overbåren graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.415 visninger
32 svar
19 synes godt om
6. november 2013

BigHope13

Ja bom bom ved ikke om den passer ind her eller under graviditet men så må i lige flytte den

jeg går jo her i min lille kedelige osteklokke 40+4 og stadig ingen tegn på snarlig fødsel.
Jeg har idag fået ringet til svangergangen på sønderborg sygehus og fået tid til overbårenheds undersøgelse som skal finde sted når man er gået en uge over tid.
Jeg fik så en tid på fredag 40+6 de ville gerne lige se mig inden weekenden nemlig.

Nu kunne jeg da godt tænke mig at høre lidt historier fra jer som har været til sådanne undersøgelser

Har fået en folder hvor der står at der skal tjekkes urinprøve , blodtryk, der skal køres en strimmel, det har jeg ikke prøvet før , hvad er det? Og hvor lang tid tager det ca? Mener selv det er sådan en som måler hjerteaktivitet ved den lille, plukkeveer og veer og sådan ikke??
Og så står der også at der skal laves en scanning for at måle fostervandsmængde , skøn på størrelse osv.

hvad skete der til jeres undersøgelse?
Fik i tid til igangsættelse? og hvordan blev i sat igang? Osv osv kom bare med historier

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2013

Lykke:)

Ja bom bom ved ikke om den passer ind her eller under graviditet men så må i lige flytte den

jeg går jo her i min lille kedelige osteklokke 40+4 og stadig ingen tegn på snarlig fødsel.
Jeg har idag fået ringet til svangergangen på sønderborg sygehus og fået tid til overbårenheds undersøgelse som skal finde sted når man er gået en uge over tid.
Jeg fik så en tid på fredag 40+6 de ville gerne lige se mig inden weekenden nemlig.

Nu kunne jeg da godt tænke mig at høre lidt historier fra jer som har været til sådanne undersøgelser

Har fået en folder hvor der står at der skal tjekkes urinprøve , blodtryk, der skal køres en strimmel, det har jeg ikke prøvet før , hvad er det? Og hvor lang tid tager det ca? Mener selv det er sådan en som måler hjerteaktivitet ved den lille, plukkeveer og veer og sådan ikke??
Og så står der også at der skal laves en scanning for at måle fostervandsmængde , skøn på størrelse osv.

Fik i tid til igangsættelse? og hvordan blev i sat igang? Osv osv kom bare med historier

Nu har jeg af gode grunde ingen erfaring med den slags undersøgelser men! En strimmel måler hjertelyd, fosteraktivitet, puls og veer
Det var lige hvad jeg kunne hjælpe med  Og så tror jeg en halv time er "nok" til at jordemoderen kan aflæse den 

Anmeld

6. november 2013

et-ønske

Åhhhh han hygger sig derinde
Jeg snakkede med jm og læge, de scannede mig og vurderede hendes tilstand og ikke mindst snakkede om hvor stor hun var. Så fik jeg en dato til igangsættelse - var til samtale fredag og blev sat igang tirsdag - fødte onsdag til middag

Anmeld

6. november 2013

BigHope13

Lykke:) skriver:

Nu har jeg af gode grunde ingen erfaring med den slags undersøgelser men! En strimmel måler hjertelyd, fosteraktivitet, puls og veer
Det var lige hvad jeg kunne hjælpe med  Og så tror jeg en halv time er "nok" til at jordemoderen kan aflæse den 

Super så var det også jeg tænkte det var
tusind tak for svar

Anmeld

6. november 2013

BigHope13 skriver:

Super så var det også jeg tænkte det var
tusind tak for svar

Det var så lidt
Er så spændt på jeres vegne altså

Anmeld

6. november 2013

BigHope13

et-ønske skriver:

Åhhhh han hygger sig derinde
Jeg snakkede med jm og læge, de scannede mig og vurderede hendes tilstand og ikke mindst snakkede om hvor stor hun var. Så fik jeg en dato til igangsættelse - var til samtale fredag og blev sat igang tirsdag - fødte onsdag til middag

Tusind tak for svar det jo spændende læsning når man går her i ventetiden. hvordan blev du sat igang?? Syne sjovt der er mange forskellige fremgangsmåder når man sådan læser på nettet. og det kommer jo vel meget an på hvor moden kroppen er på det tidspunkt man bliver sat igang.

Ja du har ret han har det alt alt for godt derinde, synes ellers ikke selv det må være så komfortabelt at være mast inde i maven mere men han mener jo tydeligvis noget andet.

Anmeld

6. november 2013

BigHope13

Lykke:) skriver:

Det var så lidt
Er så spændt på jeres vegne altså

Jeg synes også det hele bliver meget spændende igen nu hvor man har en tid på fredag at se frem til. Der kan selvfølgelig nå at ske en masse inden fredag men ja nu fokusere vi på den tid, og så bliver vi glædeligt overrasket hvis han så mener noget andet derinde

Anmeld

6. november 2013

Joerg2

BigHope13 skriver:

Hej

Jeg blev sat igang, da jeg var 40+4, da min datter var meget lille.

Jeg fik først kørt en strimmel. Dernæst blev jeg scannet og snakkede med en jordemoder, som også undersøgte mig indvendigt.

Jeg var 2 cm. åben, og de kunne derfor tage vandet uden, at jeg skulle have stikpiller.

Mine veer begyndte en time efter, at vandet var taget. Fra første ve til hun var ude, gik der kun 3 timer og 47 min.

Håber, du snart får din lille basse ud

Anmeld

6. november 2013

BigHope13 skriver:

Jeg synes også det hele bliver meget spændende igen nu hvor man har en tid på fredag at se frem til. Der kan selvfølgelig nå at ske en masse inden fredag men ja nu fokusere vi på den tid, og så bliver vi glædeligt overrasket hvis han så mener noget andet derinde

Ja dét kan jeg godt forstå!
Jeg har fået tid til mit kejsersnit den 6 december - én dag før termin. Og det gør det altså lidt mere spændende at jeg senest har ham i armene om 30 dage! simpelthen så vildt at tænke på. Han er selvfølgelig meget velkommen før

Men er sikker på, at din lille dreng har det alt alt alt for godt derinde, meeeen nu må det snart være tid
Har du slet ingen tegn på noget?

Anmeld

6. november 2013

BigHope13

Joerg2 skriver:

Tusin

Hej

Jeg blev sat igang, da jeg var 40+4, da min datter var meget lille.

Jeg fik først kørt en strimmel. Dernæst blev jeg scannet og snakkede med en jordemoder, som også undersøgte mig indvendigt.

Jeg var 2 cm. åben, og de kunne derfor tage vandet uden, at jeg skulle have stikpiller.

Mine veer begyndte en time efter, at vandet var taget. Fra første ve til hun var ude, gik der kun 3 timer og 47 min.

Håber, du snart får din lille basse ud

Tusind tak for din historie

hold da op det gik alligevel hurtigt da vandet blev taget.

Det håber jeg også, det er så svært at vente efterhånden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.