Jamen altså Kristine dog. Jeg er så ked af at læse, at du har det så skidt. Men det er dejligt, at du kan og vil fortælle os om det, det kan måske i sig selv hjælpe lidt.
Jeg tænker lidt ligesom Rikke, du er en person, som giver så meget af dig selv. Du hjælper gerne andre, også når du måske ikke lige har overskud til det. Måske tænker du for meget på andre og for lidt på dig selv. På hvad du allerhelst vil. Jeg ved jo ikke om det er rigtigt, men det er i hvert fald sådan jeg ser dig, som en meget hjertelig, varm og meget hjælpende sød kvinde.
Jeg synes, at det er flot, at du vil tage snakken med din læge, og det er det helt rigtige at gøre. Hvis jeg var dig, ville jeg ikke være så nervøs for medicin allerede nu, jeg er sikker på, at man skal igennem en hel del samtaler inden det ville blive aktuelt, men jeg ved det selvfølgelig ikke. Jeg tror bare, at du først og fremmest skal tage en god og ærlig snak med lægen, selvom det kan være hårdt. Og så skal du slå i bordet og ikke lade ha spise dig af med en løsning, som at købe hørepropper. Altså helt ærligt, du skal have ham til at tage dig alvorligt! Det er derfor vigtigt, at du ikke underdriver, når du fortæller ham, hvordan du har det. Jeg siger bestemt ikke, at du skal overdrive, men jeg ved at erfaring, at man ingen vejne kommer, hvis man underdriver, hvordan man har det, og er bange for at fortælle, hvordan det virkelig står til. Du kan jo bare se, at jeg har gået rundt med stærke endometriose smerter i ti år, hvor det ikke havde været nødvendigt, bare fordi jeg ikke kunne få mig selv til at sige det højt.
Jeg håber, at du får en god snak med lægen, og at du får ham til virkelig at lytte og hjælpe dig, hvadenten det er på den ene eller den anden måde.
Stort knus fra Camilla
Anmeld