jeg har syndet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. oktober 2013

Kris89

Babymor1013 skriver:

Det skal du bestemt ikke have dårlig samvittighed over. Så længe du kun giver én flaske i døgnet skulle det ingenting gøre. 

Sørg for at få masser af hvile - væske og at spise noget 

tusind tak for svar det varmer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2013

Amandasmor

Kris89 skriver:

altså hvis han skal spise 1/6 af hans vægt skal han have 96 ml 6 gange i døgnet. han havde tømt mine bryster og så spist 50 ml MME, så må det heller ikke være helt fejl...

nej.. 
men syntes da at du skal forsætte med 1 flaske hvis det hjælper dig til at få mere ro.. det gjorde vi også pga min opertion.. det var faktisk skud startet til at vores fik flaske.. og det har vi bibeholdt.. og nu sover han 3-4 timer om natten når han får sin nat flaske.. 
også er det bryst for resten.. og det køre bare.. men i en alder af 3-5 uger det er normalt der hvor de begynder at malke en op.. 
men mange kvinder har ikke nok om aften.. netop pga træthed.. 
vi snakkede nemlig med sp'en omkring det og hun sagde også at vi bare skulle forsætte sådan som vi gjorde det.. vores knægt havde taget 700 g på, på 13 dage.. vel og mærket på bryst også den ene flaske til om natten.. 

Anmeld

28. oktober 2013

Kris89

ano14316 skriver:

Det var da en god ting du gjorde... Du lyttede til dit barn, du lyttede til dig selv og handlede ud fra hvad du mærkede! Super godt gået!

Hvis du gerne vil give en flaske i ny og næ er det en rigtig god idé at købe en brystpumpe og stimulerer mælkeproduktionen med... Og du skal ikke blive forskrækket hvis det ingen mælk kommer, det er bare nedløbsrefleksen der ikke bliver aktiveret på samme måde af en brystpumpe, der kan det hjælpe at slappe helt af og tænke på at amme eller tænke på dit barn, de ting der ellers kan få mælken til at løbe så ubelejligt.. Hehe..
Det tidspunkt hvor mælkeproduktionen stimuleres Aller mest er om natten, så det er vigtigt at have en amning i løbet af natten..
Der er så også meget normalt at man ammer hyppigere om aftenen end om dagen men en times mellemrum f.eks. bebs gør sig klar til natten ved at spise til og mælken er federe om natten..

Det er alfa og omega at du selv får væske og mad nok, man skal drikke afsindig meget når man ammer..

Så kender jeg flere der har haft god erfaring med amme The...

Det var lige alle mine gode råd, jeg døjede ofte med synkende mælkeproduktion pga suttebrikker..

Nåhh ja lige en sidste ting... Det er antallet af annoncer og ikke længden der øger produktionen.... Så hvis du nu ved at bebs tømmer en bryst på 10 min så am ikke længere end det, hold 30 min pause og am om nødvendigt igen... 

tusind tak for et rigtig brugbart svar/råd...

jeg må forsøge mig med amning om natten, det er jeg nok for dårlig til og han har nemlig de sidste to nætter tager 6 timer i streg...Så det undre mig egentlig at der slet ikke er mælk i aften, men mon det er fordi jeg ikke er blevet stimuleret de sidste nætter...

jeg har en brystpumpe, så forhåbentlig med nogle timers ro nu, kan der blive lidt ekstra i morgen, så jeg kan begynde at få noget på lager...

jeg skal nok blive bedre til at drikke vand... jeg spiser ekstremt meget, men er nok ikke alt for god til det der med væske.

åh det var super godt at vide at det ikke hjælper han bliver ved at ligge ved brystet.... troede jeg egentlig

Anmeld

28. oktober 2013

Kris89

Amandasmor skriver:

nej.. 
men syntes da at du skal forsætte med 1 flaske hvis det hjælper dig til at få mere ro.. det gjorde vi også pga min opertion.. det var faktisk skud startet til at vores fik flaske.. og det har vi bibeholdt.. og nu sover han 3-4 timer om natten når han får sin nat flaske.. 
også er det bryst for resten.. og det køre bare.. men i en alder af 3-5 uger det er normalt der hvor de begynder at malke en op.. 
men mange kvinder har ikke nok om aften.. netop pga træthed.. 
vi snakkede nemlig med sp'en omkring det og hun sagde også at vi bare skulle forsætte sådan som vi gjorde det.. vores knægt havde taget 700 g på, på 13 dage.. vel og mærket på bryst også den ene flaske til om natten.. 

hold da op en fin vægtstigning...

her har han taget 400 g. på på 14. dage. SP sagde det var rigtig fint, men min mælk plejer også at løbe så stærkt at han ikke kan være med, og bom - pludselig står man med minus mælk...

det er godt nok mærkeligt.

Anmeld

28. oktober 2013

Amandasmor

Kris89 skriver:

jeg må forsøge mig med amning om natten, det er jeg nok for dårlig til og han har nemlig de sidste to nætter tager 6 timer i streg...Så det undre mig egentlig at der slet ikke er mælk i aften, men mon det er fordi jeg ikke er blevet stimuleret de sidste nætter...

jeg har en brystpumpe, så forhåbentlig med nogle timers ro nu, kan der blive lidt ekstra i morgen, så jeg kan begynde at få noget på lager...

jeg skal nok blive bedre til at drikke vand... jeg spiser ekstremt meget, men er nok ikke alt for god til det der med væske.

åh det var super godt at vide at det ikke hjælper han bliver ved at ligge ved brystet.... troede jeg egentlig

man siger at for ammende kvinder der skal vi drikke imellem 3-4 l om dagen.. 

Anmeld

28. oktober 2013

Maja88

Men lige nu er der jo appetit spring.. så baby vil og skal spise en masse

Anmeld

28. oktober 2013

Kris89

Amandasmor skriver:

man siger at for ammende kvinder der skal vi drikke imellem 3-4 l om dagen.. 

det er nok der "fejlen" ligger så...

så meget har jeg i hvert fald ikke drukket idag

Anmeld

28. oktober 2013

ano14316

Kris89 skriver:

Jeg troede også det var længde, men min sundhedsplejerske fortalte det andet, og det var noget der hjalp... Især i appetit springende..
Der tog jeg bare og sagde idag ammer jeg og intet andet, lå i sengen, så tv når Magnus sov, slappede af, skarpt forfulgt af min 6pk med halvliters danskvand, og hver gang han meldte sig lagde jeg ham til, i den tis han var om at spise..og så var produktionen allergen sat godt op dagen efter...
Hvis nu han snupper 6 timer igen i nat, så se om du kan mande dig op til at malke ud halvvejs, selvom jeg absolut ved at det har man ikke lyst til når man sover.. og melder han sig så ganske kort efter, så har du jo din egenmælk at give, bare i flaske...

Held og lykke med det...

Anmeld

28. oktober 2013

Clisolka

Kris89 skriver:

tusind tak for svar det varmer

Jeg måtte desværre selv droppe amningen for 1½ uge siden, da jeg glemte mine egne behov

Anmeld

28. oktober 2013

Ida cornerup

Jeg gir også min lidt som et tilskud, højest en gang om dagen , det tror jeg altså ikke der sker noget ved

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.