Hvilke spille maskiner har jeres 5-årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.007 visninger
12 svar
1 synes godt om
3. november 2013

MorT3Banditter

Hejsa

Hvilke spille maskiner har jeres 5 årige børn? Sådan noget som playstation, Nintendo, Ipad og hvad der nu end er sådan nogle maskiner.

Jeg havde ikke tænkt mig at give mine børn sådan noget før de blev NOGET ældre for at de hellere ville have lyst til at gå ud og lege og selv finde på ting. 
Men nu har deres far så købt en Nintendo til vores søn som bliver 5 næste måned og det er jeg egentlig lidt træt af. Selvom jeg ikke har noget at skulle have sasgt da vi ikke er sammen mere men synes bare at det er meget tidligt. Eller er det bare mig der ikke er så moderne med sådan noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2013

Englehår

Profilbillede for Englehår
Jeg havde samme forestilling som dig - at sådan noget måtte vente

Men så kom vores søde dagplejemor med en aflagt gameboy til Sofie, og Sofie blev bare så glad. Den var i brug i cirka 14 dage og har siden bare lagt - så her kommer det lidt af sig selv. Sofie vil hellere lege med alt muligt andet

Dog kan hun virkelig godt lide at spille på min telefon og gør det gerne længe af gangen hvis hun får lov. Ofte bliver der lavet en klar aftale om hvor længe hun må spille og der er sjældent vrøvl over det

Vi har ikke iPad eller andet

Anmeld

3. november 2013

Kamulla

min søn fik en Nintendo da han var 3 tror jeg, sidste år købte jeg en PS3 (som dog står i stuen og er min, men han har self skylanders spil mm til den) og jeg har en iPad3 , men den er også min men han har self en masse spil på den, udover det har han en bærbar på værelset (min gamle som kun bliver brugt til pixiline spil)

1. han spiller utrolig lidt og der har altid været regler mht. spil herhjemme. så det kan godt være han umilbart har adgang til meget, men PS3 bliver mest brugt til at se film på (netflix og viaplay) ipad´en spiller han self på, men slet ikke hver dag og ikke så længe af gangen.. syntes det er at følge med udvilkingen, dog syntes jeg der skal være regler og man skal være obs..

Anmeld

3. november 2013

MorT3Banditter

AnjaM skriver:

Jeg havde samme forestilling som dig - at sådan noget måtte vente

Men så kom vores søde dagplejemor med en aflagt gameboy til Sofie, og Sofie blev bare så glad. Den var i brug i cirka 14 dage og har siden bare lagt - så her kommer det lidt af sig selv. Sofie vil hellere lege med alt muligt andet

Dog kan hun virkelig godt lide at spille på min telefon og gør det gerne længe af gangen hvis hun får lov. Ofte bliver der lavet en klar aftale om hvor længe hun må spille og der er sjældent vrøvl over det

Vi har ikke iPad eller andet

Min søn kan også godt lide at spille på min mobil og især min kærestes Tablet som jo ligner en Ipad lidt men jeg syns bare det er så tidligt så han får ikke så tit lov til det.

Men derimod hjemme hos hans far må han hele tiden spille på hans og hans kærestes Iphones og alt det de nu har af sådan noget. Så det er lidt træls at skulle være med dumme mor og sige nej til sådan noget når de gerne må hjemme ved far.

Anmeld

3. november 2013

optimistmor

min dreng blev 3 i sommers. i julegave får han sin egen tablet. han sidder på min når han kan slippe afsted med det, men kan også sidde med den og pludselig vil lave noget andet. men at han får sin egen betyder ikke ubegrænset leg. men leg ved få lov, for det ikke skal overtage ham

Anmeld

4. november 2013

PernilleogLouis

Min på snart 6 har Nintendo, iPad mini, ps3 også en wii - så han har det meste 

Anmeld

4. november 2013

Mum33

Jeg er nok lidt gammeldags  Vi har en IPad, men det er min og han må gerne låne den, ligesom han også spiller på min mobil. Men det der med at rende runde med en Nintendo osv er ikke lige mig. han får ikke "sin egen" før han er omkring 8 og der bliver det en mobil, så vi kan få fat på ham. 

Anmeld

4. november 2013

Carina:-)

Nintendo,playstation 3 som hun dog ikke rigtig gider.Og så en ipad

Anmeld

4. november 2013

Tip!

Min søn på 5 år har tablet, nintendo, wii og bærbar pc.. Han får en PS3 i julegave... Så vi har vist det meste.. 

Anmeld

7. november 2013

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har en Ipad, men det er familiens. Så har vi i sommer også købt en Wii.

Tiden er bare til, at børn får spillemaskiner i den alder og jeg vil sige, at på en Ipad er der rigtig mange læringsspil.

Så jeg ville bare trække vejret og tænkte, at det er dejligt, at faren har købt en Nintendo til jeres søn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.