad er det egentlig vi vil beskytte imod?

Anmeld

9. november 2013

@BRUGER

mor:) skriver:

Jeg ville heller aldrig give min dreng det. Han er også kun to. Men min kæreste har en ipad (arbejdsrelateret) som vores dreng låner når vi synes han skal det. Han sidder aldrig alene med den, så synes bare jeg også kan se en masse fordele ved en ipad.
Jeg tror bare jeg har svært ved at forstå hele den her "forskrækhed" der er hos mange. For hvad er det egentlig vi vil beskytte imod?

Det jo også helt fint, man behøver jo ikke være af fuldkommen samme mening. 

Jeg ved ikke hvad andre beskytter deres børn mod, når vi snakker tablet fjernsyn mm. Jeg kan kun snakke for mig selv, og vil ikke sige jeg "beskytter" mit barn mod en tablet og andre lign ting, men jeg vælger bare at købe legetøj istedet for. 

Jeg tror det kommer af, at dengang jeg var barn, jamen der var der ikke noget der hed at man bare tændte for fjernsynet eller satter sig med en telefon.. Der tog man sine gummistøvler på og så ellers bare ud i regnen og hoppe i vandpytter med sin søster.. Eller lege med barbie dukker med to af sine venner fra børnehaven... Her den anden dag så jeg en far og hans to drenge på omkring de 8-9 år, og de sad ALLE begravet med hovedet i deres iphones.. Syntes bare det er så sørgeligt.. Men det jo bare hvordan jeg ser det.. 

Anmeld

9. november 2013

TNBC

@BRUGER skriver:

Det jo også helt fint, man behøver jo ikke være af fuldkommen samme mening. 

Jeg ved ikke hvad andre beskytter deres børn mod, når vi snakker tablet fjernsyn mm. Jeg kan kun snakke for mig selv, og vil ikke sige jeg "beskytter" mit barn mod en tablet og andre lign ting, men jeg vælger bare at købe legetøj istedet for. 

Jeg tror det kommer af, at dengang jeg var barn, jamen der var der ikke noget der hed at man bare tændte for fjernsynet eller satter sig med en telefon.. Der tog man sine gummistøvler på og så ellers bare ud i regnen og hoppe i vandpytter med sin søster.. Eller lege med barbie dukker med to af sine venner fra børnehaven... Her den anden dag så jeg en far og hans to drenge på omkring de 8-9 år, og de sad ALLE begravet med hovedet i deres iphones.. Syntes bare det er så sørgeligt.. Men det jo bare hvordan jeg ser det.. 

Jeg blev også rigtig glad da jeg var på en legeplads og så tre 10-12årige lege på legepladsen uden mobil eller tablet. De havde det sjovt udenfor, men ting der ikke brugte strøm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.