BigHope13 skriver:
Ja bom bom ved ikke om den passer ind her eller under graviditet men så må i lige flytte den
jeg går jo her i min lille kedelige osteklokke 40+4 og stadig ingen tegn på snarlig fødsel.
Jeg har idag fået ringet til svangergangen på sønderborg sygehus og fået tid til overbårenheds undersøgelse som skal finde sted når man er gået en uge over tid.
Jeg fik så en tid på fredag 40+6 de ville gerne lige se mig inden weekenden nemlig.
Nu kunne jeg da godt tænke mig at høre lidt historier fra jer som har været til sådanne undersøgelser
Har fået en folder hvor der står at der skal tjekkes urinprøve , blodtryk, der skal køres en strimmel, det har jeg ikke prøvet før , hvad er det? Og hvor lang tid tager det ca? Mener selv det er sådan en som måler hjerteaktivitet ved den lille, plukkeveer og veer og sådan ikke??
Og så står der også at der skal laves en scanning for at måle fostervandsmængde , skøn på størrelse osv.
hvad skete der til jeres undersøgelse?
Fik i tid til igangsættelse? og hvordan blev i sat igang? Osv osv kom bare med historier 
Altså! Nu skal du bare høre 
Her i Viborg er det sådan, at man skal ringe til svangreafsnittet når man er knapt 10 dage over, og få en tid til tjek/igangsættelse når man så er de der 10 dage over..
Jeg ringede da jeg var 6 dage over, så jeg var sikker på at få en tid, og skulle jeg nu føde i mellemtiden skulle jeg ikke tænke videre over den tid jeg havde hos dem..
Jeg kom ind om formiddagen klokken 10, fik kørt strimmel - som er to sorte bælter der bliver sat rundt om maven, en til at måle baby og en til veer, så vidt jeg forstod.. Og jeg blev scannet, for at tjekke fostervand og flow heri, og for at se om han nu lå som han skulle, og vi kunne se, at han allerede der lavede vejrtrækningsbevægelser , fordi hans ribben flyttede sig 
Til sidst blev jeg tjekket indvendigt - totalt lukket sammen! Øv øv!
Så fik jeg tilbudt at blive sat igang, men hun fortalte, at det kunne ende ud i at tage mange dage, fordi jeg var suret sammen på den måde jeg var - så vi fik en tid to dage efter, klokken 8 om morgenen, hvor samme procedure blev foretaget, og jeg så fik en kapsel jeg skulle sluge, også fik jeg én med hjem i en lille kop, som jeg skulle tage senere 
Hvis du har flere spørgsmål, så bare skriv