gravid og vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2013

christina92

mogms skriver:

nå nu er jeg så gravid det skal så lige synke ind :-) 3+3

se evt:  https://www.baby.dk/debat/229867pi1/proever-at-blive-gravid/ael-test-og-uregelmaessig-cyklus-.aspx

Men spørgsmålet er med hensyn til vægt jeg er 1,66 høj og vejer på 106 kg  

Men hvad har I taget på i vægt i jeres graviditet eller indtil nu hvis i er igang som mig.  

Jeg er godt klar over at jeg ikke taber mig, men jeg mister intet ved at spise sund og motionere. 

Åhh må man godt gå i wellness når man er gravid altså varme og kolde bade? (38 grader og 8 grader)

og er der noget man bare ikke må?

(jeg hverken ryger eller drikker og er allergisk overfor fisk)

Jeg havde en BMI på 20 da jeg blev gravid, jeg tabte mig så pga. kvalme, og endte med kun at have taget det på jeg de første 4 mdr. havde tabt pga. kvalme og opkast

Din JM og læge kan give dig RIGTIG mange gode råd omkring, at være overvægtig og gravid

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2013

FrkZier

mogms skriver:

nå nu er jeg så gravid det skal så lige synke ind :-) 3+3

se evt:  https://www.baby.dk/debat/229867pi1/proever-at-blive-gravid/ael-test-og-uregelmaessig-cyklus-.aspx

Men spørgsmålet er med hensyn til vægt jeg er 1,66 høj og vejer på 106 kg  

Men hvad har I taget på i vægt i jeres graviditet eller indtil nu hvis i er igang som mig.  

Jeg er godt klar over at jeg ikke taber mig, men jeg mister intet ved at spise sund og motionere. 

Åhh må man godt gå i wellness når man er gravid altså varme og kolde bade? (38 grader og 8 grader)

og er der noget man bare ikke må?

(jeg hverken ryger eller drikker og er allergisk overfor fisk)

da jeg blev gravid havde jeg en BMI på ca 25 (160cm & 66kg) - jeg endte med at tage 30kg på.. den første halvdel af graviditeten tog jeg næsten intet på men fra uge 23 begyndte jeg at få rigtig meget væske i kroppen og på de sidste par uger tog jeg 10kg på (hvoraf det meste var væske) - men det er heldigvis væk igen + lidt ekstra

men når man er i din vægtklasse, skal man så vidt mulig holde (prøve) vægtøgningen på et minimum, det er derfor godt at spise sundt og evt. dyrke noget motion, hvis du ikke er vant til træning så evt. nogle laaaaange gå tur eller en tur i svømmeren

men det vil din JM og/eller læge med sikkerhed fortælle dig en masse om

Anmeld

5. november 2013

mogms

FrkZier skriver:

da jeg blev gravid havde jeg en BMI på ca 25 (160cm & 66kg) - jeg endte med at tage 30kg på.. den første halvdel af graviditeten tog jeg næsten intet på men fra uge 23 begyndte jeg at få rigtig meget væske i kroppen og på de sidste par uger tog jeg 10kg på (hvoraf det meste var væske) - men det er heldigvis væk igen + lidt ekstra

men når man er i din vægtklasse, skal man så vidt mulig holde (prøve) vægtøgningen på et minimum, det er derfor godt at spise sundt og evt. dyrke noget motion, hvis du ikke er vant til træning så evt. nogle laaaaange gå tur eller en tur i svømmeren

men det vil din JM og/eller læge med sikkerhed fortælle dig en masse om

Jeg skal helt sikkert ud og svømme. Vi var i romulus her i weekenden og der var bare skønt, ikke så meget plads til svømning da det er wellness men ahhh bare at pladske rundt sååå dejligt.

og igår skulle min mand lige have styr på weekendens planer, så siger han fint så tager vi i svømmehallen på søndag  for det vil du jo godt. Så skal jeg ihvertfald have taget nogle baner, selvom jeg langt fra svømmer som en fisk. også selvfølgelig lige i der varme varm osse 

Jeg vejer og måler mig hver mandag fremover og her den sidste uge er der ikke sket noget vægt mæssigt, men jeg er heller ikke ret langt endnu.

Normal træner jeg med kettelbells og min spin cykel, men er blevet lidt bange for det lige nu, jeg skal fatte 100% jeg er blevet gravid, eller nærmere lige forstå min nye krop, alt hvad jeg gør virker anderledes. Men jeg kommer igang igen, naturligvis med OBS på hvilke øvelser jeg tager med mine kettelbell.

Men indtil da står den på gåture og rolig cykling på min spin cykel.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.