Influenza under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.669 visninger
29 svar
12 synes godt om
3. november 2013

Lykke:)

Det kører super godt for mig for tiden
Menstruationsmerter, ondt i hele ryggen, masser af plukveer og nu også influenza!
Er der noget man skal være særligt opmærksom på når man er gravid, og skal man ringe til sin læge, eller er det bare inder dynen og slappe så meget af som muligt ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2013

Tulipan

Lykke:) skriver:

Menstruationsmerter, ondt i hele ryggen, masser af plukveer og nu også influenza!
Er der noget man skal være særligt opmærksom på når man er gravid, og skal man ringe til sin læge, eller er det bare inder dynen og slappe så meget af som muligt ?

Hvis du tror du har rigtig influenza og ikke bare er forkølet eller noget andet, så ville jeg lige ringe til lægen
Der må være en grund til at de anbefaler alle gravide at få influenzavaccine...

Anmeld

3. november 2013

Tulipan skriver:

Hvis du tror du har rigtig influenza og ikke bare er forkølet eller noget andet, så ville jeg lige ringe til lægen
Der må være en grund til at de anbefaler alle gravide at få influenzavaccine...

Har i hvert fald alle de der øv-symptomer
Men min læge anbefalede mig IKKE at få den men må hellere lige ringe til ham i morgen

Anmeld

3. november 2013

modesty

Hvis det er rigtig influenza, ja, så skal du tage fat i din læge (der kan være risiko for at føde for tidligt). Men typisk vil man som gravid med influenza blive meget mere syg end normalt.

Anmeld

3. november 2013

BigHope13

Nu skal jeg jo ikke gøre mig så klog på det, men har hørt rigtig mange fra familier og venner hvor de kort tid før fødslen fik influenza symptomer hvor kroppen går ind og renser ud. Det sammen med at du oplever menssmerter plus mange plukkeveer synes jeg måske er Fg et kald værd. Det er selvfølgelig ikke livsfarligt for dig at gå i fødsel lige nu, Meen betten skulle jo gerne lige blive derinde et par uger mere, eller ihvertfald holdes øje med når du oplever så mange ting på en gang.

Jeg ville ihvertfald ringe og høre hvad de siger. Kunne jo tænkes de måske vil tjekke dig i morgen eller vil sende dig afsted til egen læge.

Anmeld

3. november 2013

modesty skriver:

Hvis det er rigtig influenza, ja, så skal du tage fat i din læge (der kan være risiko for at føde for tidligt). Men typisk vil man som gravid med influenza blive meget mere syg end normalt.

Okay, tak. Synes min krop er SÅ smadret, og føler mig helt død i hovedet. Ved ikke om det bare er en blanding af sygdom og bare graviditet. Men må nok hellere ringe til min læge i morgen

Anmeld

3. november 2013

2babygirls

Du må i hvert fald kun bruge saltvandsspray til næsen, og læs altid indlægssedlen på diverse "hjælpemidler"

jeg synes det var pænt råddent at være syg under graviditet og amning

Anmeld

3. november 2013

BigHope13 skriver:

Nu skal jeg jo ikke gøre mig så klog på det, men har hørt rigtig mange fra familier og venner hvor de kort tid før fødslen fik influenza symptomer hvor kroppen går ind og renser ud. Det sammen med at du oplever menssmerter plus mange plukkeveer synes jeg måske er Fg et kald værd. Det er selvfølgelig ikke livsfarligt for dig at gå i fødsel lige nu, Meen betten skulle jo gerne lige blive derinde et par uger mere, eller ihvertfald holdes øje med når du oplever så mange ting på en gang.

Jeg ville ihvertfald ringe og høre hvad de siger. Kunne jo tænkes de måske vil tjekke dig i morgen eller vil sende dig afsted til egen læge.

Jeg ringede lige for en sikkerhedsskyld! Og de sagde, at jeg lige skal ringe til min læge i morgen og se hvordan det udvikler sig - hvis det udvikler sig. De vil ikke se mig nu, de ser hellere at jeg bare får hvilet mig så meget som muligt og så sagde hun også, at det sagtens kunne være en tegn på en fødsel der er på vej. Men det lød hun ikke så bekymret for

Men jeg ringer til min læge i morgen, tak for svaret

Anmeld

3. november 2013

2babygirls skriver:

Du må i hvert fald kun bruge saltvandsspray til næsen, og læs altid indlægssedlen på diverse "hjælpemidler"

jeg synes det var pænt råddent at være syg under graviditet og amning

Okay, tak

Anmeld

3. november 2013

modesty

Okay, tak. Synes min krop er SÅ smadret, og føler mig helt død i hovedet. Ved ikke om det bare er en blanding af sygdom og bare graviditet. Men må nok hellere ringe til min læge i morgen

Men det er jo ikke influenzasymptomer. 

Hvis ikke du har feber og muskelsmerter, så har du nok ikke influenza. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.