Pasning af andre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min datter var ca et år, da en veninde passede hende en eftermiddag. Jeg havde ikke haft brug for det inden.

Min søn var 7 mdr, første gang han blev passet af en veninde, fordi jeg skulle på "kravlegård" (kørekort).

Derefter havde jeg en barnepige, når det var nødvendigt ift kørekortet, og mine forældre passede et par timer også i den forbindelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2013

Elgaard73

Sandratoft skriver:

Okey, jeg tænker nemlig at tidlig pasning vil hjælpe til at barnet ikke bliver så "mor krævende" eller hvad man nu kalder det. Vil gerne at mit barn skal være tryg ved at blive passet

Så længe at barnet bare bliver passet af nogle, som det er tryg ved, så tror jeg du kan vælge at få det passet når du vil/føler for det.

Vores dreng blev først passet, da han var 16 måneder. Det var både første gang at han blev passet og første gang at han sov ude. Og det gik så fint, fordi at han i forvejen havde en tæt og tryg relation til dem der passede ham ( svigerforældrene). 

Vi havde frygtet, at det ikke ville gå godt, når nu han var blevet "så gammel" uden at blive passet, men nej, det gik så fint. Han ville knapt med hjem dagen efter 

Anmeld

1. november 2013

Clisolka

Sandratoft skriver:

Hejsa  

Jeg tænkte på, hvor tidligt i begyndte at lade andre passe jeres barn/baby? Her tænker jeg af den nærmeste familie.

Min ældste var omkring 9 mrd. da hun blev passet første gang af farmor 

Det er lidt anerledes med lillebror - han kommer ud med en af mine veninder og gå engang imellem, da han er meget urolig, så hun sørger for at jeg kan nå at lave bare en smule herhjemme 

Anmeld

1. november 2013

Pikku Myy

Hejsa  

Jeg tænkte på, hvor tidligt i begyndte at lade andre passe jeres barn/baby? Her tænker jeg af den nærmeste familie.

Da min søn var 8-9 måneder, skulle vi til bryllup. Mine forældre havde ham om aftenen/natten også kom vi hjem til dem og sov så vi var der om morgenen. Op til havde mine forældre haft ham på besøg en biografsturstid som "generalprøve". Det gik super fint.

Min erfaring er iøvrigt at børn bliver langt mere mor-syge af ikke at være sammen med deres mor end af at være sammen med hende

Anmeld

1. november 2013

Sandratoft

Pikku Myy skriver:

Da min søn var 8-9 måneder, skulle vi til bryllup. Mine forældre havde ham om aftenen/natten også kom vi hjem til dem og sov så vi var der om morgenen. Op til havde mine forældre haft ham på besøg en biografsturstid som "generalprøve". Det gik super fint.

Min erfaring er iøvrigt at børn bliver langt mere mor-syge af ikke at være sammen med deres mor end af at være sammen med hende

Hvordan kan børn blive mere morsyg af at være væk fra hende? 

Ønsker bare at mit barn ikke bliver "pylret" osv, og at han kan føle sig tryg sammen med andre end forældrene. Ved bare ikke helt hvordan jeg skal gribe det an  

Anmeld

1. november 2013

Mettefpigen

Sandratoft skriver:

Ønsker bare at mit barn ikke bliver "pylret" osv, og at han kan føle sig tryg sammen med andre end forældrene. Ved bare ikke helt hvordan jeg skal gribe det an  

Det ville jeg have gjort ved at være sammen med barnet sammen med andre mennesker.... det kommer jo også an på hvilket barn man får . Nogle kan tåle det andre kan ikke ;-)

Anmeld

1. november 2013

Carina:-)

Først omkring 1 år -Og det har været et par timer.

Oernatning har først været senere .

Anmeld

1. november 2013

Carina:-)

Sandratoft skriver:

Fordi børn er trygheds søgende -Og for et barn er mor/far det bedste i verden 

Du kan ikke forklare et lille barn at du kommer igen.Så når du dukker op igen vil det reagere med at være morsyg -

Og det er ganske normalt ,det modsatte med et barn der er ligeglad er ikke et sundt tegn .

Anmeld

1. november 2013

Pcokate

Sandratoft skriver:

Hejsa  

Han var 3 mdr. Gammel og blev passet i 15-30 min. Jeg var et STORT nervevrag 

Men erkender at det var det bedste for ham, mig og manden. han elsker hele familien, er nem at få passet og vi kan nyde vores partid en weekend om måneden 

Anmeld

1. november 2013

Mor11

Profilbillede for Mor11

3 måneder gammel blve han passet i ca 4timer hjemme hos os.  Da han var 13måneder overnattede han for første gang ude. Og da han var 19måneder overnattede han for første gang 2nætter ude. 

Jeg tror egentlig ikke det gør en stor forskel på mor-sygen, at de bliver  passet tidligt. jeg tror det er ligeså vigtigt at når man er sammen med andre mennesker, at man så udstråler overfor barnet at disse mennesker er gode og trygge. når barnet ser at mor er okay med situationen, smitter det som regel af ligeså, når man aflevere barnet til pasning. MEN der vil altid være perioder hvor det er sværere for barnet pga seperationsangst, som dukker op nogen gange. 

Vores dreng har altid været meget tryg ved andre, men omkring 9måneder kunne han ikke engang tåle at nogen kiggede på ham i mere end 2min, så stak han i et ulykkeligt hyl, og kunne kun trøstes af mig eller hans far. Der gik over efter en måneds tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.