jeg har syndet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2013

booster_88

En flaske om dagen ? Har jeg misset noget. Nu er min dog fem men da han var tre dage var vi nødt til gå fast på mme, da min mælk ikk mættede ham nok.

Er der noget farligt i det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2013

Kris89

Babymor1013 skriver:

Jeg måtte desværre selv droppe amningen for 1½ uge siden, da jeg glemte mine egne behov

øv bøv... nu har jeg planlagt at ligge mig på sofaen i nat med en masse vand og så sætte vækkeuret hver 2. time og malke ud med brystpumpen... Så må knægten få det jeg har malket ud og MME for resten og så HÅBER jeg min produktion vil gå igang igen...

har været nødsaget til igen i eftermiddag at give ham 60 ml...

det er jo rimelig meget han faktisk mangler....

Anmeld

29. oktober 2013

Kris89

booster_88 skriver:

En flaske om dagen ? Har jeg misset noget. Nu er min dog fem men da han var tre dage var vi nødt til gå fast på mme, da min mælk ikk mættede ham nok.

Er der noget farligt i det ?

der er intet galt i MME, men havde bare sat mig for at fuldamme minimum 3 mdr... Så for mig personligt er det lidt et nederlag...

Anmeld

29. oktober 2013

Clisolka

Kris89 skriver:

øv bøv... nu har jeg planlagt at ligge mig på sofaen i nat med en masse vand og så sætte vækkeuret hver 2. time og malke ud med brystpumpen... Så må knægten få det jeg har malket ud og MME for resten og så HÅBER jeg min produktion vil gå igang igen...

har været nødsaget til igen i eftermiddag at give ham 60 ml...

det er jo rimelig meget han faktisk mangler....

God slagplan! Håber det lykkedes for dig 

Jeg har en dreng som lå 45 min ved hvert bryst, hvor han så begyndte at at skælde dem ud - for derefter at kværne 120 ml mme på flaske  Jeg kunne til sidst ikke koncentrere mig om min diabetes 

Anmeld

29. oktober 2013

Kris89

Babymor1013 skriver:

God slagplan! Håber det lykkedes for dig 

Jeg har en dreng som lå 45 min ved hvert bryst, hvor han så begyndte at at skælde dem ud - for derefter at kværne 120 ml mme på flaske  Jeg kunne til sidst ikke koncentrere mig om min diabetes 

det var også voldsomt....

her får han slet ikke 45 min... han bliver tåbelig efter 10 hvis der ikke er noget

han har lige fået nu, tømte begge bryster på 15-20 min hvorefter han tog 50 ml MME nærmest i en tår (havde ikke hældt mere i flasken). Nu virker han godt tilfreds i sin seng

Anmeld

30. oktober 2013

Mum33

Du er en mor, der giver dit barn mad og gør hvad der er bedst for dit barn. Hvori ligger synden? 

Anmeld

30. oktober 2013

FruK

Der findes noget, der hedder "mælkebomben", det er en blanding af forskellige kerner mm, som indeholder ting som er gode for mælkeproduktionen. Du kan Google opskrift. Jeg lavede den en enkelt gang - og derefter sørgede jeg bare for at spise en masse af de der kerner og kokos er det vist (som musli på yoghurt). Det hjalp altså - og ikke mindst blev jeg opmærksom på, hvor vigtig kosten er, når man skal producere mælk! Det er vigtigt med god og nærende mad og masser af væske. Plus hvile.

Der sker ikke noget ved at supplere - det gjorde jeg også, og endte med at amme uden flasker til 8,5 måneder.

Du kan evt vælge at amme før du giver flasken, så produktionen bliver stimuleret. 

Når baby er mæt og glad og får sovet, så har mor det bedst og kan også få hvilet!

Anmeld

30. oktober 2013

phoebebusch

ano14316 skriver:

Det var da en god ting du gjorde... Du lyttede til dit barn, du lyttede til dig selv og handlede ud fra hvad du mærkede! Super godt gået!

Hvis du gerne vil give en flaske i ny og næ er det en rigtig god idé at købe en brystpumpe og stimulerer mælkeproduktionen med... Og du skal ikke blive forskrækket hvis det ingen mælk kommer, det er bare nedløbsrefleksen der ikke bliver aktiveret på samme måde af en brystpumpe, der kan det hjælpe at slappe helt af og tænke på at amme eller tænke på dit barn, de ting der ellers kan få mælken til at løbe så ubelejligt.. Hehe..
Det tidspunkt hvor mælkeproduktionen stimuleres Aller mest er om natten, så det er vigtigt at have en amning i løbet af natten..
Der er så også meget normalt at man ammer hyppigere om aftenen end om dagen men en times mellemrum f.eks. bebs gør sig klar til natten ved at spise til og mælken er federe om natten..

Det er alfa og omega at du selv får væske og mad nok, man skal drikke afsindig meget når man ammer..

Så kender jeg flere der har haft god erfaring med amme The...

Det var lige alle mine gode råd, jeg døjede ofte med synkende mælkeproduktion pga suttebrikker..

Nåhh ja lige en sidste ting... Det er antallet af annoncer og ikke længden der øger produktionen.... Så hvis du nu ved at bebs tømmer en bryst på 10 min så am ikke længere end det, hold 30 min pause og am om nødvendigt igen... 

Der er jeg helt enig, spring ikke natten over. 

Jeg sov med min søn lige ved siden af mig, så var det meget nemt at amme ham om natten, selvom jeg var ret udmattet.

Jeg havde en halv liter flaske med vand, med overalt, det er så vigtigt. Jeg fortsatte også med at tage graviditetsvitaminerne efter fødslen. 

Vigtigt at finde ro og afstresning, når jeg var stresset, produserede jeg mindre mælk. Så ha ikke dårlig samvittighed over lidt erstatningsmælk! Det gav dig ro, lige den aften, det var sikkert godt for mælkeproduktionen i sidste ende (; 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.