gravid og vægt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.520 visninger
12 svar
8 synes godt om
28. oktober 2013

mogms

nå nu er jeg så gravid det skal så lige synke ind :-) 3+3

se evt:  https://www.baby.dk/debat/229867pi1/proever-at-blive-gravid/ael-test-og-uregelmaessig-cyklus-.aspx

Men spørgsmålet er med hensyn til vægt jeg er 1,66 høj og vejer på 106 kg  

Men hvad har I taget på i vægt i jeres graviditet eller indtil nu hvis i er igang som mig.  

Jeg er godt klar over at jeg ikke taber mig, men jeg mister intet ved at spise sund og motionere. 

Åhh må man godt gå i wellness når man er gravid altså varme og kolde bade? (38 grader og 8 grader)

og er der noget man bare ikke må?

(jeg hverken ryger eller drikker og er allergisk overfor fisk)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2013

SKbaby

mogms skriver:

se evt:  https://www.baby.dk/debat/229867pi1/proever-at-blive-gravid/ael-test-og-uregelmaessig-cyklus-.aspx

Men hvad har I taget på i vægt i jeres graviditet eller indtil nu hvis i er igang som mig.  

Jeg er godt klar over at jeg ikke taber mig, men jeg mister intet ved at spise sund og motionere. 

Åhh må man godt gå i wellness når man er gravid altså varme og kolde bade? (38 grader og 8 grader)

Tillykke med graviditeten :-)

Jeg er 37+0 og har taget 14 kg på, men jeg havde også et bmi på 20 før jeg blev gravid. Med din vægt skal du nok begrænse det mest muligt, tror vist det hedder maks 8 kg og med sund mad og motion kan mindre sikkert også gøre det :-)

Man må vist ikke gå i spa bad fordi det er for høje temperaturer

Anmeld

29. oktober 2013

Menne

Jeg havde BMI på 33 inden jeg blev gravid. Jeg er 35+4 i dag og har taget 9-10 kg på.

Anmeld

29. oktober 2013

Sarlie

mogms skriver:

Tillykke med graviditeten

Jeg havde et bmi på ca. 30-31 da jeg blev gravid og fik at vide, at en vægtstigning på maks. 9 kg. ville være passende.

Jeg endte med kun at tage lige under 4 kg. på - så det kan sagtens lade sig gøre at begrænse vægtstigningen og det var endda helt uden at være fanatisk eller på kur. Jeg spiste bare varieret men ikke "overdrevet" sundt, tror tricket lå i mindre portioner end tidligere.

At jeg efter fødslen vejede 7 kg. mindre end min før-graviditets vægt var jo bare et stort +

Håber du får en skøn graviditet.

Anmeld

29. oktober 2013

Lililili

Jeg er 33+4 og taget 300 gram på. Baby dreng er i dag scannet til 2630g. Jeg har pco og har bare fortsat med ikke at spise sukker, mel og stivelse. Jeg er overvægtig med start bmi på 33 (men har jo så tabt mig en del under graviditeten, hvilket jeg glæder mig til at se resultatet af efter lille manden er kommet ud) så det KAN lade sig gøre. Og er SÅ stolt og har det super godt med min gravide krop. Så du har min fulde støtte :-) 

og så stort tillykke med graviditeten :-) 

Anmeld

30. oktober 2013

mogms

det lyder da godt. 

jeg har osse læst mig til at som overvægtig er det 6-10 kg max som extra vægt.

jeg er osse begyndt at gå turere og motionere mere end jeg gjorde før. Bare i mindre bidder af gangen. 

Tror jeg lige laver en måling vægt og cm en af dagende bare lige for at have noget at gå udfra når jeg kommer længere hen. 

når jeg tidligere har forsøgt vægttab, taber jeg flere cm end kg, så det stoler jeg mere på end vægten. Jeg tager ofte muskler på som en sindsyg 

men ved I så hvad jeg bør gøre når jeg ikke kan spise fisk? - jeg har tidligere taget hørfrø olie, men jeg får det bare aldrig brugt, medmindre jeg går igang med smooties igen (det kunne jeg jo sådanset godt) 

Anmeld

30. oktober 2013

Chevro

mogms skriver:

Tillykke med graviditeten :-) Selvfølgelig må du bade! (; Har gået til graviditetssvømning i 38* varmt vand og måtte gerne gå i spa osv. (-:

Jeg tog 15 kg på i alt :-)

Er samme højde som du, og nåede en maks vægt på 80 kg. Hvilket var hårdt for mig. Så vil råde til at du gør hvad du kan for at minimere dine ekstra indtag, som man ofte kan falde i som gravid ;-)

Det kan være svært når man bliver begrænset! Men husk heller ikke at gøre din graviditet sur for dig selv (: du skal nyde det! Det er en fantastisk ting, og man skal prøve at være sig selv og ikke ændre 1000 ting!

Hellere end god og glad graviditet end at være bundet på hænder og fødder, være trist og måske udvikle depression efter fødselen :-)

Undskyld alle de ting ;-) Held og lykke med din kommende forelskelse !

Anmeld

30. oktober 2013

TinaPina

Jeg startede med et bmi omkring 37 og har taget 2.4 kg her 37+4. Lillebror er dkønnet til omkring 2800 gram i sidste uge.

De 2.4 kilo er taget på efter uge 14, og før det havde jeg tabt mig 5 i forbindelse med kvalme og opkast.

Det er skide hårdt ikke at tage på. Jeg vejer mig hver gsng jeg har været på toilettet fordi det lige giver en husker om ikke at stoppe i hovedet.

Håber jeg kan fortsætte på samme måde efter fødslen.

Anmeld

31. oktober 2013

mogms

tak for råd, jeg spiser bare sundt det meste af tiden og nyder det når der er noget guf en sjællen gang.

også spiser jeg småt og lidt oftere, jeg har spiserørsbrok, så det der med at fylde maven for meget er ikke en god ide i forvejen.

Det skal nok blive "sjovt" senere på graviditeten.

Anmeld

5. november 2013

mogms

Åhh ja jeg var afsted med manden i weekenden og lækker wellness

Rådet på stedet til gravide er ikke gå i 38 grader vandet og passe lidt på dyserne i spa badet. Men ellers ikke noget.

Det kolde vand 8 grader kunne man godt men hvis man ikke selv er glad for det vil bebs heller ikke være glad for det.  .. ja jeg er en kylling og vild kuldeskær. Men tog nogle kolde (kølige) brusebade.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.