overbåren graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2013

AnthonsMor

BigHope13 skriver:

Ja bom bom ved ikke om den passer ind her eller under graviditet men så må i lige flytte den

jeg går jo her i min lille kedelige osteklokke 40+4 og stadig ingen tegn på snarlig fødsel.
Jeg har idag fået ringet til svangergangen på sønderborg sygehus og fået tid til overbårenheds undersøgelse som skal finde sted når man er gået en uge over tid.
Jeg fik så en tid på fredag 40+6 de ville gerne lige se mig inden weekenden nemlig.

Nu kunne jeg da godt tænke mig at høre lidt historier fra jer som har været til sådanne undersøgelser

Har fået en folder hvor der står at der skal tjekkes urinprøve , blodtryk, der skal køres en strimmel, det har jeg ikke prøvet før , hvad er det? Og hvor lang tid tager det ca? Mener selv det er sådan en som måler hjerteaktivitet ved den lille, plukkeveer og veer og sådan ikke??
Og så står der også at der skal laves en scanning for at måle fostervandsmængde , skøn på størrelse osv.

hvad skete der til jeres undersøgelse?
Fik i tid til igangsættelse? og hvordan blev i sat igang? Osv osv kom bare med historier

Altså! Nu skal du bare høre

Her i Viborg er det sådan, at man skal ringe til svangreafsnittet når man er knapt 10 dage over, og få en tid til tjek/igangsættelse når man så er de der 10 dage over..

Jeg ringede da jeg var 6 dage over, så jeg var sikker på at få en tid, og skulle jeg nu føde i mellemtiden skulle jeg ikke tænke videre over den tid jeg havde hos dem..

Jeg kom ind om formiddagen klokken 10, fik kørt strimmel - som er to sorte bælter der bliver sat rundt om maven, en til at måle baby og en til veer, så vidt jeg forstod.. Og jeg blev scannet, for at tjekke fostervand og flow heri, og for at se om han nu lå som han skulle, og vi kunne se, at han allerede der lavede vejrtrækningsbevægelser , fordi hans ribben flyttede sig

Til sidst blev jeg tjekket indvendigt - totalt lukket sammen! Øv øv!

Så fik jeg tilbudt at blive sat igang, men hun fortalte, at det kunne ende ud i at tage  mange dage, fordi jeg var suret sammen på den måde jeg var - så vi fik en tid to dage efter, klokken 8 om morgenen, hvor samme procedure blev foretaget, og jeg så fik en kapsel jeg skulle sluge, også fik jeg én med hjem i en lille kop, som jeg skulle tage senere

Hvis du har flere spørgsmål, så bare skriv 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2013

Joerg2

BigHope13 skriver:

Tusind tak for din historie

hold da op det gik alligevel hurtigt da vandet blev taget.

Det håber jeg også, det er så svært at vente efterhånden.

Ja, det gik rigtig hurtigt!

Krydser fingre for, du meget snart får samme gode oplevelse

Anmeld

6. november 2013

BigHope13

Lykke:) skriver:

Ja dét kan jeg godt forstå!
Jeg har fået tid til mit kejsersnit den 6 december - én dag før termin. Og det gør det altså lidt mere spændende at jeg senest har ham i armene om 30 dage! simpelthen så vildt at tænke på. Han er selvfølgelig meget velkommen før

Men er sikker på, at din lille dreng har det alt alt alt for godt derinde, meeeen nu må det snart være tid
Har du slet ingen tegn på noget?

Uhh der er heller ikke længe til lige nu gad jeg også godt have datoen på fødslen Hehe
så har man da ihvertfald en slutdato at se frem til

jeg kan slet ikke forstå han synes det er så luksuriøst at ligge sammenklemt inde i maven, jeg ville længes efter at komme ud og strække mig Haha
jeg synes ikke rigtig jeg mærker nogen forandring, han tynger jo meget nedad endnu, og det gør også decideret ondt til tider, især her om aftenen hvor jeg nærmest kan mærke han skruer sig længere og længere ned.
I går, i nat og i dag har jeg haft nogle perioder hvor jeg har haft ømhed, lidt ala en brændende fornemmelse i lænden men ja så går det over og mere er der ikke sket

Anmeld

6. november 2013

Blirnokaldrigfru

BigHope13 skriver:

Ja bom bom ved ikke om den passer ind her eller under graviditet men så må i lige flytte den

jeg går jo her i min lille kedelige osteklokke 40+4 og stadig ingen tegn på snarlig fødsel.
Jeg har idag fået ringet til svangergangen på sønderborg sygehus og fået tid til overbårenheds undersøgelse som skal finde sted når man er gået en uge over tid.
Jeg fik så en tid på fredag 40+6 de ville gerne lige se mig inden weekenden nemlig.

Nu kunne jeg da godt tænke mig at høre lidt historier fra jer som har været til sådanne undersøgelser

Har fået en folder hvor der står at der skal tjekkes urinprøve , blodtryk, der skal køres en strimmel, det har jeg ikke prøvet før , hvad er det? Og hvor lang tid tager det ca? Mener selv det er sådan en som måler hjerteaktivitet ved den lille, plukkeveer og veer og sådan ikke??
Og så står der også at der skal laves en scanning for at måle fostervandsmængde , skøn på størrelse osv.

hvad skete der til jeres undersøgelse?
Fik i tid til igangsættelse? og hvordan blev i sat igang? Osv osv kom bare med historier

Da vi var på vej til den undersøgelse , netop 40+6, der gik mit vand i bilen på vej derover så aner ikke hvad der skal ske, men pøj pøj med det

Anmeld

6. november 2013

et-ønske

BigHope13 skriver:

Tusind tak for svar det jo spændende læsning når man går her i ventetiden. hvordan blev du sat igang?? Syne sjovt der er mange forskellige fremgangsmåder når man sådan læser på nettet. og det kommer jo vel meget an på hvor moden kroppen er på det tidspunkt man bliver sat igang.

Ja du har ret han har det alt alt for godt derinde, synes ellers ikke selv det må være så komfortabelt at være mast inde i maven mere men han mener jo tydeligvis noget andet.

Jeg fik lagt to stikpiller op kl 14 den 20/12 - min datter blev født den 21/12 kl 12.30
Til fødslen fik jeg akupunktur og var et smut i vand til udvidelsesfasen

Anmeld

6. november 2013

Lykke:)

BigHope13 skriver:

Uhh der er heller ikke længe til lige nu gad jeg også godt have datoen på fødslen Hehe
så har man da ihvertfald en slutdato at se frem til

jeg kan slet ikke forstå han synes det er så luksuriøst at ligge sammenklemt inde i maven, jeg ville længes efter at komme ud og strække mig Haha
jeg synes ikke rigtig jeg mærker nogen forandring, han tynger jo meget nedad endnu, og det gør også decideret ondt til tider, især her om aftenen hvor jeg nærmest kan mærke han skruer sig længere og længere ned.
I går, i nat og i dag har jeg haft nogle perioder hvor jeg har haft ømhed, lidt ala en brændende fornemmelse i lænden men ja så går det over og mere er der ikke sket

Nej det er der ikke. Synes det er så spændende det hele! Og også lidt rart, at jeg har en dato hvor det er slut, selvom det også kunne have været lidt sjovt at se hvor længe han ville være derinde men alligevel rart! Især fordi min krop siger fra efterhånden! Influenza, bækkenløsning, og de der plukveer tager snart livet af mig

Haha! Nej jeg kan heller ikke se det rare i at ligge helt sammenkrøllet i så lang tid jeg ville da længes efter at komme ud og strække hele kroppen måske er det et godt tegn, at han presser sig så langt ned ad. Det går jeg da i hvert fald ud fra. I det mindste har han det godt!

Anmeld

6. november 2013

BigHope13

AnthonsMor skriver:

Altså! Nu skal du bare høre

Her i Viborg er det sådan, at man skal ringe til svangreafsnittet når man er knapt 10 dage over, og få en tid til tjek/igangsættelse når man så er de der 10 dage over..

Jeg ringede da jeg var 6 dage over, så jeg var sikker på at få en tid, og skulle jeg nu føde i mellemtiden skulle jeg ikke tænke videre over den tid jeg havde hos dem..

Jeg kom ind om formiddagen klokken 10, fik kørt strimmel - som er to sorte bælter der bliver sat rundt om maven, en til at måle baby og en til veer, så vidt jeg forstod.. Og jeg blev scannet, for at tjekke fostervand og flow heri, og for at se om han nu lå som han skulle, og vi kunne se, at han allerede der lavede vejrtrækningsbevægelser , fordi hans ribben flyttede sig

Til sidst blev jeg tjekket indvendigt - totalt lukket sammen! Øv øv!

Så fik jeg tilbudt at blive sat igang, men hun fortalte, at det kunne ende ud i at tage  mange dage, fordi jeg var suret sammen på den måde jeg var - så vi fik en tid to dage efter, klokken 8 om morgenen, hvor samme procedure blev foretaget, og jeg så fik en kapsel jeg skulle sluge, også fik jeg én med hjem i en lille kop, som jeg skulle tage senere

Hvis du har flere spørgsmål, så bare skriv 

Ihhh det snart det jeg frygter mest at blive tjekket indvendig og bare få at vide der er lukket og slukket

hvor lang tid gik der så fra du fik pillerne til du havde født ?
Synes tit at høre at de piller trækker lidt i langdrag.

Anmeld

6. november 2013

BigHope13

Frk P. skriver:

Da vi var på vej til den undersøgelse , netop 40+6, der gik mit vand i bilen på vej derover så aner ikke hvad der skal ske, men pøj pøj med det

Åhh det skulle da bestemt heller ikke gøre noget så havde lillepigen lige sin egen mening om tingene.
Tusind tak skal du have

Anmeld

6. november 2013

AnthonsMor

BigHope13 skriver:

Ihhh det snart det jeg frygter mest at blive tjekket indvendig og bare få at vide der er lukket og slukket

hvor lang tid gik der så fra du fik pillerne til du havde født ?
Synes tit at høre at de piller trækker lidt i langdrag.

Det var ganske enkelt  forfærdeligt, at ligge der og få af vide, at der ikke var noget under optøj.. Jeg stortudede da vi kom ned i bilen, og min kæreste forstod ikke hvorfor, fordi de jo sagde han havde det  perfekt derinde.. Ja ja, det kan da godt være, men  jeg har det af røv til og jeg vil bare se ham  nuuuuuuuuuuuu!!!

Jamen jeg fik pillen 8.45, klokken 11 startede mine veer og klokken 5.48 næste morgen fødte jeg.. Så det tog jo laaaang tid, men om det er pillernes skyld, eller om det er fordi han stod så skævt som han gjorde, det er der ingen der ved..

Anmeld

6. november 2013

BigHope13

Lykke:) skriver:

Nej det er der ikke. Synes det er så spændende det hele! Og også lidt rart, at jeg har en dato hvor det er slut, selvom det også kunne have været lidt sjovt at se hvor længe han ville være derinde men alligevel rart! Især fordi min krop siger fra efterhånden! Influenza, bækkenløsning, og de der plukveer tager snart livet af mig

Haha! Nej jeg kan heller ikke se det rare i at ligge helt sammenkrøllet i så lang tid jeg ville da længes efter at komme ud og strække hele kroppen måske er det et godt tegn, at han presser sig så langt ned ad. Det går jeg da i hvert fald ud fra. I det mindste har han det godt!

Ja selvom det ikke lyder af meget med en måned så er tiden da især langet nu her hvor du er så hårdt ramt, der er ingen bedring endnu?

Haha ja jeg fatter det jo heller ikke helt.

det må ihvertfald siges at han har det godt og det er da trods alt det vigtigste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.