Jeg har brug for at lette min samvittighed ...
Jeg er 26 år gammel, og er gift med Jesper på 6 år.
Kort efter vores bryllup fandt jeg ud af, at jeg var gravid. Vi blev begge med lykkelig og glædede os meget. Men da jeg var 8+5 uger henne, mistede jeg barnet. Vi blev enige om, at vi ikke skulle miste modet, og prøve igen. 5 måneder senere blev jeg gravid, og mistede også dette barn, 7+2 uger. Denne gang blev jeg undersøgt grundigt af min læge, som sagde at jeg intet fejlede og ligeledes med min mand. Han sagde, at vi skulle blive ved med at prøve. Ca. 7 måneder senere blev jeg gravid igen, men da jeg næsten nåede de 12 uger af graviditeten, fik jeg for 3 gang en SA. Et år efter blev jeg gravid igen, men dette barn sad uden for livmoderen, og så var jeg bød til at få en abort igen. Sådan ca. 1 år senere blev jeg gravid igen, men for at være helt ærlig, havde jeg allerede mistet modet. Jeg havde der mistet 4 børn, og havde på fornemmelsen, at det samme ville ske med det 5. Meeen, jeg kom over de 3 måneder, og scanningerne viste at barnet var sundt og raskt. Dette gjorder vores familier og os meget rolige. Lægerne gav os håb! Og sagde, at vi kunne være næsten sikre på, at denne graviditet ville lykkes.
En dag, syntes jeg ikke rigtig at jeg kunne mærke den lille sprake, der var overhovedet ikke noget liv at mærke. Gudskelov var min mand hjemme, og vi ringede til jordmoren, som sagde, at vi skulle komme straks. Hun scannede mig, og kiggede underligt hen på os, derefter tilkaldte hun yderlig en læge, som bekræftede hendes mistanke. Kort efter fik vi af vide, at vores barn var død. Også kaldet forsterdød. Jeg var 29+6 uger henne. Dette bestod desværre så, at jeg måtte sættes i fødsel. Heldigvis, vil jeg sige, at det blev gjort via kejsersnit. Men den dag, var den værreste dag i mit liv.
Ny ca. 3 og ert halvt år efter, har min mand og jeg stadig ikke fået nogen børn. Efter sidste barn, mistede vi modet på at få et. Jeg har prøvet reagensglas, uden held. Nu er vi kommet til den beslutning, om måske at adoptere. Men drømmen om at få et barn, er næsten væk......