jeg har syndet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.061 visninger
27 svar
13 synes godt om
28. oktober 2013

Kris89

Ja det var jo ikke meningen men...

jeg har syndet.

Efter Jacob havde hængt i mine tomme bryster en times tid kørte jeg i den nærmeste brugsforening og købte en brik MME... Efter han så har slugt 50 ml sover knægten... føj en nat jeg ville have fået hvis jeg ikke havde gjort det...

Ved godt min produktion ikke bliver sat op, når han får MME, men 50 ml nu og så spise igen om 3 timer... det ville blive en LAAANG nat... Men har det nu lidt skidt med at han allerede 3 uger gammel har fået MME, det var jo ikke meningen.

hilsen hende der har det både godt og skidt med hendes beslutning...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2013

Amandasmor

Kris89 skriver:

jeg har syndet.

Efter Jacob havde hængt i mine tomme bryster en times tid kørte jeg i den nærmeste brugsforening og købte en brik MME... Efter han så har slugt 50 ml sover knægten... føj en nat jeg ville have fået hvis jeg ikke havde gjort det...

Ved godt min produktion ikke bliver sat op, når han får MME, men 50 ml nu og så spise igen om 3 timer... det ville blive en LAAANG nat... Men har det nu lidt skidt med at han allerede 3 uger gammel har fået MME, det var jo ikke meningen.

så længe han kun får 1 flaske i døgnet, så sker der ikke noget.. 
voers knægt får også flaske selvom jeg ammer.. 
og han får en flaske til natten, da modermælkerstatning mætter mere end bryst mælk gør.. 
men ligeså snart du kommer på 2 flasker eller der over, så bliver det et problem.. men en flaske i døgnet, det gør ingenting, mange kvinder produsere ikke særlig meget mælk om aften og natten pga træthed.. også er det en god ide og give en flaske, for så stresser du ikke og det gør han heller ikke.. 

Anmeld

28. oktober 2013

Kris89

Amandasmor skriver:

så længe han kun får 1 flaske i døgnet, så sker der ikke noget.. 
voers knægt får også flaske selvom jeg ammer.. 
og han får en flaske til natten, da modermælkerstatning mætter mere end bryst mælk gør.. 
men ligeså snart du kommer på 2 flasker eller der over, så bliver det et problem.. men en flaske i døgnet, det gør ingenting, mange kvinder produsere ikke særlig meget mælk om aften og natten pga træthed.. også er det en god ide og give en flaske, for så stresser du ikke og det gør han heller ikke.. 

tak - det er rart at høre der er andre der gør det samme.. hvor gammel var din søn da han begyndte at få en flaske? og hvor meget får han??

SP har jo selvf. været her idag - men inden problemet opstod...

Så har jo ikke lige fået det vendt med hende

Anmeld

28. oktober 2013

tarkoflen

Thea fik også lidt supplerende i starten. Husk at du skal sørge for at få masser af væske og mad i løbet af dagen, så du kan producere mælk nok og så selvfølgelig alt den hvile du kan komme afsted med

Ingen grund til dårlig samvittighed, det producerer du ikke mere mælk ved at have

Anmeld

28. oktober 2013

Amandasmor

Kris89 skriver:

tak - det er rart at høre der er andre der gør det samme.. hvor gammel var din søn da han begyndte at få en flaske? og hvor meget får han??

SP har jo selvf. været her idag - men inden problemet opstod...

Så har jo ikke lige fået det vendt med hende

3 4 uger da han begyndte at få flaske.. 
årh det er meget forskelligt hvor meget han spiser.. 
nu der bliver han 2 mdr og får ca 120-130 ml i flasken til om natten.. 

Anmeld

28. oktober 2013

Clisolka

Kris89 skriver:

jeg har syndet.

Det skal du bestemt ikke have dårlig samvittighed over. Så længe du kun giver én flaske i døgnet skulle det ingenting gøre. 

Sørg for at få masser af hvile - væske og at spise noget 

Anmeld

28. oktober 2013

Kris89

tarkoflen skriver:

Thea fik også lidt supplerende i starten. Husk at du skal sørge for at få masser af væske og mad i løbet af dagen, så du kan producere mælk nok og så selvfølgelig alt den hvile du kan komme afsted med

Ingen grund til dårlig samvittighed, det producerer du ikke mere mælk ved at have

tusind tak for svar...

igår fik jeg ikke voldsom meget ro, men idag synes jeg ikke jeg har lavet meget andet end at æde og sove

håber jeg får lidt ro nu og vågner op med flere liter i hvert bryst

Anmeld

28. oktober 2013

janne1986

Du ska. Ikke ha dårlig samvittighed.... Det hjælper ik.. Ud over det dræner dig..... :/ 

Anmeld

28. oktober 2013

ano14316

jeg har syndet.

Det var da en god ting du gjorde... Du lyttede til dit barn, du lyttede til dig selv og handlede ud fra hvad du mærkede! Super godt gået!

Hvis du gerne vil give en flaske i ny og næ er det en rigtig god idé at købe en brystpumpe og stimulerer mælkeproduktionen med... Og du skal ikke blive forskrækket hvis det ingen mælk kommer, det er bare nedløbsrefleksen der ikke bliver aktiveret på samme måde af en brystpumpe, der kan det hjælpe at slappe helt af og tænke på at amme eller tænke på dit barn, de ting der ellers kan få mælken til at løbe så ubelejligt.. Hehe..
Det tidspunkt hvor mælkeproduktionen stimuleres Aller mest er om natten, så det er vigtigt at have en amning i løbet af natten..
Der er så også meget normalt at man ammer hyppigere om aftenen end om dagen men en times mellemrum f.eks. bebs gør sig klar til natten ved at spise til og mælken er federe om natten..

Det er alfa og omega at du selv får væske og mad nok, man skal drikke afsindig meget når man ammer..

Så kender jeg flere der har haft god erfaring med amme The...

Det var lige alle mine gode råd, jeg døjede ofte med synkende mælkeproduktion pga suttebrikker..

Nåhh ja lige en sidste ting... Det er antallet af annoncer og ikke længden der øger produktionen.... Så hvis du nu ved at bebs tømmer en bryst på 10 min så am ikke længere end det, hold 30 min pause og am om nødvendigt igen... 

Anmeld

28. oktober 2013

Kris89

Amandasmor skriver:

3 4 uger da han begyndte at få flaske.. 
årh det er meget forskelligt hvor meget han spiser.. 
nu der bliver han 2 mdr og får ca 120-130 ml i flasken til om natten.. 

altså hvis han skal spise 1/6 af hans vægt skal han have 96 ml 6 gange i døgnet. han havde tømt mine bryster og så spist 50 ml MME, så må det heller ikke være helt fejl...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.