Hvornår er barnet gammelt nok til en tablet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvornår er barnet gammelt nok til en tablet?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.940 visninger
22 svar
20 synes godt om
7. november 2013

CamiRon

Altså som en julegave... Den skal bare bruges til spil.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2013

TNBC

CamiRon skriver:

lige så snart de kan bruge den. når de er små, ligger den jo ikke fremme, så de bare kan tage den. det er forældrene der bestemmer hvor meget den må blive brugt. der er så mange gode apps til små børn..
men jeg ville nok ikke købe en til dem, men som er jeres, og de kan låne, når de er så små. de er jo ligeglade om det er deres eller ej..

Anmeld

7. november 2013

Mother-love

Isabella har brugt vores siden hun var et år. Og da jeg fik ny fik hun min den gamle og der var hun 1,5 år tror jeg. Og hun bruger den faktisk kun om morgenen når hun spiser morgenmad. Hvor hun ser netflix. Ellers laver hun puslespil og vendespil nogen gange også.
Og hun har lært meget af at bruge iPaden. Hun har så også haft styr på hvordan man låser den op og går ind og ud af programmerne siden hun var lidt over et år gammel.
Hun var så dygtig til det. At en dag hvor hun sad med farmors alm mobil sad hun og kørte fingrene på skærmen og ikke kunne forstå der ikke skete noget hahahahaha

Anmeld

7. november 2013

M (:

CamiRon skriver:

Jeg har stemt "ældre" for synes at så små børn skal bruge deres fantasi i stedet for at spille på tablet. Dermed ikke sagt at de aldrig må, men i de mængder jeg på nuværende synes er ok, ville det være fjollet at give barnet sin egen tablet.

Anmeld

7. november 2013

Tvillingemor80

mine får tablets i år - de er 3½ .. Men ikke sådan nogle dyre nogen .. Vi har købt to fra samsung, tab 2, 7 tommer til 799.

Synes ikke man kan være for lille - det er vel når forældrene synes det kunne være sjovt... Så længe det bare er spil og leg og ikke en babysitter

Anmeld

7. november 2013

pernille.23

Mille fik sin da hun var næsten 1,5 år.

Og hun har brugt den lige siden..

Arbejder selv i en vuggestue hvor vi har en til børnene, og der så jeg hvilken apps de var glade for..

Anmeld

7. november 2013

Giraffen

CamiRon skriver:

vores datter er halvandet og vi bruger den meget sammen

så kigger vi på dyr - det er jo sådan set bare ligesom en bog hvor der er lyd på

så tager vi billeder sammen og ringer til mormor på face-time og fjoller rundt

hun er også blevet skarp til vendespil og elsker at tegne "is" med rasmus klump og lave pandekager

vi har brugt det som et udviklingslegetøj hvor vi ikke bare ser et billede af en ananas, men hvor hun kan se at den kan komme på en pandekage, så hun får mere kontekst i det

vi læser også masser af bøger og leger puslespil og motorik-lege - jeg ser ipad'en som et supplement til de andre ting

for hvor det er godt for de små grå giver det ikke så meget til grov-motorikken, da det er 2D

Men jeg synes ikke der er nogen grund til at hun har hendes egen før om mange år (sådan har jeg det hvertfald lige nu) - én ipad er rigeligt til vores familie på tre

Anmeld

7. november 2013

Noneother

Tvillingemor90 skriver:

mine får tablets i år - de er 3½ .. Men ikke sådan nogle dyre nogen .. Vi har købt to fra samsung, tab 2, 7 tommer til 799.

Synes ikke man kan være for lille - det er vel når forældrene synes det kunne være sjovt... Så længe det bare er spil og leg og ikke en babysitter

Det er osse den jeg valgte til min søn da han fyldte 3.

Stort hit, og tager en del tæsk, selv uden cover.

Til TS.

Så længe det ikke bliver hele deres liv, synes jeg ligeså godt at de kan starte tidligt.
Det er fremtiden rigtig mange steder, og de lærer bare så godt I den alder.

Min dreng har I hvert fald helt styr på den tablet.

Anmeld

7. november 2013

Laulund87

Maria får en efter jul når hun lige er fyldt 4

Det vil være hendes, men vi kommer nok også til at låne den og der vil selvfølgelig ikke være frit brug.

Anmeld

8. november 2013

@BRUGER

CamiRon skriver:

Jeg har stemt ældre. Syntes ikke en tablet er legetøj, og jeg vil 20 gange heller give mine børn noget hvor de skulle bruge deres fantasi. Syntes det er synd der er så meget med apps, mobiler, tablets og tv idag. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.