Jeg er enig med mange kommentarer du allerede har fået, men jeg bliver nødt til at tilføje at jeg synes det er meget egoistisk at beholde hunden fordi DU ikke kan undvære DEN!
Det handler jo om et væsen som ikke selv er herre over sit liv, og han fortjener da at være et sted der kan give ham det mest optimale liv inkl. opmærksomhed, lege, gåture osv. Han kan jo også mærke at du ikke har det godt når i går tur.
Hvis man elsker nogen, er man nogle gange nødt til at slippe dem fri - kender du det udtryk?
Jeg tænker også at det er synd for hunden at skulle bo sammen med et menneske som synes den er irriterende. Den kan mærke det, det er sikkert! Og det fortjener den slet ikke!
Mht. en kommentar du fik om at baby er kedelig i starten, så sagde min kæreste det til mig lige ud: Vi kan godt få et barn, men jeg er ikke god til de helt små, så du skal nok regne med at jeg først kommer på bane senere hen, men så også indhenter de "fortabte" måneder. Fair nok - så var det jo mit valg!
Han elsker vores datter mere end noget andet, og selvom hun "kun" er 6 mdr, så er han på og han deltager! Han skal også have 6 ugers barsel til januar.
Så jeg mener at det i bund og grund handler om forventningsafstemning inden man kaster sig ud i sådanne "projekter". Det kan spare en masse frustrationer 
Anmeld