De der "bollehåndtag"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2013

FrkZier

bøllen skriver:

Ej nu spørg jeg nok dumt . Rå grønsager ?

og bruger du ikke nogen form for væske 

du kan sagtens tilføje lidt vand eller fx æblejuice så den bliver tyndere, jeg plejer at bruge ca 1dl vand

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2013

1990h

FrkZier skriver:

Frugt er faktisk alligevel heller ikke så skide sundt som alle tror pga. frugtsukkeret for dit blodsukker til at stige (jojo selvfølgelig sundere end en marsbar)
der findes SÅ mange andre grøntsager end gullerøder, så dem holder du dig bare fra og guffer løs i de andre

et vægttab er 80% sund kost og 20% motion - så uanset hvor meget motion du dyrker vil du ikke tabe dig medmindre du samtidig spiser sund

Jeg kan lige give dig et lille indblik i hvad jeg spiser (har tabt 35kg)

morgenmad; skyr m. fx: banan, granatæble, hindbær - du kan putte ALT på næsten
grøntsags smoothie

frokost: laks på ristet rugbrød, avokado m. rejer, laks wrapped i en tortilla m. salat og/eller avokado

aftensmad: magert kød + MASSERE grønt

snacks: et stykke minimum knækbrød m. light reje eller kalkun ost, en nupo snack bar eller en lille håndfuld nødder

og maaaaaaaaaaassere af vand

mht. til 'bollehåndtagene' så er det de skrå mavemuskler du skal have fat i, stil dig fx med hoftebredte mellem fødderne med en håndvægt i den ene hånd og læn dig ned mod gulvet i den side du har vægten.

ellers er der standart skrå situps

hvis man ikke kan lide fisk t hvad er så gode alternativer til frokost??

Anmeld

8. november 2013

FrkZier

1990h skriver:

hvis man ikke kan lide fisk t hvad er så gode alternativer til frokost??

noget med proteiner - prøv så vidt muligt at undgå for meget stivelse; brød, kartofler osv.
du kan fx lave proteinpandekager, lidt mel, lidt banan og/eller avokado lidt skummetmælk most sammen og på panden og så top det med fx skyr som jo er en protein bombe af rang.
men generelt er proteiner godt da det mætter langt bedre end kulhydrater og så køre du længere på literen og er ikke så tilbøjelig til at snacke

Anmeld

8. november 2013

Giraffen

camian skriver:

Er der mon nogen af jer rigtig kloge kvinder der har et godt råd til at få de kæmpe "håndtag" væk? 

Jeg var lige på vægten, og er næsten oppe på samme vægt som da jeg var højgravid, det er 5 år siden jeg var det�� jeg ved at jeg skal lægge en del usundt til side og spise mere fornuftigt. 

har i evt en ide til hvad jeg skal spise i løbet af dagen? Jeg tåler ikke det meste frugt, og kan heller ikke tåle gulerødder Fik i tidernes morgen lavet en kosteskabets af min læge, men da jeg opnåede ønskede vægt blev den desværre smidt ud.

så hjælp kære kvinder��

jeg har smidt 5 kg med myfitnesspall - genial app så er det bare at få registreret - så kan man lynhurtigt se hvor de "tomme kalorier" kommer ind henne

det bedst du kan gøre er at starte med bare at tracke det du spiser nu, så kan du justere og se hvor filmen knækker

det er rigtig motiverende at man kan taste motion ind (jeg har pulsmåler) så kan man virkelig spare op til de der usunde måltider (som der efter min mening også skal være plads til)

Jeg dur IKKE til strenge regler hvor der er madvarer jeg IKKE må få eller SKAL spise - for mig handler det om portioner og ikke mindst antallet af dem

Men uden den app havde jeg ikke kommet i nærheden af mit mål, der hedder at få vaskebræt inden jul

Anmeld

8. november 2013

1990h

FrkZier skriver:

noget med proteiner - prøv så vidt muligt at undgå for meget stivelse; brød, kartofler osv.
du kan fx lave proteinpandekager, lidt mel, lidt banan og/eller avokado lidt skummetmælk most sammen og på panden og så top det med fx skyr som jo er en protein bombe af rang.
men generelt er proteiner godt da det mætter langt bedre end kulhydrater og så køre du længere på literen og er ikke så tilbøjelig til at snacke

okai tak

Anmeld

12. november 2013

Starfish

camian skriver:

Er der mon nogen af jer rigtig kloge kvinder der har et godt råd til at få de kæmpe "håndtag" væk? 

Jeg var lige på vægten, og er næsten oppe på samme vægt som da jeg var højgravid, det er 5 år siden jeg var det�� jeg ved at jeg skal lægge en del usundt til side og spise mere fornuftigt. 

har i evt en ide til hvad jeg skal spise i løbet af dagen? Jeg tåler ikke det meste frugt, og kan heller ikke tåle gulerødder Fik i tidernes morgen lavet en kosteskabets af min læge, men da jeg opnåede ønskede vægt blev den desværre smidt ud.

så hjælp kære kvinder��

Prøv stenalderkost

Anmeld

17. november 2013

Glad Giraf

FrkZier skriver:

Frugt er faktisk alligevel heller ikke så skide sundt som alle tror pga. frugtsukkeret for dit blodsukker til at stige (jojo selvfølgelig sundere end en marsbar)
der findes SÅ mange andre grøntsager end gullerøder, så dem holder du dig bare fra og guffer løs i de andre

et vægttab er 80% sund kost og 20% motion - så uanset hvor meget motion du dyrker vil du ikke tabe dig medmindre du samtidig spiser sund

Jeg kan lige give dig et lille indblik i hvad jeg spiser (har tabt 35kg)

morgenmad; skyr m. fx: banan, granatæble, hindbær - du kan putte ALT på næsten
grøntsags smoothie

frokost: laks på ristet rugbrød, avokado m. rejer, laks wrapped i en tortilla m. salat og/eller avokado

aftensmad: magert kød + MASSERE grønt

snacks: et stykke minimum knækbrød m. light reje eller kalkun ost, en nupo snack bar eller en lille håndfuld nødder

og maaaaaaaaaaassere af vand

mht. til 'bollehåndtagene' så er det de skrå mavemuskler du skal have fat i, stil dig fx med hoftebredte mellem fødderne med en håndvægt i den ene hånd og læn dig ned mod gulvet i den side du har vægten.

ellers er der standart skrå situps

Den der øvelse med vægtene... en VILDT tarvelig øvelse... hold k... jeg har ondt i dag Hehe

Anmeld

17. november 2013

Anitta J

Glad Giraf skriver:

Den der øvelse med vægtene... en VILDT tarvelig øvelse... hold k... jeg har ondt i dag Hehe

Den er virkelig effektiv! Jeg har brugt den siden jeg oprettede mit indlæg og jeg kan allerede se stor forskel, men nøj nogle ømme muskler og så har jeg allerede smidt 1,5 kg og mine "rygdeller" er næsten væk

Anmeld

17. november 2013

Kildebakken

camian skriver:

så hjælp kære kvinder��

Køb bogen "spis maven flad" den er helt genial til at fjerne kg og fedt i det område;-) 

Anmeld

17. november 2013

tarkoflen

Jeg har en veninde der har tabt sig godt og vel 20 kg siden februar på dukan kuren og lad os sige det som det er, hun har rygrad som en regnorm, men det her har hun kunne holde, fordi man gerne må drikke light sodavand og man kan også lave lækre snacks og kager

Held og lykke med vægttabet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.