Stumpen skriver:
I andre kloge kvinder må også gerne svare, for er lidt i tvilv, men ved godt at jeg har længe til at overveje tingene i, men mit spørgsmål går ud på: (sakset fra min egen mødregruppe-side)
Nå men altså midt under min barsel med Mathilde overvejede jeg jo at droppe pæd udd og læse til sos-assistent i stedet og har nu igen fået fornyet lyst til det, da det ved denne fødsel gik op for mig at hende der hjalp jdm var sos-assistent... Men med knap et års barsel her og en ny udd. på knap 2 år (medmindre man stadig kan tage den som merit) og så ja ja ved godt at jeg er tænker langt, men skal vi have flere børn, så vil den næste komme der, dvs. ca 4 år inden jeg skal ud og søge arbejde som jeg kan både som sos-assistent (1 år gammel udd ubrugt) og som pæd (4½-5 år gammel udd ubrugt) Vil nogen så mon ansætte mig som pæd??
Håber ikke det gør noget at jeg lige smider spørgsmålet ind til jer... 

Jeg skal prøve at svare så godt jeg nu formår med min "amme" hjerne

Jeg kan kun tage udgangspunkt i, hvad jeg selv ville gøre, hvis jeg sad som leder - og jeg ville helt klart ansætte en person, selvom personen ikke havde arbejdet som pædagog i 5 år, hvis det var fordi personen, havde brugt årene på at få børn og tage endnu en uddannelse. At du tager en anden uddannelse indenfor området at arbejde med mennesker, er jo blot et plus. Jeg har arbejdet på en skole for psykisk og fysisk handicappede børn, hvor vi med fordel havde ansat pædagoger med en eller anden sygeplejefaglig uddannelse oveni eller en sous-assistent i de klasser, hvor børnene havde ekstra brug for pleje. Det er jo ikke sådan, at du skifter radikalt retning inden for dit udannelsesfelt - det er jo i samme boldgade og det giver dig bare en mere alsidig faglighed, som jeg ser, kan være et plus i ansættelsesøjemed.
En pædagoguddannelse mener jeg heller ikke kan blive for gammel så hurtigt - jeg kan forstå, hvis det handlede om 10-20 år, men indenfor pædagogverdenen sker tingene jo ikke voldsomt hurtigt, som det feks. gør i IT-branchen - vi skal jo først vende og dreje det hele, så skal det op i plenum og vendes og drejes igen, så skal det tænkes over og så derefter implementeres i dagligdagen...og efter 100 år så kan man måske fornemme resultatet af alt det snak og tænkning

- he he nej okay, det er sat kraftigt på spidsen, men alt i alt så tror jeg bestemt ikke det spænder ben for dig, at tage endnu en uddannelse, hvis det er det, du gerne vil. Tvært imod
Anmeld