Kvalme og opkast

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

992 visninger
11 svar
4 synes godt om
4. november 2013

Mitlivsommooor

Hej skønne junimødre.

Lige et par spørgsmål.
Jeg døjer simpelthen med den vildeste kvalme og kaster også op, jeg har en veninde som også er gravid og hun har anbefalet mig, at spise hyppigt - problemet er bare at jeg ikke er sulten og får endnu mere kvalme af at tænke på mad. Andre der kender problemet og evt. har en idé til noget der er let at få ned?

Et andet problem jeg også har er, at med denne kvalme og opkast har jeg svært ved at passe mit studie, jeg læser selvfølgelig alle mine lektier og laver det jeg nu kan hjemme fra, de dage jeg ikke er i stand til at møde op - Hvad gør i andre? Får nogle gange så dårlig samvittighed!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2013

Papillon

Jeg døjer også med kvalme fra morgen til aften. Heldigvis kaster jeg ikke op (endnu). For mig hjælper de små måltider og frisk luft. Favoritter lige nu er clementiner, bananer og knækbrød med philadelphia.

Det værste er helt klart at skulle komme i gang om morgenen, synes jeg. Men når man først har fået lidt ned, og blodsukkeret stiger, går det lidt lettere. Jeg har ferie indtil mandag, så jeg har endnu ikke prøvet at skulle klare kvalme OG studie - ser ikke frem til det

Anmeld

4. november 2013

Manna

Jeg har også meget kvalme. Hvis jeg spiser hver anden time går det rimeligt - så ja, det er også værst om morgenen her.
Og jeg har heller ikke altid lyst til at spise noget, men jeg ved jeg skal, for det er det eneste der virker.
En banan på natbordet, et par kiks, en ostehaps, mandler - anything - bare lige for at få noget ned.
Der er altid et eller andet i tasken.
Mathilde kakaobrikker
Håber du finder noget, der virker for dig.
Manna

Anmeld

4. november 2013

et-ønske

Kyed skriver:

Hej skønne junimødre.

Lige et par spørgsmål.
Jeg døjer simpelthen med den vildeste kvalme og kaster også op, jeg har en veninde som også er gravid og hun har anbefalet mig, at spise hyppigt - problemet er bare at jeg ikke er sulten og får endnu mere kvalme af at tænke på mad. Andre der kender problemet og evt. har en idé til noget der er let at få ned?

Et andet problem jeg også har er, at med denne kvalme og opkast har jeg svært ved at passe mit studie, jeg læser selvfølgelig alle mine lektier og laver det jeg nu kan hjemme fra, de dage jeg ikke er i stand til at møde op - Hvad gør i andre? Får nogle gange så dårlig samvittighed!

Jeg kender desværre ikke noget til det, men sender dig lige en

Anmeld

5. november 2013

Morigen

Kyed skriver:

Hej skønne junimødre.

Lige et par spørgsmål.

Jeg kan godt følge dig, har konstant kvalme kaster ikke op, men "har de der gags" ved ikke om man kalder det det, ligesom at kaste op uden der kommer noget op?

Nogle gange hjælper det for mig at spise lidt, men det meste væmmes jeg ved, eller det vokser i munden og jeg mister appetitten. Glæder mig til de uger her er overstået..

Men i dag fandt jeg ud af at en kop varm kakao, den hjalp mig en del her til formiddag

Anmeld

5. november 2013

Astrid1984

Uha kender det.. Sidste uge var der en dag hvor jeg kastede op 7 gange. Her er lidt råd:

Sæt væggeuret 20 før du skal op, spis så en kiks og drik lidt og bliv liggende 20 min.

Spis hyppige måltider. Dril lidt af gangen, slurke i stedet for en masse.

Slap af!

Jeg er heldigvis på mit sidste semester, er færdig til januar. Hvad læser du til?

Anmeld

6. november 2013

Franzén

Puha har ondt af dig 

Et lille tip her fra ingefær dråber det er simpelhen guds gave. 

Jeg led utrolig meget af kvalme men kastede ikke op, fik tippet af min akupunktør da kvalmen blev for meget til at jeg følte jeg kunne lave mit arbejde.

god ide med en kiks eller andet om morgen(fiber kiks. Og en kop te med 10 dråber i. Hvis ikke du kan lide te eller kaffe så prøv med en drikke yoghurt og tilsæt ingefæren der.

derefter i løbet af dagen 15  dråber i en halv liter vand evt. Med lime eller citron. der er ingen fare ved ingefæren jeg plager at drikke omkring 4 glas om dagen når jeg er på job. Der hjemme kommer der ingefær i alt mad iøjeblikker og teen osv. 

Håber det kan hjælpe dig igennem de næste par uger

Anmeld

6. november 2013

Klartilbaby

Jeg har mest kvalme om aftenen faktisk  Men kan have lidt madlede i løbet af dagen.

Jeg læser også, men har også haft orlov, som slutter på mandag. Er godt nok også spændt på at se hvordan det kommer til at gå. Og vi er vildt meget gruppearbejde på dette semester

Anmeld

6. november 2013

Papillon

Min kvalme forsvandt pludseligt i går og har ikke mærket noget siden!

Er lidt urolig, selvom det er rart at kunne fungere igen og spise normalt.

Anmeld

9. november 2013

Sandratoft

Åhhhhhh jeg kender alt til det! Jeg døjer også rigtig meget med kvalme. Det starter et par minutter efter jeg vågner. Har det faktisk allerbedst lige efter jeg har kastet op, altså der hvor jeg får kastet det der gule noget op. 

Jeg læser på tandlæge skolen, og kan ikke overskue studiet, og næsten heller ikke at læse. Har så dårlig samvittighed overfor mig selv og for min læsemakker. Håber det her snart stopper igen

Det eneste jeg rigtig kan få ned, er mælk og hvidt brød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.